Mijn ouders houden niet van zonvakanties maar sinds ik in Portugal woon, komen ze toch. Ook al is het warm willen ze mij zien. Ik ga af en toe ook nog wel terug maar niet zo vaak. Ik zit in de auto op weg naar mijn werk. Cristiano en Seth moeten het vandaag samen redden. Dat zal ze wel lukken denk ik, nou ja hoop ik. Op het werk krijg ik smsjes van Cristiano met foto’s van hem en Seth. Ze zitten helemaal onder het ijs. Ik moet er om lachen, ik had het kunnen weten. Ik hoop dat als ik thuis kom niet het hele huis is afgebroken want dan kan ik het weer lekker opruimen. Ik maak mijn werk snel af en rij dan richting huis. Ik doe de deur open en alles is opgeruimd. Pff dat valt dan weer mee. Ik loop naar buiten want daar hoor ik stemmen vandaan. En daar zitten ze, samen op het gras met verf. Ze zitten echt helemaal onder en ik begin te lachen. ‘Wat zien jullie er leuk uit!’ Ik kan niet meer stoppen met lachen. Ze lachen mee en laten dan hun kunstwerk zien. Kunstwerk is niet het goede woord, het beetje verf op papier. Ze hebben meer verf op hun gezicht dan dat het op papier zit. ‘Zullen we even douchen?’ vraag ik. ‘Ja.’ Zeggen ze allebei. Ik kijk Cristiano aan en schiet weer in de lach. Ik loop Seth op en pak hem op. Hij steekt zijn handje uit en smeert mij ook helemaal onder. ‘Hou op.’ Schreeuw ik lachend.

‘Douchen jullie maar eerst anders.’ Zeg ik tegen Cristiano terwijl ik met Seth naar binnen loop. Hij pakt Seth over en loopt naar boven. Dit huis is echt abnormaal groot, volgens mij is er nog een badkamer maar dat maakt niet uit. Ik wacht totdat ze naar beneden komen en douche ik ook even snel. Als ik beneden kom, is Cristiano aan het koken. ‘Ruikt lekker.’ Zeg ik terwijl ik diep snuif. ‘Mijn ouders komen vanavond ook eten.’ Zegt Cristiano. ‘Oh, dan ga ik maar even omkleden.’ Ik loop naar boven en begin met omkleden. Ik hoor de bel en loop naar beneden om de deur open te doen maar Cristiano is me voor. Zijn ouders komen binnen en we gaan met zijn alle buiten zitten. Ik loop de keuken in om Cristiano te helpen maar als ik langs hem loop, pakt hij mij beet. ‘Ik heb je gemist.’ Fluistert hij in mijn oor. ‘Ik jou ook.’ Hij komt langzaam dichterbij en ik voel zijn lippen op de mijne. ‘Dat heb ik ook gemist.’ Zeg ik lachend. ‘Ik ook.’ Hij drukt zijn lippen weer op de mijne en laat mij dan los om verder te gaan koken.

Als ik buiten kom, zit Seth alweer bij zijn oma. ‘Ikke bij oma slapen.’ Zegt Seth. ‘Als het van oma mag, vind ik het goed.’ Zeg ik tegen hem. ‘Natuurlijk mag dat. Helemaal geen probleem.’ Antwoord ze heel snel. ‘Ik zal na het eten dan even zijn tasje inpakken.’ Zeg ik tegen haar. Cristiano zet het eten op tafel en we beginnen allemaal te eten. ‘Dus, hoe voel je je nu?’ vraagt Cristiano’s vader aan mij. ‘Nu ik het verteld heb?’ Hij knikt. ‘Een stuk beter moet ik eerlijk zeggen. Het is fijn om hulp te hebben en weer een vriend te hebben die van je houdt.’ Ik snap nu niet waarom ik het achter heb gehouden. ‘Een vriend? Zijn jullie weer samen?’ Ik knik terwijl een lach mijn gezicht siert. ‘Gefeliciteerd.’ Zegt zijn vader. ‘Eerst snapte ik je niet maar nu snap ik waarom je het nooit verteld heb.’ Ik kijk haar een beetje raar aan. ‘Zoals de pers nu ook weer doet. En hoe Cristiano vroeger was, ik snap het.’ De woorden komen uit haar mond als een waterval. Ik kijk haar aan, gelukkig begrijpt iedereen mij eigenlijk wel. We zijn uitgegeten en ik loop naar boven om Seth’s tas in te pakken. Seth houdt nu al van ‘uitgaan’.

Reageer (2)

  • LeaMichele

    Btw kudo is gegeven, en natuurlijk een reactie xD Twee zelfs, ik ben zo goed (A)

    1 decennium geleden
  • LeaMichele

    I(H)Fernando@the picture boven
    Ik vond het verf- en ijs gedeelte zo schattig(flower)
    Ik heb vandaag twee ijsjes gehad op mijn werk een raket en een cornetto :P
    Ik loop de keuken in om Cristiano te helpen maar als ik langs hem loop, pakt hij mij beet. ‘Ik heb je gemist.’ Fluistert hij in mijn oor. ‘Ik jou ook.’ Hij komt langzaam dichterbij en ik voel zijn lippen op de mijne. ‘Dat heb ik ook gemist.’ Zeg ik lachend. ‘Ik ook.’ Hij drukt zijn lippen weer op de mijne Dat vind ik echt zooooooooooo lief (flower)

    Wat zullen ze gaan doen nu ze het huis voor hunzelf hebben (cool)
    Ik weet het al....... GOLFEN xD
    Haha, grapje (A)
    snel verder
    <3
    (K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen