Cristiano loopt weer naar buiten en ik volg hem. ‘Zullen we anders naar het strand gaan?’ Ik heb zin om weg te gaan, ik zit al een hele tijd rond huis. We stappen in de auto, ik zet Seth in het midden en ga er zelf naast zitten. Mijn moeder komt ook achterin, zodat de mannen een ‘onderonsje’ kunnen hebben. Ik speel wat met Seth en praat een beetje met mijn moeder. We komen aan bij het strandje en ik haal Seth uit de auto. ‘IJsje IJsje.’ Ik schiet in de lach. ‘Straks oké?’ Seth knikt en rent het strandje op. Ik zie Cristiano achter hem aanrennen en ploft samen met hem in het zand. Samen komen ze terug lopen. ‘Mama kus.’ Ik geef Seth een kusje en dan loopt ie naar mijn moeder. ‘Oma kus.’ Mijn moeder pakt hem op en loopt samen met hem over het strand. Ik plof in het zand neer en kijk naar de zon, hij gaat bijna onder. Cristiano komt naast mij zitten, vroeger deden we dit zo vaak. We kijken tot de zon ondergaat en hij geeft mij een kus op mijn wang. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en blijf nog even zitten. ‘Kom we gaan een stukje lopen.’ Zegt mijn moeder. Cristiano knikt en staat op en trekt mij omhoog. Ik klop het zand van mij af en loop achter ze aan.

Na een tijdje gelopen te hebben, komen we weer in het stadje aan. ‘Kom gaan we een ijsje halen.’ Ik pak Seth op en loop naar de ijssalon. ‘Willen jullie ook een ijsje?’ Ik bestel voor allemaal een ijsje en reken af. We gaan met z’n alle op een bankje zitten en we eten rustig ons ijsje op. Als we het ijsje op hebben staan we op en lopen we naar de auto. We rijden terug naar huis en daar ploffen we binnen neer. Het is lekker koel binnen omdat ik weer eens vergeten was de airco uit te doen. ‘Ga je nu weer bij Cristiano wonen?’ vraagt mijn moeder aan mij terwijl Cristiano er gewoon bij zit. ‘Ik denk het wel alleen ik weet niet wanneer.’ Hij kijkt mij aan. ‘Zo snel mogelijk hoop ik.’ Antwoord hij en daar was zijn perfecte lach weer. ‘We zien wel.’ Seth gaapt en ik ga hem op bed leggen. Als ik beneden kom, luister ik even mee. ‘Ik hou inderdaad nog steeds van haar en ik hou van Seth. Dus het zou perfect zijn als ze weer bij mij kwam wonen.’ Hebben ze het daar nog steeds over? ‘Zo die slaapt.’ Ik plof op de bank. ‘Kijken jullie nou nog voetbal?’ vraag ik verbaasd. Mijn vader en Cristiano antwoorden niet, volledig in trans. Dan zie ik wel een heel bekend langskomen op het veld. ‘Kan je geen genoeg krijgen van jezelf?’ Ik begin te lachen. Hij steekt zijn tong uit en ze kijken weer verder. Mijn moeder begint het ook saai te vinden. ‘We blijven nog iets langer oké?’ Ik knik, natuurlijk is dat goed.

Reageer (2)

  • Diliges

    hhhhheeeeeeeeeel snel verder!!! i luf u story!!

    1 decennium geleden
  • LeaMichele

    snel verder
    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen