Misty hope
Oké nu heb ik dus mijn eigen angel imp, maar wat nu? Wat moeten we nu doen? WE! Roept Mina uit. Je bedoeld je. Wij doen niet mee, toch meiden? Aya komt op Kaiya aflopen. We moeten naar de tempel, zegt ze. Daar kunnen we onze grote god om hulp vragen. Mina kijkt beledigd om zich heen. Je bedoeld de blauwe maan? Ik denk niet dat hij antwoord zal geven. Tamasine kijkt haar aan. Men zegt dat in grote en slechte tijden de blauwe maan verschijnt en ervoor zorgt dat alle verkeerde gebeurtenissen ongedaan worden. Kaiya kijkt geschrokken naar Tamasine. Is dat waar? Vraagt ze. Kan de blauwe maan dat? Tani kijkt haar aan. Voor zover ik weet bezit hij magische krachten. Ze kunnen je genezen, maar ook beschermen. En als het moet zal hij wezens moeten aanvallen. Saki komt erbij staan.
Zijn taak is het beschermen van onze wereld. De blauwe maan is er voor bestemd. We moeten er zo snel mogelijk naar toe! Kaiya kijkt wanhopig om zich heen. Ja, denk je nou echt dat de blauwe maan je zal helpen om je van de vijand te redden? Ik bedoel de blauwe maan weet ook wel dat de duivels onze vijand zijn en denk je nou echt dat hij je zult helpen? Jij? De beschermer van de duivels? Geloof je het zelf?! Een diepe stilte valt.
Kaiya staat naar de grond. Haar ogen beginnen te prikken. Je hebt gelijk zegt ze. Ik ben de beschermer van de duivels. De blauwe maan zou me natuurlijk nooit beschermen. Ik ben vanaf nu slecht. De tranen rollen over haar wangen. HOU OP! Kwaad loopt Tamasine naar voren. Ja je bent vervloekt! Maar dat betekend niet dat de blauwe maan je niet beschermd! Je bent een angel en wanneer of hoe dan ook hij zal je altijd beschermen! Misschien ben je wel een half duivel maar de blauwe maan weet tuurlijk wel dat jij diep van binnen een angel bent, die het liefst haarzelf weer terug wilt vinden. Kaiya kijkt ademloos naar Tamasine. Ze is verbaasd, maar ook opgelucht. De stilte wordt verbroken door gesnik. Ohhh... wat ontzetend mooi! Zegt Tani snikkend van vreugde.
Ze pinkt een traantje weg en komt weer bij. Mina rolt met haar ogen. En dara hebben we onze drama queen weer hoor! Altijd maar toneelspelen. Word je later toneelspeelster? Houd je mond Mina jij bent hier degene die altijd z'n best doet om aandacht te trekken! Roept Aya kwaad uit. Altijd maar je best doen, word je daar niet is moe van?! Mina kijkt boos weg. Een minuut lang is het stil. Ik zou nu boos moeten zijn... zegt Mina zacht. Maar dat kan ik niet... Mina laat haar gezicht zien. Een rood hoofd met ene betraand gezicht verschijnt. Het is waar zegt ze. Ik doe m'n best om me te laten zien. Ik wil geweldig gevonden worden! Ik wil aanboden worden en ik wil populair zijn! .... En dat lukt soms ook..maar niet hoe ik het wil. Wil je weten wat mijn grootste wens is? Mijn allergrootste wens is, is dat ik leuk gevonden word omdar ik mezelf ben. Ik gefe toe van mezelf ben ik arrogant, dat kan niemand stoppen want daar houd ik van. Mina begint zachtjes door haar gesnik te lachen.
Maar af en toe reageer ik te hard. Alsof ik geen gevoelens heb, alsof ik een hart van steen heb. Maar dat jullie weten, dat is niet zo. Mina kijkt Aya aan. Aya kijkt ademloos. Een lange stilte valt. Het lijkt alsof de tijd binnen twee minuten om is. Dat alles in een keer voorbij is. Sorry... zegt Mina. Aya doet een stap naar voren. D-dit had ik niet verwacht, zegt Aya. Maar wat er ook gebeurd, ik houd toch van je, zegt ze die nu ook haar hoofd omhoog doet. Een traan biggelt over haar wangen. Ik vergeef je terwijl dat eigenlijk helemaal niet hoeft. Want ik weet dat je ergens anders bent. Ik ben blij dat je me dit verteld! Aya komt op Mina aflopen en knuffelt haar. Mina kijk geschokt maar knuffeld terug. Kom zegt Tamasine die rustig het mooie moment verbreekt. Het spijt me dat ik dit geweldige moment verbreek maar we moeten gauw gaan. Dat is waar zegt Saki, kom. Met z'n allen lopen ze verder.
Het is stil en vredig bij de bloememtuin. Overal zweven prachtige wolken en bloemblaadjes waaien om Kaiya heen. Een glimlach verschijnt op haar gezicht. Ik ben hier nog nooit geweest, zei ze. Maar nu benik er eindelijk. Volgens de rest van de angels was dit een te heilige plek voor mij. Een kleintje als ik zou niet geacceoteerd worden. Maar nu ben ik er eindelijk! Aya loopt naar voren. Daar staat het heilige beeld van de blauwe maan. Nu doet ook Mina een stap naar voren. Alles is rustig... Totdat iedereen een grote klaphoort. BOEM! een grote stofwolke waait voor de tempel. Het is allemaal mijn schuld! Roep Mina uit alsof ze dood gaat. het is allemaal mijn schuld, ik ben nog steeds onaardig en daarom accepteerd de blauwe maan me niet! Nu rolt Aya met haar ogen. Stel je niet zo aan joh!
Dit is wat heel anders. Tamasine raakt in paniek. Wat is dit?! We moeten deze wolk stoppen! Hij verwacht antwoord, maar iedereen houd zijn ogen dicht en een hand voor het gezicht. De stof die van de wolk afkomt is te sterk. Voorzichtig doet Kaiya een oog open. In de stofwolk verschijnt een schaduw, een gedaante. Kaiya's ogen worden groot. H-hotari? De gedaante dijnst achteruit, maar laat zich niet kisten. Het doet weer een stap naar voren. Kaiya schrikt op. Hotari je bent het echt! Een grijns verschijnt op Hotari's gezicht. Veel sucses met je god aanbidden, want dat zal niet meer lukken! Een zwarte gloed duikt om haar heen en weg is ze. Ademloos kijk iedereen naar de stofwolk die langzaam verdwijnt. Iedereen wacht af. Het standbeeld! Roept Aya geschrokken uit. De stofwolk is weg... Een standbeeld onder de scheuren en barsten staat voor hun. Een oor van het beeld ligt op de grond en één van de poten drijgt ervan af te vallen. Dit is het einde, zegt Kaiya bang. Ik geloof er niet meer in. Ik moet de duivels beschermen...
Reageer (1)
Arme Kaiya 0_0
1 decennium geledenverddeeerr