The truth
Samen lopen Tamasine en Kaiya terug. We moeten de andere angels waarschuwen. Zegt Tamasine. Ja... Zegt Kaiya met een sip gezicht. Tamasine kijkt haar aan. Wat is er? Vraagt hij. Ze zucht. Weet je nog toen je me snikkend aan trof in het theehuis? Hij kijkt haar verbaasd aan. Ja toen waren de duistere krachten net weg toch? Ja. Wat was er eigelijk toen gebeurd? Er valt een stilte. Kaiya zucht voor de tweede keer en begint weer te spreken. Ik dacht...ik dacht dat de duivels geen gevoel hadden. Dat het alleen maar gemeene wezens waren met een hart van steen. Ik dacht dat ze alleen maar paniek zaaide. Tamasine kijkt haar aan. Maar dat is toch zo? De tweede stilte valt. Kaiya's ogen beginnen te prikken. Ze wil haar verdriet in slikken maar het lukt niet. Hij kijkt haar vedrietig aan. Tranen rollen over haar wangen.
Nee zegt ze tenslotte. Tamasine's ogen worden groot. Ze zijn helemaal niet zo, zegt kaiya weer. De duivels hebben gevoelens, emoties. Ik zag verdriet en depresie. Haar ogen, ze spraken. Hoe? zegt Tamasine weer. Weet ik niet. Ik las het. Ik zag het. Ze slikt het allemaal in, maar het is moeilijk. Ze heeft er moeite mee. Over wie heb je het? Vraagt Tamasine voorzichtig. Kaiya veegt een traan weg. Over de leider van het groepje duivels dat ik tegen kwam: Hotari. Ze wilt stoer zijn en machtig, maar met verdriet en angst om je dierbare te verliezen krijg je het niet. Je zal die angst moeten overwinnen. De duivels denken precies zo over ons als wij over hun denken. Zij denken dat wij juist de ongevoelige wezens zijn. Ze denken dat we stoer proberen te doen, als heilige boontjes. Dat we geen emoties tonen. Weer biggelt er een traan over Kaiya's wangen. En wij...wij denken juist dat zij zo zijn.
Tamasine staat stil. I-ik wist nooit dat de duivels zo in elkaar zaten. Zij hij bijtend op z'n lip. Ook hij probeert zijn tranen in te houden en dat lukt hem. Ik zat fout zij hij weer. Dat we zo denken over de duistere krachten. Zij zijn ook wezens van vlees en bloed. Ze zijn net zoals ons alleen een tikkeltje anders. Kaiya komt voor hem staan. Ik weet zeker dat we dit kunnen stoppen, zegt ze. Ik weet het zeker. Tamasine kijkt haar aan. Ik wil de beschermer niet zijn, zegt Kaiya die weer begint te huilen. Ik wil het niet. Maar ik heb geen keus. Ik moet nu de duivels beschermen. En ik de angels, zegt hij met een glimlach op z'n gezicht. Kaiya pakt hem vast en begint hem te knuffelen. Daar staan ze dan. Huilend op de wolken in Cloudsheaven. Tamasine kijkt in haar ogen. Een warm gevoel dringt hem binnen. Wat er ook gebeurd, zegt hij. Ik bescherm je.
Ze lopen door. Het theehuis is al bijna niet meer in zicht. Kaiya en Tamasine kijken naar de grond. Ze zeggen niets. Stapje voor stapje gaan ze vooruit. Totdat Kaiya uit haar gedachten opschrikt. Ze kijkt recht naar voren. Daar! roept ze vol enthousiasme uit. Daar zijn ze! De rest van de angels! Tamasine kijkt op. Je hebt gelijk! Zegt hij blij uit. Eindelijk! Kom we gaan naar ze toe! In de verte staan Mina en de rest al op hun te wachten.
