Aglow, thoughts and hopes

The All American Rejects zijn inderdaad goed, zoals Kay beweerde. Precies Edie’s smaak.
Kay vertelt haar bij elk liedje hoe hij heet.
‘Die-hard fan?’vraagt Edie lachend tussen twee liedjes door aan hem.
‘Ik moet bekennen dat ze een van mijn favoriete bands zijn,’glimlacht hij.
Aaron komt eraan met vijf bier en een cola voor Edie. Hij deelt het rustig aan iedereen uit.
‘Ho Vincent! Jij mag geen bier. Hier, neem mijn cola maar.’ Edie pakt Vincents bier uit zijn handen en duwt haar glas cola er voor in de plaats.
Vincent is perplex en mokt wat, maar geeft haar gelijk. De andere jongens kijken met opgetrokken wenkbrauwen toe hoe Edie met gulzige slokken van haar bier drinkt. In één keer heeft ze het op.
‘Wat? Nog nooit een vrouw bier zien drinken?’vraagt ze als ze de jongens ziet kijken.
Aaron grinnikt en schudt zijn hoofd. ‘Zo ken ik mijn zusje niet.’
‘Ik wist dat het een goede band was, maar zo goed..’plaagt Kay. Hij spreekt naast haar oor, omdat er teveel lawaai is om hen heen. Zijn adem strijkt langs haar nek en kietelt. Haar nekharen gaan ervan overeind staan.
De jongens beginnen weer te spelen. Edie let op Kay’s reactie. Hij kent alle songs en zijn reactie zegt of hij goed is of niet.
Kay glimlacht breed. ‘Another Heart Calls. Geweldig nummer, let op de tekst.’
Edie gelooft Kay op zijn woord. Ze ziet dat er een vrouw bij is gekomen op het podium. Hun twee stemmen klinken prachtig samen.
“Say it’s true
Oh everything that matters breaks in two
Say it’s true
I’ll never ask for anyone but you.”

Edie glimlacht als de tekst tot haar doordringt. Ze kijkt opzij naar Kay. Zijn gezicht is vaag belicht en nat van zweet door de warmte en drukte.
Het kan haar niets schelen dat ze elke nacht over hem droomt. En dat elke nacht eindigt met het naderende vuur. Het kan haar niets schelen dat ze zoveel antwoorden op haar vragen niet weet. Voor nu geldt alleen dat ze hier naast Kay staat, genietend van een geweldige band. Ze heeft de tijd van haar leven.
Het volgende liedje is een vrolijke song die Edie herkent. Met z’n zessen zingen ze het refrein keihard mee.
‘When all you got to keep is strong. Move along, move along like I know you do,’zingt Edie uit volle borst. Als het liedje is afgelopen klappen ze zo hard mogelijk. Oscar fluit op zijn vingers, terwijl Aaron van alles roept.
Het grote glas bier begint Edie wat naar haar hoofd te stijgen en maakt haar wat lacherig. Maar de anderen hebben nog meer bier op, dus maakt het niet zoveel uit. Iedereen is druk.
Opeens wordt Edie ruw van opzij aangeduwd door een of andere jongen. Ze botst hard tegen Kay op.
‘Sorry, ik werd aange-..’
‘Ik zag het. Het is ok,’onderbreekt Kay haar. Ze bloost licht. Ze staat nu tegen hem aan. Ademt zijn adem, ruikt zijn lichaamsgeur en bier wat in zijn shirt zit, dankzij Tim. Zijn ogen houden die van haar vast. Zijn hand ligt nog steeds op haar elleboog. Haar blote elleboog omdat ze haar vest had uit gedaan.
Voor een paar seconden, wat wel minuten lijken, blijven ze zo staan. Tot Edie zich bij elkaar raapt.
‘Sorry,’zegt ze nogmaals en maakt zich los van zijn blik. Ze maakt zich los van haar verlangen.
Onthutst en betrapt zet Kay ook een stap achteruit. Edie glimlacht onzeker. Nu heeft ze waarschijnlijk alles verpest..
Dan beginnen The All American Rejects ‘Gives you hell’ te spelen.
‘Hé, deze ken ik. Wauw, ik ken toch nog redelijk veel,’glimlacht Edie breed. Ze probeert haar vlinders te negeren.
Kay lacht enkel, terwijl Tim keihard meezingt. Tim heeft al heel wat biertjes op en begint steeds wilder te worden. Net zoals Oscar en Aaron. Edie ligt de halve tijd in een deuk om hen. Zoals nu ze hun armen in elkaar haken en beginnen rond te huppelen.

‘Hope it gives you hell, hope it gives you heel,’brullen Oscar, Aaron, Tim en Kay over de parkeerplaats. Sommige mensen kijken hen vreemd aan.
Edie giechelt en loopt een paar meter van hen vandaan, naast Vincent. ‘We kennen ze niet, hé?’
Vincent schudt heftig zijn hoofd. ‘Geen idee wie het zijn.’
Zo dronken heeft Edie haar broer nog nooit gezien. ‘Zeg Vince-cent, waal staat je auto?’vraagt ze met een dubbele tong.
‘Hier.’ Vincent loopt voor hen uit om de auto te ontgrendelen.
Met veel lawaai en geklungel persen Tim en Aaron zich in de auto. Oscar heeft zijn eigen vervoer geregeld en neemt hikkend afscheid.
‘Ga jij maar in het midden zitten,’zegt Kay tegen Edie en houdt de deur voor haar open.
‘Dank je.’ Ze schuift naar het midden, naast Aaron. Aan de andere kant gaat Kay zitten.
Vincent start de auto en rijdt het terrein af. Edie volgt alle lichtjes van de stad, afgetekend tegen de donker blauwe lucht. Het doet haar denken aan een oud liedje.
“I remember when we were driving, driving in your car
Speed so fast I felt like I was drunk
City lights lay out before us
And your arm felt nice wrapped round my shoulder
And I had a feeling that I belonged
And I had a feeling I could be someone.”

De auto schommelt Edie heen en weer. Ze ziet dat Aaron zijn hoofd tegen het ram heeft gelegd en ligt te dromen. Zijn blik staat op oneindig.
Het is warm in de auto, wat haar loom maakt. ‘Hmpf, ik ben moe,’murmelt ze zachtjes.
Voorzichtig legt ze haar hoofd op Kay’s schouders. Zijn lichaam voelt sterk en veilig onder haar hoofd.
‘Slaap maar,’fluister Kay lief.
‘Hm.’ Edie’s ogen zakken dicht. Ze voelt dat Kay voorzichtig zijn arm om haar heen legt. Met een glimlach op haar gezicht zakt ze weg in een ondiepe slaap. Met Kay’s beschermende arm om haar heen.
“And your arm felt nice wrapped round my shoulder
And I had a feeling that I belonged
And I had a feeling I could be someone.”


Please. Abbo,reactie?

Reageer (9)

  • jvpm

    gaaf:D:D

    1 decennium geleden
  • Courage

    Another heart calls <3
    Het wordt vast nog wat tussen die twee ^^
    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • StarJoycce

    omg, so cute! x

    1 decennium geleden
  • Nocturne

    Lief,
    Next!<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen