2
hey,
ik had op de basisschool maar 6 meisjes in de klas. ze waren allebij op gesplit in 2 groepen. er waren 2 BFF's en 3 andere meiden. ik kon eigenlijk met allebij opschieten maar had niet echt een Beste Vriendin. de ene dag liep ik bij dat groepje en de andere bij die 2 BFF's. toen ik naar de middelbare school ging had ik negen meiden in de klas. allemaal verschillend maar we konden goed met elkaar opschieten. eerst was ik bevriend met S(ik noem geen hele namen) nog steeds goed hoor. daarna werd ik goed bevriend met L. nog steeds zijn we goede vrienden. en nu ben ik bevriend met E. we kunnen elkaar veel vertellen en helpen elkaar ook veel, maar laatst waren zij en D bij mij om film te kijken en ze waren aan het geinen. het was wel grappig maar ik voelde me een beetje buitengesloten. nu krijgen we een paar nieuwe meiden in de klas en ik wou vragen: hoe kan ik bevriend met ze worden? en ze beter leren kennen? ik vind het erg moeilijk om vrienden te maken en ik vind het ook moeilijk om een goede vriendin te zoeken waar ik alles aan kwijt kan. kunnen jullie mij helpen?
Reageer (1)
Hé, ik weet dat het moeilijk is maar stap gewoon eens recht op hen af, je kan gewoon beginnen met hallo zeggen en een beetje luisteren. Als je wat meer over ze weet is het makkelijker om te zien met wie je het best overeen zou komen, met hen kan je wat praten en dan zal alles vanzelf beginnen gaan, succes.
1 decennium geleden