4. We’ll go shopping for exchange.
It's a long story with a short end.
“Ik zoek een date voor jou en jij een voor mij! Ik zoek eentje voor jou en jij voor mij! IK HEB EEN IDEE! Ik zoek een date voor jou en jij voor mij!” aap ik hem na. Met een klein hoog stemmetje ga ik verder met hem te immiteren. Het lukt hem niet.... Het. Lukt. Hem. NIET! Hij zal niemand voor me vinden.
Ik slof naar de blinkende spiegel.
[/i]Niemand.[/i]
Mijn bruine haren zijn kort, niet zo lang en verleidelijk als de andere meisjes.
Niemand
Ik ben veel te lang, ik heb niet de perfecte lengte.
niemand
Mijn borsten zijn te klein, en mijn kont te groot.
Niemand
Ik draai een rondje voor de spiegel. Ik ben niet zo knap als de andere. Verdomme Taylor en je ‘goed idee’. “IK WIL KNAP ZIJN!!!” schreeuw ik. Het kan me niet schelen of iemand anders het hoort. Het is zo! Ik wil knap zijn!
Maar wacht Mister York! Ik heb wel een plannetje, ik krijg je wel terug! Maar... Dat kan ik niet alleen. Ik heb mijn raadgever in nood nodig....
[...]
“YOOOOO!!!” klinkt er van in de verte, mijn beste vriendin komt op me af geskate. Met haar zwarte muts op waar haar blonde lokken vanonder sprongen komt ze de ramp op gelopen. “Je had me nodig?” vraagt ze. “Ja! Ik ben blij dat je het kon maken” Ik knuffel haar en ze aait over mijn bruin haar. “Is niks, heb je het bij je?” vraagt ze met een blik die ze best konden gebruiken in de maffia. “Ja ja” lach ik en haal haar broodje pita pikant tevoorschijn. “Dank je! Je bent een schat, de gasten van tennis hebben mijn geld gepikt” Ze bedankt me met een kus op de wang. Zelf haal ik mijn broodje met kaas en hesp tevoorschijn en gretig smullen we van onze middagmaal. “Phebe?” “uhu?” “Taylor zoekt een date voor me!”
Ze laat haar broodje zakken en kijkt me aan. “Dus?... dan kan jij niet met Taylor?...” vraagt ze serieus. Ik schud mijn hoofd, ik voel de tranen prikken. “Wat dachten we toch?... Ik kon toch nooit”- Ik stop mijn zin. Mijn vriendin slaat haar armen om me heen. “He he! Kom nou, daarvoor zijn we hier toch niet? Zeg me dat je een plan hebt” spreekt ze de moed terug in me. “Ja! Dat is waar, je moet me helpen! Ik moet op de avond er zo goed uit zien!” ik spreek victorieus. En met een vriendin die in de mode-afdeling zit, heb ik prijs.
Ze neemt onverschillig een hap van haar broodje. “daar moet je mee helpen...” dring ik aan. Na een verdere stilte vraagt ik:”wil je me helpen?” Ze kauwt bedenkelijk. “Moet je dat nu echt vragen?” heel koel spreekt ze die vraag uit. Ik schrik er van en voel me afgewezen. “sorry, ik dacht...” “NATUURLIJK GA IK JE HELPEN!” gilt ze enthousiast. Ik vlieg Phebe in de armen.
Taylor POV.
“HIKE!” schreeuw ik door mijn helm heen. Mijn arm gestrekt duw ik mijn tegenstander uit de weg met de bruine bal dicht tegen me aan gekluisterd. Ik ren over het groene gras heen, zo snel als mijn benen kunnen gaan ren ik naar de goal.
Tevergeefs beland ik met een klap op de grond met tientallen bodybuilders op mij die allemaal om de bal vechten. Dit loopt niet goed af, dit loopt niet goed af. DIT LOOPT NIET GOED AF!! HELP!!
Hysterisch vecht ik me er vanonder uit en klauter, kruip en sleep mezelf naar de alleen liggende bal. Uit adem raap ik hem op en ren naar de goal, ik ren en ren en blijf rennen. Ik gooi de bal op het lichtgroene veld. “TOUCHDOWN!!”’ mijn teammaten vliegen me om de hals en –opnieuw- gooien hun gewicht op het lichtgewicht van de ploeg. Ik klauter en worstel om me vanonder de mannenhoop weg te geraken.
“Ok jongens, kappen nu! Allemaal naar de kleedkamers NU!” roept de Caoch naar de stapel jongens.
Buiten adem en krampen in mijn ribben, strompel ik van het veld. “Goed gedaan York!” De caoch geeft me een goede en stevige klap op mijn rug (die mij net te veel is) en val uitgeput neer in de modder.
Naomi POV.
Mijn vingers strelen langs de zijden jurken heen. “Ok Nana, ik heb wat opgesteld..” zegt Phebe en ze waait met papieren voor mijn ogen. “We kunnen ongeveer zo gaan?... Als Rockster, Verleidster of Dreamgirl...” Ze houd pamfletjes met ontwerpen op voor mijn ogen. Ik bestudeer ze een voor een.
“Rockster iz zo... te opvallend. En dreamgirl te vrolijk...” zeg ik kritisch. Mijn beste vriendin luistert keurend. “dus denk je voor verleidster te gaan?” vraagt ze met haar kin leunend op haar vuist. “Ik denk het wel” zeg ik stil met een lachje. “Okey!” zegt ze enthousiast en grijpt mijn pols stevig vast. “Want ik heb heel veel ideetjes voor je!” ze lacht en sleurt me een make-up zaak binnen.
Taylor POV.
Ik stap buiten de kleedkamer, lekker fris gewassen stap ik naar buiten. “Euhm.. Taylor?” hoor ik achter me. Ik draai me om en kijk naar Jamia mijn ex vriendin. “Oh... Hey Jamia” totaal verrast door de verschijning van mijn ex vriendin. “Hey, Taylor. Ik heb zo zitten denken...
Naomi POV.
“Momentje Phebe... Mijn gsm gaat.” Ik hou mijn enthousiaste make-up doos tegen en neem mijn gsm tevoorschijn. Taylor staat er te lezen.
“Hej?” vraag ik.
“Hej Nana” zegt hij lief.
“Wat isser?” vraag ik plichtsgetrouw
“Goed goed, ow... weet je nog van mijn ideetje?” vraagt hij onverschillig. Maar ik voel onheil opkomen.
“Ja? Momentje, ik ben met Phebe. Ik zet je even op luidspreker” zegik snel
“Okey, Hej Phebe!”
“Hey Mr. T!” zegt ze begroetend en houd zich stil.
“Dus wat wou je zeggen?” vraag ik.
“Ow ja, Ik ga met Jamia naar het feest”
Boem, krak. Hartje gebroken.
“Oooooooooh!” zegt Phebe en neemt de gsm over. “Maar Nana en ik hebben toch al een date, leuk je gesproken te hebben!” en ze legt af.
“Jamia? Ja-mia? JAMIA???” gil ik hysterisch. “DAT WAS TOCH UIT???”
Denk dat je zomaar een ander kan krijgen?! Ze heeft je bedrogen!! Ze verdient je niet, wacht maar op het feest.... wacht maar Taylor York!
Reageer (2)
weetje:O
1 decennium geledenals jij niet door gaat kom ik met mijn ladder er aan en ga ik ja peste!!! !!!!
whaha snle verder kind! hijs geweldig!!
XXXXXXXXXXXXXXXxhouvnje!!!
ja ja...
1 decennium geledenjij wilde reactie, maar ik post hem pas als ik meer krijg, haha.
shit...
je was me voor...
je zei: ik ga pas verder als je een reactie zet!
gemeen kind. Nou, dan zet ik wel eerst één he...
*kuch* hier komt het!
VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRDDDDDDDDDDDUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!
please
xx
nana