Ik zette me weer neer naast het meisje en begon weer te praten. 'Amy, heb je een lief?' Vroeg ze plots. Ik keek haar geschrokken aan. Wat kon ik zeggen, als ik ja zei hoorde mijn moeder het en had ik een probleem. Ik zweeg en bleef haar geschrokken aanstaren. 'Is hij of zij hier misschien?' Vroeg ze. Alweer bleef ik haar in stilte aanstaren. 'Amy, ik snap het als je het niet wil zeggen, maar er hangt nog wat lippenstift aan je mond en ik weet dat je er geen aanhad in het binnenkomen.' Geschrokken draaide ik me weg en veegde mijn mond af. 'Is het weg?' Vroeg ik half in paniek. Ze knikte. 'Is het een hij of een zij?' Vroeg ze. 'Hoe weet je dat ik bi ben?' 'Jouw moeder, mijn vader... Je kent dat wel.' Na een lange zucht fluisterde ik: 'Het is een zij, maar mijn moeder mag het niet weten. En ik zou het er niet meer over willen hebben.' 'Is er iets gebeurd misschien?' Vroeg ze verbaasd. 'Neen, maar... laat het.' Ze knikte en keek even rond in de zaal. 'Zit ze hier?' Vroeg ze plots. 'Shht. Ik zei dat je moest stoppen.' 'Sorry, maar ik ben nieuwsgierig.' 'Dat merk ik. Heb jij trouwens een lief?' 'Nee, mijn vriendin heeft het 2 maand geleden uitgemaakt.' 'Oh, sorry. Wacht... zei je vriendin?' 'Ach het geeft niet, ze viel toch op iemand anders. En ik ben ook bi.' Ik glimlachte vriendelijk en zij lachte terug.
Nadat we het voorgerecht en het hoofdgerecht hadden gekregen, besloot ik om nog eens bij Hayley langs te gaan. Ik stond op, zei dat ik naar het toilet ging en verliet de tafel. Hayley zag me al komen toen ik nog 20 meter van haar verwijderd was. Ze stond recht en liep meteen mijn richting uit. 'Hey liefje.' Fluisterde ze terwijl ze me een klein kusje op mijn mond gaf. Ik lachte, nam haar hand vast en trok haar voorzichtig mee. 'Waar gaan jullie heen?' Vroeg Jeremy die het broodmandje op hun tafel begon te legen. 'Naar buiten.' Antwoordde ik snel. 'Wat gaan we daar doen?' Vroeg Hayley verbaasd. Maar ik zei niks. Toen we via de achterdeur naar buiten waren gelopen, drukte ik haar voorzichtig tegen de muur. Ik legde mijn handen om haar heupen en drukte zachtjes mijn lippen op de hare. Hayley lachte en fluisterde: 'Waarom wou je zo graag naar buiten?' 'Ik wil niet dat ze ons zien.' Fluisterde ik terug.

Reageer (1)

  • Square

    Vinden ze het niet raar dat ze twee keer naar de wc moet? xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen