eind vorig deel:

Dagen, weken en maanden gingen voorbij. En omdat ze niet wisten van wie het kindje was besloten ze haar als hun eigen kleinkind te houden. Ze kochten kleren voor haar, verzorgden haar.

*laten jullie een reactie achter*

how they met
meet my mom

Het oude echtpaar liep nog steeds vaak langs het strand. Een keer werd hun aandacht getrokken door mooi gezang. Zo oud ze er van buiten eruit zagen, waren ze zo jeugdig van binnen, dus als een stel jonge kinderen besloten ze op zoek te gaan naar waar het geluid vandaan kwam. Ze ontdekte een vrouw op een steen achter de heuvel. “pardon mevrouw?” zei opa. De vrouw draaide zich geschrokken om en keek hun aan. “oh heme! U bent een zeemeermin...” stamenlde oma. “ehmm jah.. “ bloosde de vrouw. “hallo, mijn naam is Harmony, dochter van keizer Tryton van Symphony. Aangenaam kennistemaken.” Zei ze, omdat ze aan hun ogen zag dat ze haar niets kwaads wouden doen. “dag meid, wij zijn Annelies en Kees van Hoveren, maar noem mij maar Ans” zei oma Ans. “hhmm, ik heb een vraag meneer en mevrouw van Hoveren, ik heb maanden geleden mijn babytje op het strand neer gelegd, omdat het in mijn wereld niet veilig meer is, heeft u haar misschien gezien?” vroeg Harmony terwijl ze haar ogen neer sloeg. “jazeker meid, die hebben wij gevonden, ze ligt nu bij ons te slapen, het is een schat van een meid, maar als ik zo nieuwsgierig mag zijn, waarom hebt u zo’n pracht van een meid niet bij u gehouden?” vroeg Kees aan haar. Harmony liet een diepe zucht ontsnappen en begon het hen uit te leggen. Hoe haar koninkrijk werd aangevallen door het volk van Koraal, en hoe het kwam dat ze een kindje kreeg, en hoe ze naar de zeeheks ging om haar kindje te redden, en over hoe ze haar kind aan de bovenwereld afstond met een vloek, zodat het kindje niet snel een zeemeermin zou kunnen worden. “en zo kwam het dus dat jullie haar vonden...” sloot ze haar verhaal.

Reageer (3)

  • Deathberry

    oooooooh!

    1 decennium geleden
  • dreamer

    oeoeoeoeooee snel verder hè?

    ly xxx viv (K)

    1 decennium geleden
  • SweetMemory

    wel leuwk ^^

    xx.SweetMemory

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen