Foto bij 42. Why I and Aliya are enemies.

We waren aangekomen bij het ontbijt. Niemand had nog iets gezegd. Ik wist maar al te goed wat voor een indruk ik had gemaakt op hun. Zwijgzaam liepen we langs het buffer en gingen we samen aan een tafel zitten. Niet ver van ons zat Irina met de trainers ook te ontbijten. Ze keek me aan en ik lachte en knikte eens. Christina en Galina zaten voor ik en Friedolien. Stil begonnen we te eten. Plots schraapte Christina haar keel en zei : “ Is er iets gebeurd tussen jou en Aliya waardoor jullie zo vijandelijk zijn?” Eerst keek ik Christina aan, maar al snel staarde ik naar mijn bord en zuchtte ik eens. Ik voelde dat Friedolien me schuin zat aan te kijken terwijl Christina me bleef aanstaren. Ik keek terug op. “ We hebben eigenlijk al een tijdje ruzie, als ik het nog zo kan noemen.” Begon ik. “ Ik denk dat het 2 jaar geleden gebeurd is, in de ritmisch gymnastiek cup. We waren allebei aan elkaar gewaagd, zoals altijd.” Ik liet mijn hoofd op mijn rechterhand leunen. Christina knikte om me aan te sporen verder te vertellen. Ik hief terug mijn hoofd op en zei : “ Het is eigenlijk om zo’n domme reden. Ze was boos toen omdat ik die dag gewonnen was, zei was 3de. Een normaal mens zou misschien wel teleurgesteld zijn, maar zei makte er een heus drama van. Één gala en twee wedstrijden later beweerde ze zelfs dat ik haar routine had gestolen. Met dat verhaal is ze dan ook naar de pers gewandeld maar Irina heeft er voor kunnen zorgen via advocaten dat het uit de pers is gebleven en heeft een schadevergoeding gevraagd aan Aliya en haar coach.” “ En daar wringt het schoentje.” Zei Friedolien. Christina en Galina knikten begrijpend. “ Wat een rotstreek van haar. Echt erg dat ze je dan ook confronteert op privé vlak. Ik bedoel, dat ze je probeert van streek te maken voor de wedstrijd. Vast omdat je, je niet meer zou kunnen concentreren.” Zei Galina na lang zwijgen. Ik knikte en voelde dat Friedolien over mijn been wreef. “ Ach, ik laat me niet meer doen door haar. We zullen hier straks wel zien. Ik zou niets liever doen dan winnen, maar ben bang dat ze sterker zal staan dan anders.” Zei ik. “ Zolang je boven haar staat is alles prima.” Zei Friedolien erop. “ Zorg jij ook maar dat je een podiumplaats hebt! Je bent zo goed bezig de laatste tijd!” zei ik tegen Friedolien om van onderwerp te veranderen. Er verscheen ene glimlach op Friedolien haar gezicht bij mijn compliment. “ Ik wil je zeker bij de eerste 3 zien!” ging ik verder. “ Ik beloof je dat ik bij de eerste 3 eindig, als jij 1ste word!” zei ze. Ik lachte : “ Niet te hard van stapel lopen Friedolien. Ik zal weer mogen knokken om op de eerste plaats te staan, je weet dat het al even geleden is dat ik op 1 stond op wereldcompetities.” “ Je gaat het kunnen!” gilde ze bijna. “ Oké, oké.” Zei ik om haar terug rustig te krijgen. Christina en Galina zaten alweer te lachen met ons.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen