Slagroomtaart
Na ongeveer een kwartier zagen we een enorm kasteel staan. Zweinstein.
We stapten uit de bootjes en liepen naar de enorme deuren van het kasteel. Binnen, in de enorme hal, stond een oude vrouw. Ze had een lang gewaad aan en een tovenaarshoed op, ze zag er heel streng uit. " Mijn naam is prof. Anderling. Ik ben het hoofd van Griffoendor en lerares gedaante verwisseling. Volg me naar de grote zaal. Als ik je naam opnoem kom je naar me toen, je gaat zitten op de kruk en ik zet de sorteerhoed op je hoofd. Die zal je indelen in Ravenklauw, Griffoendor, Huffelpuf of Zwadderich." Riep ze over het gefluister van de eerste jaars heen. Ze deed twee grote deuren achter haar open en liep naar binnen. Iedereen volgde haar en liep twee aan twee een grote zaal in met vier tafels. Boven elke tafel hing een vlag met een slang, een leeuw, een Das of een Raaf. Ik liep naast een meisje met blond haar. Voor ons liepen Harry en Ron en achter ons het meisje dat wegliep toen ik wakker werd in de trein naast een nogal mollige jongen met een pad in zijn hand. We liepen naar een verhoging. Op de verhoging stond een kruk met een oude versleten hoed erop. Prof. Anderling ging er naast staan en de hoed begon een liedje te zingen(ff geen zin om het hele liedje over te tikken;P Kweet het, kben lui. En kben er trots op)
Toen het liedje was afgelopen, haalde Prof. Anderling een lang perkament van de tafel achter haar, waar,volgens mij, de docenten zaten. "Ronald Wemel." Riep ze. Ron liep zenuwachtig naar voren en prof. Anderling zette de hoed op zijn hoofd. De hoed mompelde iets wat ik niet kon verstaan en riep daarna "Griffoendor." Ik klapte en hoorde gejuich aan de tafel met de leeuw. Ron liep naar de tafel en prof. Anderling ging door met de lijst. "Draco Malfidus." Een jongen met wit-blond, achterovergekamd haar liep zelfverzekerd naar voren en ging zitten. Prof. Anderling wilde de hoed op zijn hoofd zetten, maar die had het haar van die Draco amper aangeraakt of hij riep al; "Zwadderich." Met een zelfvoldane grijns liep hij naar de tafel met de slang. Na een paar minuten hoorde ik prof. Anderling "Harry Potter." Zeggen. Overal hoorde ik gefluiter en Harry liep naar voren. Voor hij ging zitten keek hij me even aan. Ik glimlachtte even naar hem en hij kreeg de hoed op zijn hoofd. na een paar seconden riep de hoed: "Griffoendor." De Griffoendor tafel begon weer te klappen en te juichen en ik deed vrolijk mee." Sayuri Sumasen. " roept ze. Het meisje van het perron loop naar haar toe en gaat op de kruk zitten. De hoed trok een moeilijk gezicht, maar riep toen; "Zwadderig." Ze liep naar de tafel vann zwadderig en ging naast Draco zitten. "Maxime Smit." Max liep naar voren en kreeg de hoed op. Na een paar seconden riep de hoed "Ravenklauw." Ze keek me ongelukkig aan en liep naar de tafel met de vlag met een raaf erop "Samantha Potter." Riep prof. Anderling. Het geroezemoes(wat een vaag woord eigenlijkxD) werd harder en ik liep naar de kruk. Harry en Ron lachtte even naar me en ik kreeg de hoed op mijn hoofd. Een seconde later riep hij: "Griffoendor." Ik liep overgelukkig naar Harry toe en ging naast hem zitten. Ik werd aan gestaard, maar trok me er niks van aan. Het indelen ging verder en we gingen eten. Er werd van alles aan mij en Harry gevraagd en we gaven rustig antwoord aan de vragen. Toen het eten was afgelopen wilden we opstaan om naar bed te gaan, maar Harry en ik werden tegengehouden door die Draco Malfidus en Sayuri Sumasen. "Dus het is waar, Harry Potter op Zweinstein." zegt hij. "En hij heeft een familielid meegenomen zo te zien." vult Sayuri hem aan. Draco stak zijn hand uit. "Wij kunnen jullie helpen. Jullie kunnen beter geen vrienden worden met de verkeerde soort tovenaars." En hij keek met een vieze blik naar Hermelien die naast me stond en ook niet meer verder kon lopen. Ik keek hem even nijdig aan terwijl Harry: "Wij kunnen zelf wel beslissen wie de 'verkeerde soort' tovenaars zijn. Maar toch bedankt." Malfidus duwde Hermelien opzij terwijl hij: "Opzij, vuil modderbloedje." tegen haar zei. Ze kreeg tranen in haar ogen. Ik voelde een bekend gevoel in me, Woede. Ik ging dreigend voor hem staan en zei: "Durf dat nog eens te zeggen en je hebt een groot probleem." Hij keek me even schattend aan en begon te lachen. Ik voelde met mijn hand op de tafel achter me. Al snel vond ik de slagroomtaart, waar Ron zo dol op was. Ik Greep hem stevig vast en bracht hem naar voren. Toen Malfidus de taart in de gaten kreeg keek hij even verbaasd, maar het volgende moment duwde ik de taart in zijn gezicht. over sayuri sumasen's gezicht schoot een kleine glimlag. maar toen veegde ze de taart van malfidus' gezicht en keerde ons de rug toe. Iedereen lag in een deuk en Harry, Ron, Hermelien en ik liepen achter een ouderen broer van Ron aan naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Bij het portret Zei hij: "Zonneschijn" (Sorry heb ff geen inspi voor een beter w8woord;P) Het portret klapte open als een deur. Ik liep achter Hermelien aan naar de meiden slaapzaal, terwijl ik al half in slaap was. We deden onze pyama's aan en gingen in bed liggen. Ze bedankte me en ik zei terug: "Ik kan er niet tegen als mensen denken dat ze beter zijn dan anderen en als iemand een ander uitscheldt zonder reden word ik altijd kwaad." 5 minuten later viel ik in slaap.
Er zijn nog geen reacties.