xox' Leaf

Ik opende zacht mijn ogen, het felle licht dat door de beige gekleurde gordijnen scheen deed pijn aan mijn ogen. Ik rekte me zachtjes uit en ging recht op zitten in bed. Ik sloeg mijn deken open en raakte met mijn voeten de koude grond, wat me een rilling bezorgde. Mijn blik viel op een doosje, dat zorgvuldig recht op mijn nachtkastje was neergelegd. Ik pakte het witte rechthoekige doosje en bestudeerde de buitenkant. ‘ zwangerschapstest ‘ stond er duidelijk met blokletters op getypt. “ Ik heb een cadeautje voor je, je zult er vast blij mee zijn “ galmde de stem van Aron in mijn hoofd. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond, en kreeg het bloedheet. Ik besefte nu pas, dat het mogelijk was, en waarschijnlijk al waar was, dat ik een baby in mijn buik had, ik was waarschijnlijk zwanger. Ik rende naar het raam en gooide het open. De koude zeebries kwam me tegemoet, waardoor ik beetje bij beetje ontspande. Ik keek naar beneden, en legde mijn hand op mijn buik. Weer hoorde ik de hartslag, en voelde ik het ook kloppen onder mijn hand. Ik keek naar het doosje dat ik op mijn bed had gegooid. Ik deed het raam dicht en liep langzaam naar mijn bed, ik pakte het doosje en liep ermee naar de badkamer.
Ik moest een paar minuten wachten tot dat de test echt goed zichtbaar was, dus liep ik naar beneden, en zag dat Aron voor me aan het koken was. De geur van gebakken ei drong mijn neus binnen. “ Good morning “ fluisterde ik, en ging aan het kookeiland zitten. “ Goeie morgen. “ zei Aron, en schotelde me de gebakken eieren voor. Ik prikte met mijn vork in het witte gedeelte en schoof mijn hand onder mijn kin. “ Heb je al gezien wat er naast je bed ligt? “ vroeg hij, terwijl hij zijn handen waste. “ Ja.. “ ik stopte even. “ ik heb de test gedaan, en het ligt nu in de badkamer. “ Aron kreeg een diepe frons in zijn voorhoofd en vroeg “ Moet je dan niet gaan kijken wat de uitslag is? “ ik keek naar zijn goudkleurige ogen, en wist dat hij zo graag een gezin wilde starten. Ik kreeg tranen in mijn ogen. “ Ik weet op dit moment niet hoe ik me moet voelen, en wat ik moet denken “ zei ik. Aron bleef me onbegrijpend aanstaren, maar sloeg al snel zijn armen om me heen. “ Als jij het niet wilt Moon, wil ik het ook niet. Wat jij voelt, voel ik ook. Als jij iets niet wilt, en ik wel. Dan gaat dat niet samen, het enige wat ik wil is dat jij gelukkig word. Niets anders.“ fluisterde hij in mijn oor. Zo bleef hij even met me staan, en stapte daarna achteruit. Hij bekeek me van een afstandje. “ Moon, ik ben bang dat je de uitslag niet eens meer hoeft te kijken..” zei hij terwijl hij met zijn hand over mijn schouder wreef. “ Het is waar hé? “ vroeg ik toen ik uitgesnikt was. Het leek of hij diep nadacht, maar daarna knikte hij kort. “ Als je het niet wilt, dan kunnen we altijd nog naar het ziekenhuis of..” ik legde mijn wijsvinger tegen zijn mond. “ Ik wil er nog even over nadenken. “ hij kreeg een glimlach op zijn gezicht en kuste me lichtjes op mijn mond. Mijn stemming werd ook wat vrolijker. “ Dus dat was die hartslag?” merkte ik op. “ Ja, het verbaasde me dat je dat nog niet doorhad. “ zei hij en trok een grimas. Ik moest lachen en ging verder met mijn eitje. Toen ik klaar was besloot ik een douche te nemen en even naar mijn oma zou gaan. “ Ik ben douchen “ zei ik vlug en omhelsde Aron. Ik snoof zijn heerlijke geur op en liep toen naar boven. Ik pakte een handdoek en wat zeep, en zette de douche aan. De heerlijke warme stralen verwarmden mijn lichaam, en toen ik klaar was droogte ik me af en deed mijn make-up en haar. Toen ik beneden kwam , zag ik Aron nergens en bedacht dat hij zou gaan jagen. Ik besloot nog even een kijkje te nemen bij mijn moeder. Ik liep rustig naar de keuken voor een glas water. Ik draaide de kraan open en vulde het glas, ik liep naar de woonkamer en zag dat mijn moeder lag te slapen. Haar huid was bleker, en mijn moeders haar had nog meer glans. “ Mama, ik weet dat je me niet hoort, maar ik heb hier wat water voor je.” Zei ik en drukte een kus op haar voorhoofd. Ik gaf haar nog twee kusjes op haar wang, en besloot nu naar mijn oma te gaan. Toen ik op wilde staan, vlogen haar ogen open, en keek ik in twee paar ogen met rode irissen.

Reageer (10)

  • TOMISHOT

    Verder <3

    1 decennium geleden
  • Jacksessed

    Verder verder verder (H)

    1 decennium geleden
  • FireGirl

    zwanger haha dat dacht ik al(H)(H):D:D

    1 decennium geleden
  • xlynnx

    JEEEEEEJ
    ik had het goeeddd:D
    baaaby:D

    1 decennium geleden
  • DewiiS

    Verder(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen