Vandaag is de dag van het bal. De afgelopen weken zijn best traag voorbij gegaan. Het doet me gewoon zoveel pijn om Edward en Bella samen te zien. Op school tijdens de pauze's zat Bella steeds bij ze aan tafel, op de stoel waar ik eerst altijd zat. De Cullens kijken me vol spijt aan, maarja ze kunnen er niks aan doen. Niemand kan er wat aan doen, behalve Edward zelf. En die heeft er al wat aan gedaan, namelijk voor Bella kiezen. "Christine!" riep Rosalie terwijl ze me heen en weer schudde. "Hmm?" vroeg ik. "Je let niet echt op, of wel?" vroeg Rosalie lachend. "Sorry, was even aan het na denken" zei ik terwijl ik mijn wangen warmer voelde worden. Fijn, ze zijn waarschijnlijk nu knal rood. "Oeh je schaamt je" zei Rosalie lachend. "Jup, maar wat was er nou?" vroeg ik snel zodat ze het voorval snel zou vergeten. Althans ik hoop dat ze het snel vergeet. "Of je je haar omhoog wilt, of dat je krullen wilt?" zei Rosalie. "Krullen" glimlachte ik. "Okee, ga nu maar weer verder dagdromen" zei Rosalie lachend. Ze borstelde voorzichtig mijn haar en deed er daarna krulspelden in. Ik keek naast me en zag dat Alice het haar van Sasja omhoog deed. Sasja keek me grijnzend aan. We gaan straks naar haar huis toe, en daar haalt Jake ons op. Sasja gaat gewoon met Sean naar het bal. Sasja wil alleen met een jongen naar het bal gaan als ze denkt dat het de perfecte man is. En de perfecte man vind je niet zo snel, dus moest ze maar met Sean. Niet dat ze dat erg vind, die twee zijn zo close. Volgens mij gaan ze zelfs nog met elkaar naar het bal als een van de twee wel een vriend/vriendin heeft. "Zo je haar is klaar, nu de make-up nog" zei Rosalie terwij ze me uit mijn gedachten haalde. Ik wou in de spiegel kijken om mijn haren te bewonderen, maar Rosalie had iets voor de spiegel gehangen. "Dat is niet aardig" zei ik tegen haar. Rosalie grijnsde breed en ging voor me staan. "Ogen dicht madame" glimlachte ze. Ik sloot mijn ogen en liet Rosalie haar gang gaan. "Hebben jullie wel genoeg tijd om je eigen make-up te doen? Niet dat het nodig is, jullie zijn al beeldschoon. Maar toch" zei Sasja. "Oh ja hoor, we hebben tijd zat" zei Alice. "Gelukkig" antwoordde Sasja. Na ongeveer een half uurtje waren Rosalie en Alice klaar. "Oke,nu jullie jurken aan doen, en daarna mogen jullie pas in de spiegel kijken" zei Alice terwijl ze in haar handen klapte. We hadden beide een zwarte jurk, die van mij is zonder bandjes, en die van Sasja met. Verder zitten er ook nog wat verschillen in, maar dat doet er even niet toe. Ik trok mijn jurk aan en deed de pumps er bij aan die Alice had gekocht. "Moet ik echt pumps aan?" vroeg ik jammerend. "Ja dat moet echt" zeiden Alice en Rosalie tegelijk. "Balen" mompelde ik. "Zo zijn jullie er klaar voor?" vroeg Alice. Ik keek Sasja aan, en ze zag er echt prachtig uit! "Ja we zijn er klaar voor" zei Sasja. Alice liep de kamer uit en kwam even later terug met een grote spiegel. Dat zo'n klein meisje zo'n grote spiegel kan dragen, serieus! "OGEN DICHT!" riep Alice en ik keek Sasja lachend aan. Daarna sloten we onze ogen. Ik hoorde hoe Alice de spiegel neer zette en nog even verschoof of in ieder geval het leek alsof ze hem verschoof. "Oke, drie, twee, een. JA!" zei Alice. Ik opende mijn ogen en bekeek mezelf. "Wow" mompelde ik, en Sasja zei precies hetzelfde. "Ik wist niet dat ik er zo goed uitzag" zei Sasja verbaasd. "Je ziet er echt goed uit" glimlachte ik. "Zeg jij, weet je wel niet hoe prachtig je bent?!" zei Sasja. Ik bekeek mezelf nog eens in de spiegel. "Zal ik de ketting van mama af doen?" vroeg ik. Rosalie bekeek de ketting. "Nee hij past er goed bij" glimlachte Rosalie. "Gelukkig" glimlachte ik. "Ready?" vroeg Sasja. Ik knikte. Ik ben benieuwd wat Jacob er van gaat vinden. We liepen naar beneden en de rest van de familie zat in de keuken. Inclusief Edward. Ik keek Alice paniekerig aan. "Had je niet kunnen zeggen dat hij er was?" siste ik. "Sorry, dat had ik zelf ook niet verwacht. Ik dacht dat hij bij Bella was" fluisterde Alice. Ja ja, het zal wel. "Wat zien jullie er prachtig uit" glimlachte Esme. "Mag ik een foto maken?" vervolgde ze. "Euh nou..." begon ik maar ze liet me niet uitpraten. "Ah ga toch gewoon even op de foto" glimlachte ze. Ze haalde de camera te voorschijn en ging klaar staan. Sasja en ik sloegen een arm om elkaar heen en grijnsden breed naar de camera. "Een prachtige foto van twee prachtige meiden" glimlachte Esme. "Dankje" zei Sasja blozend. Esme ging weer aan tafel zitten, en de jongens staarden naar ons. Edward ook dus. Ik draaide mijn gezicht weg van Edward. Zijn rotkop hoef ik niet te zien. Emmett stond op en kwam voor ons staan. "Vanavond ga ik zeker met jullie dansen" grijnse hij naar ons. "Daar houd ik je aan" zei ik lachend en ik gaf Emmett een high five. "Nou wij gaan, we zien jullie vanavond wel" zei ik en we liepen de deur uit. Alice kwam achter ons aan. "Je gaat zeker naar Bella?" vroeg ik. "Jap, I'm sorry maar ik moet haar echt helpen. Ze kan niet zoveel met haar gewonde been" zei Alice verontschuldigend. "Ach maakt niet uit" glimlachte ik. Ik vind het wel grappig, Bella was laatst van de trap af gevallen, ofzo. Het precieze verhaal weet ik niet, en het interresseert me ook niet echt, maar ze loopt in ieder geval op krukken. En het ziet er niet uit! We stapten bij Sasja in de auto en Sasja reed rustig het pad af. Normaal rijd ze best snel, maar de oprit van de Cullen is nogal eng dus je kan beter normaal rijden.