Eindelijk zegt Mina. Daar ben je. Waar zijn mijn glinsterbessen. Hier mevrouw, zegt Kaiya en ze geeft het mandje aan haar. Saki, Aya en Tani kijken verdrietig naar de grond. Kaiya kijkt naar achteren. Tamasine? waarom verschuil je je? Ssst! Zegt Tamasine en hij loopt wat naar achteren. Ik denk dat ik maar is moet gaan, fluisterd hij zacht. Niks daar van! Iedereen moet jou ontmoeten! Ze moeten toch weten wat er aan de hand is? Nou dan kan jij het ze mooi uitleggen! Aya kijkt op. Wat is er aan de hand dan? Ehm...niks, ik wil jullie even aan iemand voor stellen. Dit is Tamasine, de angel die onze angel imp potion beschermt. kaiya doet een stap opzij waardoor Tamasine in beeld is. Iedereen schrikt. Een moment van stilte valt. Dan verbreekt Mina de stilte. Tamasine? ja, zegt Kaiya weer. Hij is de bescherm angel van de angel im potion. Ja, we weten dat hij de beschermer is. Mina kijkt hem strak aan. ehm... H-hoi? Tamasine probeert een grote glimlach op te zetten, maar het eindicht als een klein grijnsje.
Saki komt voor hem staan. Wow! Nooit geweten dat ik jou nog is zou ontmoeten! Ja zegt Aya die ook een stap naar voren doet. De beschermer van Cloudsheaven. Jij zorgt ervoor dat alles goed verloopt in deze dimensie. Tani komt blozend naar voren lopen. Haar hoofd is knalrood. Ja ik eh... vind het geweldig om je is te ontmoeten. Kaiya kijkt verbaasd naar iedereen. Wacht is even?! Kennen jullie hem dan nog niet? Nee, zegt Tamasine. Toen ik klein was ben ik uitgeroepen als de beschermer van de angel imp potion. Ik mag me eigelijk nooit laten vertonen alleen in noodgevallen. Juist, zegt Minna die zich er tussen voegt. Dat klopt en waarom ben je dan nu hier? Tamasine's gezicht betrekt.
Weer is het stil. Omdat er nu een noodgeval is, zegt hij tenslotte. Wat? Zegt Mina. Wat is er dan?! Vertel het ons! Kaiya komt naast Tamasine staan. De duivelse krachten zijn los, zegt ze angstig. Wat?! Zegt Mina. Dit kan niet waar zijn! Wat moeten we nu doen?! roept Tani vol angst uit. Er kan zo iets gebeuren! Zegt Saki. Aya is de enige die nog een beetje rustig is. H-hoe kan dit?! Wat is er gebeurd toen je weg was?! Kaiya zucht. I-ik heb de poort geopend.
Wat?! Zegt Aya nu ook. Maar? Hoe? Wanneer? Waar? en... mere kan Aya er niet uitbrengen. Weet je dat je ons nu allemaal in gevaar brengt?! Zegt Tani die hart op haar lip zit te bijten om haar tranen in te houden. J-ja, zegt Kaiya. M-maar ik deed het niet expres en ik...ik... Haar tere hart opende de poort. Haar inscripties waren juist, zegt tamasine rustig. Hoe kun jij nu nog rustig zijn?! Zegt Saki bang. Jij bent de beschermer! Waarom stopte je haar niet?! Door haar tere hart zei ik al. Haar tere hart opende de poort. Wat ik ook zou doen, de poort zou open gaan. Zelfs door haar aanwezigheid zou Kaiya moeilijk kunnen stoppen. De derde stilte valt.
Je hoort gesnik. Iedereen kijkt om. Daar zit Tani te huilen op haar knieen. Haar armen bedekken haar ogen. Beseffen jullie nu niet dat het leven van Cloudsheaven op het spel staat?! Zegt ze snikkend. Ze doet haar armen weg. Haar ogen zijn rood en opgezwollen. Kom zegt Tamasine. We gaan naar het theehuis. Kaiya en ik zullen jullie precies uitleggen wat er is gebeurd. Met z'n allen lopen ze terug naar het theehuis...
Er zijn nog geen reacties.