In the name of God, What is going on?!
Een hand strijkt over mijn haar, en ik ben blij dat er een frisse wind waait.
‘Jezus, Jacob! Zelfs voor een weerwolf, alias shape-shifter is dit niet gezond!’ roep ik uit, en ik leg mijn hand tegen zijn voorhoofd.
‘Relax, Nessie,’ lacht Jacob, en hij slaat mijn hand weg. ‘Alles is goed met mij.’
Dan zwijgt Jacob opeens, en streelt met een hand door mijn krullen. ‘Maar is alles goed met jou?’vraagt hij zacht.
‘Hoezo?’ Ik kijk hem verbaasd aan.
‘Ik herken je nauwelijks!’ roept hij uit. ‘Yeesh, wat ben jij veranderd!’ en dan lacht hij.
Ik kijk verlegen naar de grond, en dan voel ik een warme hand onder mijn kin. Jacob tilt mijn hoofd op, en ik kijk nu recht in zijn zwarte ogen. ‘Ik vind het leuk,’ fluitstert hij, en hij buigt zich voorover. Net voordat zijn lippen de mijne raken, hoor ik gegrom. Edward en Bella zijn weer terug van hun jacht. Ik kijk hen verbaasd aan. Wat mankeert hen? Het is Jacob maar! Edward’s furieuze blik dwaalt naar mij, en koelt al snel af. Hij wil een paar stappen in mijn richting zetten, maar Bella is hem al voor. Ze vliegt me om de hals, en knijpt me bijna helemaal fijn.
‘Owch, mám!’ klaag ik, en ik hap naar adem.
Snel doet Bella een stap achteruit. ‘Oeps,’ zegt ze, en ze stapt snel naar achteren. We kijken allebei op, ik naar Jake, zij naar Edward. Dan volgt Bella’s blik die van mij, en haar gouden ogen blijven op Jacob rusten. Hij stapt aarzelend naar voren, met een hand als een groet opgestoken.
‘Hey, Bells,’ murmeld hij, en dan gaat zijn blik weer naar mij. Een warm gevoel kruipt langzaam omhoog, vanaf mijn onderbuik. Ik hap naar adem, en Jacob kijkt me geamusseerd en met een opgetrokken wenkbrauw aan. Snel ga ik achter Bella staan, en ik staar met een rood hoofd naar de grond. Als ik even later weer durf om mijn blik van de grond los te scheuren, gaan mijn ogen eerst naar Edward. Hij staat nog steeds opdiezelfde plek, en in nog steeds dezelfde houding. Aanvallend, maar tegelijkertijd ook verdedigend. Ik vraag me af wat er hier aan de hand is… Edward en Jacob hebben het lang geleden bijgelegd. Toch?
Ze zijn vrienden, en Edward had Jacob ooit zelfs als zijn broer omschreven. Toch?
Wat is er hier in hemelsnaam aan de hand?
Reageer (2)
Stomme Edward(N)
1 decennium geledenEdward is vreemd
1 decennium geleden