Na een kwartiertje waren we bij Sasja thuis. Het was ondertussen al tijd om te eten, en ik heb ook best wel honger. Van de hele dag stil zitten word je hongerig. We stapten uit de auto en gingen naar binnen. "We zijn er!" riep Sasja keihard. "We zijn in de woonkamer" riep Sean. We liepen samen de woonkamer in, en Jake en Sean zaten gespannen te kijken. Ze bekeken ons even en hun ogen werden groot. "Wow, het is dat je mijn zus bent, anders zou ik serieus verliefd op je worden" grijnsde Sean. "Draai eens een rondje" zei Jake met een brede grijns. We draaiden beide een rondje en de jongens klapten in hun handen. "Jullie zijn echt prachtig" glimlachte Jake. Op dat moment kwam de moeder van Sean en Sas binnen. "Wow, twee prachtige dames in de woonkamer" glimlachte ze. "Jongens ga eens bij de dames staan, ik wil een foto maken" glimlachte ze. De jongens kwamen naast ons staan en er werd een foto gemaakt. Daarna drukte ze allebei een kus op onze wangen, alsof het afgesproken was. Sasja haar moeder maakte nog een paar keer een foto. Deze avond gaat serieus geweldig worden, zelfs zonder Edward!

Reageer (4)

  • Unbroken13

    Woooooeeeeehaaaaa....!!!
    ahumm,(A) snel verder(H)

    1 decennium geleden
  • DewiiS

    Oeeh leuk!(H)
    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • FireGirl

    snel verder

    ik hoop dat er nog wat leuks en apnnends op het bal gebeurd:D:D

    1 decennium geleden
  • AloyAuditore

    gnegna k rij normaal lkkr hard:Y)

    wrm wou ik ook alweer een tweeling broer? Hij is gwn net zo cute als dat ik dat ben :Y)*owja, lkkr logisch Sas xD*

    Nice geschreven en die jurk is prachtig! :D

    Snel weer Nieuw Deeltje (A)

    Xxx,

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen