Ch. 44 Winkelen
De jurken van links naar rechts:
Winter - Faith - Elizabeth - Sky - Blue
Sorry dat ze zo klein zijn, de jurken, maar ik zal ze in de volgende hoofdstukken allemaal onderaan zetten.
BLUE POV
Mijn armen steek ik door de gaten van de jurk heen. Zodra ik hem aan heb doe ik het gordijn open en draai een rondje. Voor me zitten Winter, Sky, Faith en Elizabeth. Alle vier zeggen ze dat ze de jurk mooi vinden of niet. De jurk die ik nu aan heb, lichtgroen met een split tot aan mijn knie, vinden ze maar niks. Beteuterd ga ik terug het pashokje in, oké hij is niet mooi als ik hem aan heb. Maar de jurk op zich is gewoon prachtig. Met een zucht hang ik hem terug aan de kapstop en hang hem bij de rest van de afkeurde jurken. Ik heb dan misschien nog niemand om mee naar het Valentijnsbal te gaan maar toch vond Sky dat we allemaal een jurk moesten hebben. Ik zucht als ik de 20ste jurk van vandaag over mijn hoofd trek. Deze is een kort geel strapless kleedje. Winters gezicht betrekt zodra ik een stap buiten zet, wat voor mij de aanleiding is om direct terug naar binnen te wandelen. De laatste jurk die ik moet aan trekken is een kort roos straplessjurkje met witte bolletjes. Ik stap het pashokje uit. Sky vliegt omhoog en pakt mijn haar vast, wat ze in een los knotje omhoog steekt, een lok er uit latend. ‘Er mist nog iets’ Faith rommelt wat in haar handtasje en niet veel later komt er een lang wit lint tevoorschijn wat ze rond mijn middel bindt en een klein strikje maakt. Elizabeth knikt goedkeurend. ‘Prachtig, nu nog de juiste schoenen’ ‘Die heb ik al’ alle vier kijken ze me vragend aan. ‘Ik heb thuis een paar witte balerina’s staan. Ik zie ze knikken.
Zodra we de winkel uit lopen gaan we beslissen wie nu aan de beurt is. ‘Winter’ Sky geeft Winter een por. Zodra Winter weet dat Sky wilt dat we voor haar gaan shoppen kijkt ze Sky kwaad aan. ‘Ik wil niet’ met een pruillip kijkt ze ons aan. ‘Je zal toch moeten’ Elizabeth geeft Winter een duwtje in haar rug zodat we een winkel binnen lopen. De warmte voelt goed aan op mijn wangen. Met mijn tas aan mijn arm wandel ik door de rekken, kijkent naar de jurken die er hangen. Vijf minuten later hebben we allemaal een paar jurken vast en laten ze aan Winter zien. Die laatste neemt ze snel vast en kruipt het paskotje, met groot ongenoegen, in. Elizabeth en ik zijn tot nu de enige die al een jurk hebben. Die van Elizabeht is zwart, onderaan is hij zegmaar schuingeknipt, hij komt op de ene plaats tot op haar knie en op een andere plaats er boven. Hij heeft een decolté. Maar hij stond haar prachtig, het is op zich een simpele jurk. Ze draagt er gewoon een armband bij, een paar zwarte hakjes en haar haren los. Winter steekt haar hoofd, dat rood aangelopen is, uit het pashokje. ‘Kan iemand komen helpen? Ik heb werkelijk geen idee hoe ik deze jurk precies aan moet doen’ Elizabeth lacht en staat op om Winter te gaan helpen. 2 minuten later gaat het gordijntje open en stappen Elizabeth en Winter er uit. ‘Die is wel goed, maar misschien zit er nog wel een betere tussen’ Winter mompelt nog wat voor dat ze weer het pashokje in gaat.
We zitten in een of ander cafétje, voor me staat een glas cola. Net zoals bij Faith en Winter. Elizabeth is een kriek aan het drinken en Sky heeft Fanta. We hebben net alle jurken gekocht. Winter heeft de eerste jurk die ze gepast heeft gekocht. Het is een zwarte strapless jurk tot op haar knieën. Het onderste deel is versiert met gele bolletjes. Net zoals bij mij hangt er een lint rond haar middel, bij haar hangt het weliswaar recht en is het geel. Er hing oorspronkelijk een bloem op het kleed maar die hebben we er al afgeknipt. Voor de rest heeft ze, net zoals Elizabeth, een armbandje. Voor de rest een speldje voor in haar haar en een paar gele ballerina’s. Faith heeft een kort zwart kleedje, met wit er onder, en een zwarte legging met een paar korte botjes. Ze is ook de enige die een ketting draagt. Maar ze heeft ook wel een riem rond haar middel. Een witte wel te verstaan. Sky is de enige van ons die een witte jurk heeft. Nou ja wit, gebroken wit. Misschien zit er zelfs een kleine tint heel licht roze in. Maar van dat laatste ben ik niet zeker. De jurk komt tot de helft van haar bovenbenen. Op het bovenste stuk zit ook zwart. Het is een beetje een plofjurk zeg maar. Er onder gaat ze licht bruine hakjes dragen. ‘En vonden jullie het leuk?’ Sky kijkt ons om de beurt aan. Iedereen ziet er wel blij uit, Winter waarschijnlijk vooral opgelucht dat het voorbij is maar dat is dan ook alles. Sky grinnikt zodra ze het gezicht van Winter ziet. ‘Opgelucht’ rustig knikt Winter. ‘Heeft er iemand al een date’ Sky en Faith steken hun handen op. Elizabeth zuch. ‘Met wie gaan jullie?’ ‘Blaise’ Faith heeft een grote glimlach op haar gezicht. ‘En Sky?’ ‘Draco’ ‘Hebben jullie iets?’ ‘Nee’ zuchtent begint ze het verhaal te vertellen.
‘Laat zien’ ‘Nee!’ ik houd de zak achter mijn rug zodat Derek en Tyler hem niet kunnen afpakken. Alle twee zetten ze een pruillipje op. ‘Waarom niet?’ ‘Omdat ik jullie verrassen’ ik hoor ze zuchten. ‘We zullen verbaasd reageren als je de trap afloopt’ ik schud mijn hoofd. ‘Nee’ ik steek mijn tong uit en steek de zak in de kast. Natuurlijk zorg ik ervoor dat hij op slot zit zodat de jongens hem toch niet achter mijn rug de kast kunnen uit halen. Nick zit al aan tafel, duidelijk wachtend op ons. ‘Eindelijk’ ‘Waarom ben je nog niet aan het eten?’ ik schuif de stoel naast me naar achter en zet me er op neer. ‘En was het winkelen leuk?’ ik ben mijn eten aan het opscheppen als mevrouw Cohlan, de moeder van Derek, het me vraagt. ‘Leuk, wat heb je gekocht?’ ineens kijken Derek en Tyler allebei op van hun eten, en geloof me daar is een mirakel voor nodig. ‘Een kleed voor het bal’ ‘Hoe ziet het er uit?’ deze keer komen de woorden uit de mond van mevrouw Darsen, de moeder van Tyler en Nick. ‘Ik zal het jullie een van deze dagen laten zien. Ik wil niet dat Tyler en Derek het zien’ ik zie ze knikken. ‘Ik mag het toch ook zien he?’ Nick kijkt me met een zielig gezichtje aan. ‘Natuurlijk’ Tyler en Derek kijken me met open mond aan. Jongens, begrijpen zal ik ze toch nooit. Alhoewel. ‘Met wie ga je?’ ‘Nog niemand, jullie’ Tyler krijgt een grijns op zijn gezicht. ‘Derek heeft Ruby gevraagt’ ‘En jij hebt nog niemand?’ Tyler kleurt ineens rood terwijl hij nee mompelt. ‘Dan ga ik daar voor zorgen’ Tyler kijkt me met grote ogen aan. ‘Oh nee, dat heb ik weer he’ ik grinnik.
Reageer (5)
Mhaha, xd
1 decennium geledenIk vind de jurken héél mooi, ookal had ik ze dan al gezien ;x
Snél Verdeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :9~_O__O_
spr
1 decennium geledenverder
x
snel verder
1 decennium geledenleeuukk:) alleen wat spel fouten Winkelen, 1 l ver nog wel wat, maar is nie erg hoor
1 decennium geledenSnel weer verder
Xx,
Ik herken de jurken . Ze zijn echt mooi, zo samen in een rijtje.
1 decennium geledenBravo voor Laura en haar photoshopkunsten
Ik haat shoppen, jurken kopen zou niets voor mij zijn . Dus deel ik Winters mening.
Oh, en het einde snap ik niet zo goed, kan het zijn dat je de namen een beetje verwisseld hebt? Of mss ben ik gewoon scheel aan het lezen ofzo.
Nou ja, scheel of niet, ik wil dat je onmiddellijk verder gaat, want dat zal ik heel happy zijn en dat wil je toch wel é? Ja, dat wil je. Want als ik happy ben - en niet veel schoolwerk heb- dan kom ik vaker op Quizlet, en vaker op Quizlet betekend meer hoofdstukken.
Een win-win situatie dus .
Boodschap van dit bericht: Jij + verder = Fie + Happy = Meer hoofdstukken = meer lezen