*10
“Weetje, dit is de eerste keer in mijn leven dat ik spijbel” zei Sasja terwijl ze een slok van haar cola nam. Ik keek haar verbaasd aan. “Ik heb nog nooit in mijn korte leven van 16 jaar gespijbeld. En vandaag, vandaag spijbel ik een hele dag” zei Sasja. Ik keek Sasja grijnzend aan.. “Achja, als je het doet, doe het dan goed” zei ze lachend. Ik knikte instemmend. “Heb jij wel eens gespijbeld?” vroeg Sasja daarna. Ik knikte en deed mijn armen breed uit elkaar als teken van heel vaak. “Vaak gespijbeld?” vroeg ze geschrokken. Ik knikte. “Die had ik niet verwacht” zei ze lachend. Ik begon te grijnzen. Ik spijbelde meestal 2 of 3 uur per week. Ik weet het, het is erg, maar het was wel leuk. “Zullen we verder gaan?” vroeg Sasja. Ik dronk snel mijn cola op en stond toen op. Sasja keek geschrokken naar links. “Bukken!” riep ze en ze trok me op de grond. Gelukkig zaten er niet veel mensen op het terras, want ik schaam me dood. Ik keek haar verbaasd aan. “Zo dames, horen jullie niet op school te zitten?” vroeg iemand. En die stem van die persoon kwam me wel heel bekend voor. “Ah, meneer de directeur. Ik had u niet gezien” zei Sasja. “En waarom lig je dan op de grond?” vroeg de directeur. “Waarom niet?” vroeg Sasja. “En buiten het feit om dat wij niet op school zijn. U bent ook niet op school” zei Sasja. De directeur werd rood. “Dat dacht ik al!” zei Sasja. “U spijbelt ook gewoon!” zei ze hard. “Ho ho, niet zo hard” zei de directeur en hij maakte een gebaar met zijn hand. “Ik heb een goede deal” zei Sasja. “Ja ja, ik weet genoeg, loop maar door” zei de directeur. Sasja keek hem grijnzend aan. “Dankje” riep ze en we liepen weg. “Dat hebben we mooi geregeld” zei ze grijnzend en ze gaf me een high five.
“Zo dat was leuk vandaag” zei Sasja en ze keek me grijnzend aan. Ik knikte. “Je moet je stem snel terug hebben hoor! Het is echt saai!” zei Sasja. Ik haalde mijn schouders op, ik baal er ook van, ik houd van praten. “Probeer eens wat te zeggen, misschien is je stem al wel goed” zei Sasja. Ach die zal vast niet goed zijn, maar ik kan altijd proberen. “Nerd” zei ik, maar het kwam er nogal beroerd uit. Alsof je een deur open doet die kraakt en piept. “Klinkt goed” zei Sasja lachend. “Weetje, misschien moet je wat olijfolie drinken ofzo” zei ze lachend. Ik keek haar verbaasd aan. “Olie werkt bij dingen die stroef lopen, nou jou keel/stem is stroef, dus misschien helpt olie” zei ze en ze lag helemaal in een deuk. Dat kind is echt gestoord. “Ga maar gauw naar binnen en probeer het uit” zei ze terwijl ze nog na hikte van haar lachbui. Ik stapte de auto uit en zwaaide naar haar. Sasja reed weg en ik liep het huis binnen. Ik schrok me dood toen ik de woonkamer inliep. Wat is hier gebeurd?!
Reageer (6)
ja inderdaad wat happend???
1 decennium geledenverder gaaaan!
1 decennium geledenwhat the fack is er gebeurd !
1 decennium geledenx
Ik spoor niet Maar dat wisten we al;)
1 decennium geledenWhat did happend? Do I have too come back for U?
Snelweerverder!
Aaaaaaaaaah!
1 decennium geledenHeeeeel snel verder!!