Enkele theoriën
POV Carlisle:
Elise likte aan haar lolly alsof het doodnormaal was.
“Ten eerste” begon ik “vampier drinken niet- allé, toch geen cola ofzo- ten tweede: ze kunnen niet gewond raken en kunnen daardoor ook niet genezen van een snede in hun buik… ten derde: ze slapen niet en als laatste eten ze zeker geen lolly’s” ik liet de woorden rustig op haar doordringen.
“je bent kussen met een weerwolf vergeten en het feit dat haar ogen al bijna goud zijn.” voegde Emmett toe.
“Mijn ogen?” vroeg ze verbaasd en ze liep naar de grote spiegel in de gang. iedereen in de kamer hoorde hoe haar adem stokte.
“hoe kan dat? die van Bella zijn zelfs nog roder! wacht! ik weet het… ik ben de lenzen vergeten uit te doen!” riep ze en ze liep terug naar de spiegel. “Elise…! als je lenzen nog inzaten dan had je dat wel al vroeger gemerkt! het belemmert je zicht.” zei Emmett nonchalant.
“W wat wil je dan zeggen?” vroeg ze ontsteld.
“Ik zou je graag eens willen onderzoeken als dat geen probleem is…” stelde ik voor.
POV Elise:
“rustig Elise, Carlisle zal niet meer lang weg blijven, calm the heck down!” riep Rosalie geïrriteerd.
met een plof ging ik boos in de zetel zitten en wachtte.
“phuuuuuu” zuchtte ik na een tijdje.
“WAT?!” riepen Rosalie, Emmett, Alice en Jasper in koor.
“Niets! ik mag het toch warm hebben zeker?” vroeg ik ontsteld.
“Hij is er.” zei Alice rustig. ik sprong op en liep naar de deur.
“En?” vroeg ik snel aan hem.
Hij gebaarde dat ik moet gaan zitten dus zette ik met zenuwachtig neer.
“Elise… ik wist niet dat het mogelijk was” begon hij “maar jij en jou dochter zijn beide halfvampieren zoals Renesmee…”
ik hapte geschrokken naar adem: “Ma maar h hoe?” mijn stem trilde.
“Ik heb een theorie:” zei carlisle rustig.
“Toen je gebeten werd, was je in verwachting van Marie-eve, toch?” ik knikte en hij ging verder: “mijn theorie is dat het gif dat in jou kwam, ook in Marie-eve is gekomen en dat haar wolven-bloed, die ze van Seth heeft gekregen,
er heeft voor gezorgd dat wat in haar lichaam kwam afstierf.
Natuurlijk kwam het proper bloed terug in jou lichaam terecht en werd het eerlijk ove jullie beiden gedeeld.
het wolven-bloed van Marie-eve was niet sterk genoeg om een tweede lading te doden.
als gevolg kregen jullie beiden evenveel vampier als schoon bloed in jullie lichaam.”
hij zei het zonder een keer te stoppen.
“en dan is er nog iets” begon edward, ik bleef stokstijf staan
“er is een onderwerp dat we even hadden laten rusten door het feit dat je zwanger was…”
hij stoptte even met praten “ja?” vroeg ik ongeduldig “ik kan jou gedachte niet meer lezen.” zei hij “niet meer sinds jij me beval dat het niet meer mocht…
ik dacht ik laat het even aan de kant liggen tot we het ‘baby-mysterie’ achter de rug hadden.” vervolgde hij.
“ik dacht eerst dat je hetzelfde als Bella kon, maar er kunnen geen twee dezelfde gaven zijn, dus is het is het iets anders…”
Er zijn nog geen reacties.