How it al began
'kijk daar is ze' zei ik tegen Alex. 'wie?' vroeg hij plagend. Holly kwam eraan gelopen. ze was zo mooi en leuk. ze straalde altijd. 'ze komt er aan,' fluisterde Alex. ik keek hem even wanhopig aan, hij sloeg tegen mijn achterhoofd en toen stond ze recht voor me. 'hey Zack,' zei ze vrolijk, 'Alex,' zei ze ijzig met een kort knikje.
Alex en Holly hebben elkaar nooit gemogen, dus Alex snapte ook niet wat ik zo leuk vond aan Holly. ik had het hem al heel vaak proberen uit te leggen, maar hij weet niet wat verliefdzijn is. elke dag zoende hij weer een ander meisje en elke dag brak hij weer iemands hart.
Holly's stem haalde me weer uit mijn gedachte. 'ik ben van het weekend jarig en ik geef een feest, en ik wilde je uitnodigen,' zei ze vrolijk en ze gaf me een uitnodiging. 'cool, ik kom zeker.' 'en ik wilde je nog iets vragen,' zei ze verlegen. ik keek haar vragend aan. 'wat dan?' ze keek even snel naar Alex die haar vuil aankeek en keek toen weer terug naar mij. ‘ik zou het echt super vinden als jullie band op mijn verjaardag wilde spelen.’ Ik begon te stralen en wilde meteen ja roepen, maar ik keek angstig naar Alex. Hij zag me kijken en dacht even na, uiteindelijk knikte hij langzaam. Ik keek hem dankbaar aan en zei tegen Holly ‘we zullen er zeker zijn.’ Ze knikte blij. ‘ik verwacht jullie om 8 uur bij mij zodat jullie de spullen klaar kunnen zetten. Ze liep weer vrolijk weg.
‘Dank je Alex!!’ riep ik vrolijk. ‘you’re welcome,’ zei hij iets minder vrolijk maar nog steeds vrolijk tegen mij.
Het weekend brak al snel aan en Jack en Rian vonden het heel leuk dat we eindelijk weer eens een keer mochten optreden. We pakte alle spullen bijeen en zette het in ons busje. Niet veel later kwamen we aan bij Holly. We feliciteerde haar en zette alle spullen klaar. ‘ omdat jij jarig bent mag je kiezen welk liedje we spelen,’ zei ik tegen Holly. Ze begon te stralen. ‘ zou je mijn lievelingsliedje willen spelen?’ vroeg ze aan me. ‘ welk liedje is dat?’ ‘ Poison, ik vind dat echt een geweldig liedje!,’ zei ze terwijl ze de rest voor haar verjaardag klaarzette. ‘ die spelen we dan als tweede, we hebben namelijk een nieuw liedje speciaal voor jou,’ zei Alex. Ik keek hem even scheef aan maar herinnerde toen wat hij me gister even snel had laten horen. Ik begon te grijnzen.
Later op de avond, toen iedereen er eindelijk was, begonnen we met spelen. ‘dit liedje is speciaal voor Holly,’ zei Alex. En hij begon te zingen ‘Holly would you turn me on?’ ik keek de hele tijd naar Holly, maar ze zag me niet staan. Ze keek alleen maar naar Alex, wat me heel erg verbaasde omdat ze elkaar niet uit konden staan. We speelde Poison en toen waren we klaar. Er werd muziek opgezet en ik wilde Holly vragen om te gaan dansen maar zij vroeg Alex en hij zei ja. Samen liepen ze naar de woonkamer en begonnen heel innig te dansen.
Ik keek woedend naar Alex, en toen hij zag dat ik keek grijnsde hij alleen maar. Ik kon er niet meer naar kijken dus ik haalde maar even wat te drinken. Toen ik terugkwam voelde ik hoe mijn hard langzaam verbrokkelen. Ik zag mijn beste vriend zoenen met het meisje waar ik gek op was. Ik liep op Alex af, trok hem van Holly af en sloeg hem hard op zijn gezicht. ‘ what the hell!’ gilde Holly, ‘ wat doe je?’ Holly keek me woedend aan. ‘ weet je, jij was altijd al het probleem,’ zei ze vals, ‘dankzij jou kon ik niet gewoon met Alex omgaan,hij wilde je niet kwetsen dus moesten we maar doen alsof we elkaar niet mochten.’ Ik keek haar met open mond aan. Ze keek me gemeengrijnzend aan. Ik keek haar en Alex gebroken aan en liep weg. Mijn beste vriend heeft me gewoon voorgelogen. Ik snapte het niet, waarom zou Alex zo iets doen?
Ik liep over de straat, ik was zo diep in mijn gedachte verzonken dat ik niet in de gaten dat er een auto aankwam. Ik hoorde mensen roepen maar ik reageerde er niet op. Ik zag vanuit mijn ooghoek felle lichten, maar dacht er niet aan dat dat een auto was. Opeens hoorde ik een toeter en ik schrok op uit mijn gedachte. Verstijfd bleef ik op straat staan. Ik keek op en zag Alex staan. Ik keek hem woedend aan. ‘ dit is jouw schuld’ was het laatste wat ik ooit nog tegen hem zei. Ik voelde hoe de auto mij raakte en ik voelde mijn botte breken, het deed ongelooflijk veel pijn, maar het was niets vergeleken met mijn hart die was gebroken omdat mijn beste vriend me had bedrogen.
Ik gilde het uit van de pijn en niet veel later werd alles zwart voor mijn ogen.
Reageer (8)
super snel verder! <3 Xxx
1 decennium geleden!!!
1 decennium geledenwtf ineens alex niet zo charmant meer...
hmm
verderrrr!
what will happen to him?
1 decennium geledenomg, wat erg ;o hij is toch niet dood hé ? ;o
1 decennium geledensnel verder <3
Fred&Ed speculoos pasta.
1 decennium geleden