Ik lag op mijn bed naar muziek van Paramore te luisteren, toen plots mijn gsm ging. Ik schrok recht, smeet mijn I-pod aan de kant en zag op het scherm van mijn gsm dat het Hayley was. 'Hey liefje.' Zei ik met een glimlach. 'Heey Amy, sorry van gisteren. Ik moest gewoon snel vertrekken. Ik wil niet dat de pers erachter komt en ook achter jouw aankomt.' 'Bedankt liefje, dat is lief.' Ik hoorde haar lachen en zag haar al volledig voor me. 'Heb je anders zin om morgen iets te gaan doen?' 'Oh, morgen... Ik kan eigenlijk niet. Ik heb een uitstap met school. We gaan naar Londen, dus we komen pas heel laat 's nachts thuis.' 'Oh, jammer. Of wacht! Ik kan anders snel een concertje regelen in Londen en ervoor zorgen dat iedereen van jullie school een gratis ticket heeft. Dan geef ik jou een VIP-ticket en kun je backstages bij me zitten.' Klonk haar stem opgewonden. Ik lachte. 'Liefje toch. Je weet toch zelf dat het niet zou lukken.' 'Maakt niet uit, ik zou het toch doen. Maar anders kan ik meegaan.' 'Ik denk niet dat mijn leerkrachten dat zullen willen.' 'Ik hoef ook niet precies met jullie mee te gaan, ik kan jullie ook heel toevallig tegenkomen en dan blijf ik bij jouw. En als je vrije tijd krijgt kan je even met me meegaan, ik ken mijn weg daar toch al goed.' 'En hoe denk je bij me te lopen zonder dat iedereen je probeert te knuffelen?' Ik hoorde haar lachen. 'Met mijn trui misschien?' 'Je denkt echt dat dit zal lukken, hé?' 'Tuurlijk. Ik vraag Jeremy wel om mee te gaan. Als er dan iets misloopt kan hij me altijd redden.' 'En wie zal er mij dan redden?' 'Moet dat dan?' Vroeg ze plagerig. 'Maar nu even serieus, liefje. Ik ga nu even douchen en bel je later op de avond nog terug.' 'Oké liefje. Tot straks.' 'Ik hou van je.' 'Ik ook van jouw.' Zei ze waarna ik op het rode telefoontje drukte.
Toen ik terug uit de douche kwam belde ik even naar Hayley om verder af te spreken. Maar ons gesprek duurde niet lang, want we zouden de volgende dag vroeg op moeten. Ik nam snel een lange pyjamabroek uit mijn kleerkast en een topje. Ik sprong in mijn kleren en daarna in mijn bed. Ik nam nog snel mijn gsm en stuurde 'Ik hou van je <3' naar Hayley en ging dan slapen. Ik lag net in slaap toen ik weer wakker werd van een sms. Ik taste in het donker naar mijn gsm en las dan snel haar berichtje. Bij het lezen ervan verscheen er een grote glimlach op mijn gezicht en ik wist dat ik nu wel goed zou slapen. Ik keek even op de klok, draaide me dan om, dacht even aan Hayeley en sloot toen mijn ogen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen