[SA] What if..?
Wat als ik het anders gedaan had? Zou dan alles anders geweest zijn, zou je dan nu nog bij me zijn en me aanstaren op de manier waarop je dat altijd deed? Kon ik mijn hand dan nog door je haren halen en zeggen dat je altijd bij mij zal blijven?
Voorzichtig liet ik jouw foto uit mijn handen glijden en keek toe hoe hij op de grond viel. Jij was op dezelfde manier heen gegaan. Het leven liet jou uit haar handen glippen. Het leven liet je gewoon op een brute wijze in de steek – Op een manier die ik niemand toegewenst had.
Wat als ik de fouten die jij gemaakt had, goed maakte? Zou je dán nog hier zijn? Zou je dan op dit moment voor me staan, en me vertellen dat je voor altijd aan mijn zijde zou staan, zoals je dat al wel vaker deed?
Geruisloos vestigde ik me op het bed dat me deed denken aan jou. Om eerlijk te zijn deed alles in deze kamer me denken aan jou. Je was hier dagelijks te vinden, terwijl je de dingen uitvoerde die je zo graag deed. Van zingen tot schrijven – alles had je in deze kamer uitgevoerd. De kamer die nu voorgoed jouw gezelschap moest missen.
Wat als ik daadwerkelijk de wereld had veranderd voor jou, zoals ik al verschillende keren beweerd had? Zou ik dan nu naast je kunnen liggen in het gras terwijl ik naar jouw ademhaling luisterde, zoals ik op elke saaie zaterdagmiddag deed?
Terwijl ik voelde hoe tranen over mijn wangen begonnen te lopen verborg ik mijn gezicht in jouw kussen. Normaal zou je met me meehuilen terwijl je jouw arm om mijn schouders had heengeslagen. Nu zal ik nooit meer dat gevoel krijgen wat ik kreeg wanneer je dat deed. Jouw arm om mijn schouders zal ik voor eeuwig moeten missen, maar ik weet wel dat ik nooit alleen zou huilen.
Wacht je op me, daar, waar je ook bent?
Reageer (1)
ik kreeg een paar brandende ogen.
1 decennium geleden