Foto bij 09. Nothing to lose.

Zowel Jack als Scott liepen aan mijn flanken.
'Dus' begon ik. 'Waar gaan we juist heen?'
'Herinner je Rian nog?' Antwoordde Alex.
'Die drummer van jullie?'
'Ja' deze keer richtte Jack zit tot mij. 'Hij geeft een feest bij hem thuis, om het nieuwe schooljaar van jullie te vieren.' hij haalde luchtig zijn schouders op. Ik knikte zwijgzaam. Jack had eens een keertje tijdens een van onze autoritten naar school vertelt dat hij samen met Alex in een band zet. Samen met Rian en een of andere Zack.
'Ik wil jullie trouwens wel eens een keertje zien spelen.' zei ik opgewekt.
'Is goed.' zei Jack. In de verte hoorde we wat muziek. Naar mate we langer liepen, werd de muziek steeds luider. Uiteindelijk stonden we voor een huis waar wat mensen buiten voor stonden te praten en waar de muziek luid uit weergalmde. We drumde ons een weg door de mensen tot Alex stopte bij een jongen die bier aan het inschenken was.
'Rian' riepen Alex en Jack in koor. Rian begroete hun allebei door zijn vuist uit te houden. Alex en Jack drukte vluchtig hun gebalde hand tegen de zijne.
Rian kwam naar mij toe. 'En jij bent?' vroeg hij grijnzend.
'Jeanie, Jack's nieuwe buurmeisje.' Hij nam mijn hand en gaf er een kusje op.
'Enchanté' Jack schraapte luid zijn keel, waar duidelijk de woorden suck up in te horen waren. Ik begon spontaan te lachen.
Scott kwam wat naar voor. 'Scott, Jeanie's beste vriend.' zei hij terwijl hij wat voor me kwam staan.
Rian lachte wat benauwd naar hem. 'Wel, have fun. Ik zie jullie nog wel.' En hij was weg. Ik deed teken naar de rest dat ik wat ging halen om te drinken.
Op een grote tafel stonden allerlei verschillende dranken uitgesteld. Ik koos simpel voor bier. Net toen ik me omdraaide om we weer bij de rest te vervoegen botste ik tegen iemand op. De hele inhoud van mijn beker zat nu op zijn shirt.
Ik sloeg mijn hand voor mijn mond. 'Sorry. Ik. Ik zag je niet.' Snel nam ik wat servetten van tafel en begon de jongen zijn t-shirt te deppen.
'Het is al goed hoor. Ik mag vast wel een shirt van Rian lenen.' De jongen trok zijn t-shirt uit waarna hij er zijn buik er wat mee afdroogde, die trouwens best wel gespierd was.
'Ik denk dat wij elkaar nog niet ontmoet hadden.' Hij hield zijn hand naar me uit. 'Ik ben Zack.'
Ik glimlachte. 'Jack's Zack?' Hij keek me raar aan.
'Dat hangt er waarschijnlijk vanaf wat je bedoelt met Jack's Zack. Als je basgitarist bedoelt, dan wel ja.' Lachte hij nu.
Ik nam uiteindelijk zijn hand. 'Jeanie. Jack's nieuwe buurmeisje.' Glimlachte ik naar hem.
'Wel Jeanie, als je me wilt excuseren. Ik moet Rian zoeken.' Hij knipoogde een keertje en liep toen de andere richting uit. Aardige kerel, die Zack. Dacht ik bij mezelf.
Ik ging weer op zoek naar de anderen maar ofwel vond ik ze niet of waren ze aan het dansen. Ik besloot dan zelf maar om me ook op de dansvloer te begeven.
Ergens tussen het dansende volk had ik Jasey tegen het lijf gelopen. Ik amuseerde me geweldig tot op het moment dat ik twee handen op mijn heupen voelde. Toen ik me omdraaide keek ik in twee onbekende, bruine ogen. Ik glimlachte eens vriendelijk maar schudde de handen toch behendig van me af. Hij leek de hint niet te snappen en nam me al weer snel beet om mijn middel. Nu duwde ik hem al iets bruter van me af. Het kon hem blijkbaar niets schelen, en weer leek hij een aanzet te doen om zijn handen rond mij te slaan, tot Jack plots tussen ons sprong.
'Who dude, volgens mij zei ze nee.' De andere jongen kwam dreigend dichter bij Jack staan. Jack was dan wel een halve kop groter als hem maar hij was niet zo gezet.
'Wat ga jij daar nu aan doen?' zei de jongen spottend door zijn tanden. Jack ging dreigend over hem hangen, hij was duidelijk niet bang. Ook Scott leek het gemerkt te hebben, uit het niets stond hij opeens stond hij plots aan Jack's zijde.
'Is er een probleem?' Vroeg Scott terwijl hij naar de andere jongen keek en zijn handen over zijn borstkas kruiste. De jongen keek vertwijfeld naar Scott. Scott was even groot als Jack maar hij was gespierder. De jongen schudde zijn hoofd, draaide zich om en liep de andere richting uit.
'Alles oké?' richtte Scott zich nu tot mij, ik knikte. Scott gaf een klein kusje op mijn kruin en ging toen weer naar een meisje waar hij eerder mee aan de praat was geraakt.
Jack stond breed te glimlachen terwijl hij zijn armen wagenwijd open hield. Ik grijnde en zette een stap naar voor. Jack sloot me op in een knuffel.
'Dank je' Ik schrok ervan dat hij dat hoorde boven de muziek uit.
'Geen probleem' Hij legde even zijn hoofd op het mijne. Ik ademde in door mijn neus waardoor zijn geur mijn neus vulde. Hij rook heerlijk.

Reageer (7)

  • Mills

    ohdamn, ik wou ook naar pukkelpop, maarhet was al uitverkocht ;(
    but, ik heb wel een deeltje van hun concert online gekeken. ze waren gewoon awesome!
    & snel verdeeeer.

    1 decennium geleden
  • Sharnios

    Aaaight. Schneeel verdeeer! (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen