History -
In dit hoofdstuk staat de uitleg over wat en waarom Elizabeth, Winter, Sky, Faith en Blue - De hoofdpersonages - 'speciaal' zijn.
Hopelijk is het een beetje duidelijk geschreven en als je het niet snapt zal ik proberen het nog eens uit te leggen
Vijf vrouwen zijn er ontstaan om het koningskind te beschermen. Vijf vrouwen met ieder een speciale kracht. Alle vijf op de zelfde plaats geboren, een vallei op de planeet waar het koningskind leefde. Alle vijf bloedmooi. Maar toch alle vijf verschillend, zowel van karakter als van uiterlijk. Ondanks dat ze helemaal verschillend waren hielden ze van elkaar, liefde die nog nooit gezien was. Sterke liefde die nooit zou vergaan, zelfs als zij al lang niet meer bestonden. Een band had hun verbonden, een band die bij al hun afstammelingen te vinden zou zijn.
Maar net zoals elk sterfelijk mens stierf het koningskind aan de ouderdom. Maar de vrouwen waren geschept om nooit te sterven aan ouderdom of een ziekte. De planeet waar ze op woonden werden ze moe en ze vertrokken. Ze hebben honderden andere planten gezien en zijn uiteindelijk op de aarde gebleven. Dat is zo’n 500 jaar geleden. De vrouwen werden allemaal verliefd en alle vijf kregen ze een dochter. Ookal wisten ze dat dat hun dood ging worden, net zoals de dood van hun man. Als een van de vrouwen een kind kreeg stierf ze na een paar jaar, dat is de enige manier dat ze sterven. Eén voor één stierven ze, wetend dat hetzelfde lot bij hun kinderen lag. Hun vijf dochters. Zodra ze stierven namen hun mannen de taak van hun over om hun dochters verder op te groeien. Zodra de meisjes jonge vrouwen werden stierven ook de mannen. Een specifieke leeftijd zat er dus niet op. Ze, de vijf vrouwen en de mannen, stierven wanneer de ontwikkelingen van hun dochters een bepaald punt berijkten. De vrouwen stierven als hun dochters jonge meisjes waren, geen kleuters meer. En de mannen zodra de meisjes jonge vrouwen waren.
Zo gaat het al vijfhonderd jaar lang verder. Elke keer krijgen de vijf vrouwen vijf dochters met een speciale kracht, elke keer een andere. En elke keer sterven de vrouwen. Ook hun mannen kunnen niet aan hun lot ontsnappen.
Als de vrouwen niets om hun mannen zouden geven zouden ze zonen krijgen en ook niet sterven. Zonen die geen speciale krachten hebben. Zonen die hetzelfde zijn net zoals alle andere jongens op aarde. Je kan het met een sprookjesverhaal vergelijken. Prachtig om aan te horen maar erg om er in te zitten.
Zo zijn Elizabeth, Winter, Sky, Faith en Blue ontstaan. En zo zal hun lot zijn. Als ze van een man houden, samen een kind krijgen. Een dochter, dan zal zullen ze sterven. Net zoals hun mannen. Sterven om liefde te kennen.
Reageer (1)
I completly understand
1 decennium geledenwel handig dit hoofdstuk, snap het nu iets beter