*24
"Pap!" riep ik keihard toen ik thuis kwam. "Wat is er?" vroeg hij geschrokken terwijl hij de gang in gerend kwam. "Waar is de ketting die ik van mama heb gehad?" vroeg ik. "Euhm,goede vraag. Ik denk dat jij hem zelf in je kamer hebt liggen" zei papa. "Oke dankje" riep ik terwijl ik naar boven rende. Ik stormde mijn kamer in en bedacht me waar hij zou kunnen liggen. Of hij ligt in een van mijn bureau laatjes, of in een van de sieradendoosjes. Ik kijk eerst maar in de sieradendoosjes. Ik pakte de drie doosjes die ik had en gooide ze allemaal op het bed. Verschillende kettingen, maar niet degene die ik zoek. Ik gooide de sieraden allemaal weer in de doosjes en legde ze aan de kant. Dan in de laatjes van mijn bureau, anders heb ik ook geen idee waar hij wel zou moeten liggen. Ik trok het eerste laatje open en haalde alles eruit, maar er zat geen ketting in. Ik propte de inhoud snel terug en trok een ander laatje open. Ik rommelde er wat in en vond eindelijk wat ik zocht, de ketting van mama! Zie je wel, zie je wel dat ik die van Elena herkende! Het is gewoon dezelfde ketting als degene die ik hier heb. Maar, papa zei altijd dat die ketting 'speciaal' was. Hij hoort bij mijn moeders familie, het is een symbool van de familie. Namelijk een Lotusbloem. Ik vraag me af wat Elena er mee moet. Ik deed de ketting om en bekeek hem even in de spiegel. Daarna deed ik mijn shirt er over heen. Zo dat is beter. Ik liep naar beneden en ging in de woonkamer zitten. "Ik ga mijn verjaardag met Jake vieren" zei ik tegen papa. "Pardon?!" vroeg hij verbaasd. "Wat pardon?!" vroeg ik ook verbaasd. "Hoor je niet te vragen óf het mag?" zei hij. "Ehm, nee. Het gebeurd toch wel" glimlachte ik. "Oh, en waar zou het dan gevierd moeten worden?" vroeg papa licht geïrriteerd. "Op het strand, en ik ga Mara ook uitnodigen" glimlachte ik. Toen ik dat van Mara zei kreeg papa ook een glimlach op zijn gezicht. "Dat van Mara is wel heel leuk" zei hij met een glimlach. "Klopt" grijnsde ik. Ik boog me over papa heen en pakte de afstandsbediening. Ik zapte naar een leuk kanaal en ging onderuit zitten. "Hee! Ik keek tv" zei papa verontwaardigd. "En nu kijk ik tv" grijnsde ik en ik concentreerde me op het programma.
"Pap!" zei ik terwijl ik mijn blik los trok van het programma. "Hmm" zei hij terwijl hij zijn krant aan de kant legde. Hij was maar gaan lezen aangezien ik de tv had ingepikt. "Waarom heb ik dezelfde ketting als Elena?" vroeg ik. Ik bekeek zijn gezicht nauwkeurig. Papa keek me geschrokken aan, maar trok zijn gezicht gauw in plooi. Jammer voor hem dat ik het al gezien had. "Geen idee liefje, weet je zeker dat het dezelfde is?" vroeg hij. "Ja ik weet het 100 procent zeker" zei ik. "Nou, ik heb serieus geen idee" zei papa en hij pakte zijn krant weer. "Ik had nog een vraag" zei ik. "En dat is?" vroeg papa. "Waarom praten Elena en Billy over mij?" vroeg ik. "Hoe bedoel je?" vroeg papa verbaasd. "Ja nou, Elena en Billy zaten over me te praten. Jacob en ik kwamen er achter dat we op dezelfde dag jarig zijn, en toen keken Billy en Elena al heel apart. En later toen ik naar de WC ging hadden ze het over mij" zei ik. "Ik heb echt geen idee" zei papa. Hij leek een beetje nerveus, bang voor meer vragen. "Hmm.. Het zal wel" zei ik en ik stond op. "Wat ga je doen?" vroeg papa. "Naar buiten, ik ben over een uurtje ofzo terug" zei ik en ik liep weg. Iedereen hier heeft geheimen, geheimen over mij. Zelfs papa! Hij weet waar Billy en Elena het over hadden, maar waarom zegt hij niet wat het is?!
Elena POV.
"Waarom moesten we zo snel komen?" vroeg ik verbaasd aan Jeroen. "Omdat jullie twee een grote fout gemaakt hebben" zei Jeroen boos. "Pardon?!" vroeg Billy verbaasd. "Christine heeft jullie horen praten" zei Jeroen terwijl hij heen en weer liep. "Hoe bedoel je horen praten?" vroeg ik geschrokken. Ze heeft toch niks belangrijks gehoord. "Ik weet niet wat ze allemaal gehoord heeft, maar ze was er in elk geval niet blij mee" zei Jeroen boos. "En dat niet alleen, ze vroeg zich ook af waarom jij dezelde ketting als haar hebt" zei Jeroen terwijl hij mij aan wees. "Jullie hadden gewoon in Denver moeten blijven" zei Billy. "Dan had je het maar niet goed moeten keuren. En buiten dat om. Dit is jullie fout" zei Jeroen boos. Billy wou er tegen in gaan, maar Jeroen had gelijk. "Billy nee. Het is inderdaad onze fout. We hadden gewoon moeten oppassen, ik wist de consequenties maar ik dacht er niet over na" zei ik. "Wat moeten we nu doen?" zuchtte Jeroen. "Ik heb geen idee. De waarheid vertellen is geen optie, dus ik denk dat we gewoon moeten liegen" zei Billy. "Ja jij hebt makkelijk praten, jij woont niet met Christine in een huis" zei Jeroen. "Klopt, maar we hebben geen keus" zei Billy. "En als ze wat vraagt en je geeft antwoord, vertel ons dan wat je gezegd hebt. Zo kunnen wij hetzelfde verhaal aan Jake vertellen" zei ik. "Ja joh, wat jullie willen" zei Jeroen. Hij is er niet blij mee, hij houdt van Christine alsof het zijn eigen dochter is. Maarja, daar lijkt het ook op. Jeroen heeft haar van jongs af aan opgevoed. Hoe zou Christine reageren als ze er achter kwam dat Jeroen haar vader niet is? Wat als ze boos wordt op Jeroen? Ik vraag me af of Jeroen dat aan kan. Ik hoop dat hij het aan kan. Nou ja, ik hoop gewoon dat het nooit ter sprake komt...
Reageer (4)
snel verderrrrr
1 decennium geledenSnel meer.
1 decennium geledenPoor people, nou moet ik maar weer snel komen (A)En dan komt ALLLLLLEEEEEESSSS goed
1 decennium geledenSnel weer verder miep(A)
Xxx,
Omg!
1 decennium geledenSnel verder!! <33