Tamasine loopt naar de deuropening en verdwijnt. Daar zit kaiya dan. Haar handen trillen en ze staart telkens naar hetzelfde punt. De schrik, het word haar te veel. Ik doe hem alleen maar pijn, denkt ze. Ik heb alles opgeroepen. Ik heb gezorgd voor deze problemen. Als dit niet gebeurd was dan... Tranen rollen over haar wangen maar ze veegt ze gauw weg. Sterk Kaiya! Je moet volhouden. We kunnen dit nog redden. Ik moet hier weg zijn. Voorzichtig zet ze haar voeten op de grond. Een rilling loopt over haar rug. Au! Zegt ze. Mijn hoofdpijn begint erger te worden, maar ik moet doorgaan. Ze pakt met haar hand de pilaar van het bed vast. Kaiya's ogen worden groot. Ze verliest haar grip en staat op het punt om te gaan vallen maar met een snelle reactie pakt ze de andere pilaar vast. Voorzichtig begint ze nu te staan. Het lukt! Roept Kaiya opgetogen uit. Stapje voor stapje loopt ze de kamer uit. Op de gang ziet ze Shine. Kaiya begint te lachen. Ach Shine heb je daar de hele tijd zitten wachten. Het beeste knikt en loopt met haar mee. Kaiya begint te rennen. Ik moet hier weg! Denkt ze. Ik moet de andere helpen. Ze rent naar de voordeur en doet hem open. Kaiya! Waar ga je heen?! Roept Tamasine achter haar vandaan. Een glimlach verschijnt op haar gezicht. Weg! Roept ze terug. Ik ga de andere helpen. Haar vleugels op haar rug beginnen wild te klapperen en nemen haar mee de lucht in. Kaiya schrikt. Ik vlieg! roept ze. Ik vlieg! Nu ben ik een echte angel. Kaiya maakt vol vreugde salto's en tolt blij rond. Ik ga de andere helpen, roept ze weer uit en ze vliegt weg. Gauw vliegt Shine erachter aan.

Kaiya vliegt al een half uur rond door de lucht. Afentoe laten haar vliegkunsten haar in de steek en ze is doodmoe. Ik en m'n grote mond. Was ik maar gewoon bij Tamasine gebleven. Ze sluit haar ogen en zucht. Opeens hoort ze gekrijs. Haar ogen zijn in een mum van tijd weer open en ze daalt. Wat is hier aan de hand? Denkt ze. Voor haar staan een paar duivels en een enorm groot beest. Het lijkt op een beer. Elke keer wanneer de beer een stap naar voren doet, doen de duivels een stap naar achteren. Een duivel kijkt op. Kaiya's ogen worden groot. Hotari! Niet weer hè?! Wat doe je hier?! Hotari grijnst. Kijk daar hebben we de ang... voordat ze iets kan zeggen komt de beer op haar afrennen. Met z'n grote klauwen scheurt hij een vleugel van Hotari kapot. Hotari gilt en krijst het uit.Een traan biggelt over haar wangen. De pijn! Het is ondraglijk! De andere duivels komen naast haar zitten en beschermen haar. Maar het heeft geen zin. De beer komt gewoon weer. Ik moet iets doen! Denkt Kaiya.En ik ga ook iets doen. Ze begint te praten:

Bij de machten van de duister en het licht.
Roep ik nu op duisternis gever van de nacht. Ik de beschermer van de devil imp potion, vraag u plechtig, geef mij de powers van de schaduw!


Geschrokken kijken de duivels haar aan.
Kaiya's ogen beginnen rood te gloeien en langzaam bloeit er een gemene grijns op haar gezicht. Een wind waait voorbij en binnen een paar seconden ljkt Kaiya totaal anders. Haar ogen bestaan nu alleen nog maar uit vuur. haar pik zwarte haren dansen in de wind en haar kleine scherpe tanden in haar mond maken haar net een monster. Langzaam balmt ze haar vuisten en doet ze een stap naar voren. Haar ogen spuwen vuur. Langzaam begint de beer om te kijken. Het beest is nu lang niet meer zo sterk en wil weg rennen maar het is al te laat. Zijn blik kan niet meer afwijken van het gezicht van Kaiya.

......

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen