Foto bij Hoofdstuk 9

Onder geschiedenis zat Lotte naast me en we luisterden verveeld mee. Percy trok steeds mijn aandacht , wanneer ik keek, keek hij niet en anders om.
“ Morgen gaan we het hebben over de oude griekse goden “ zei meneer Meester. Ik zag dat Percy meteen op keek, volgens mij boeiden de Grieken hem veel.
“ Jullie moeten voor morgen als huiswerk maken , wie jullie favoriete Griekse god is en waarom, en zoek iets over deze god. “ zei meneer Meester. Zo te zien vond hij het helemaal te gek. Ik pakte mijn agenda en er viel een blaadje uit, ik wist meteen van wie het was Jay of course.

Stormy schat ik ga vanavond uit, ga ook mee? Okee,
En binnenkort is dat feest van Anna in het Empire States Building.
Daar gaan we samen heen he! Met Lotte enz.
En kleed je wel aan als een echte Griekse godin, haar thema is Oude Grieken.
Ik hou van jou .
Kus Jay


Wat moet ik nou zeggen tegen Jay? Nee ik ga niet mee, ik heb een afspraak met Percy? Nee toch.. “ Wat staat er?” zei Lotte en pakte het briefje van me af.
“ Ga je mee?” vroeg ze en keek me aan. “ Uhmm ik weet niet, ik heb gepraat met Percy, en we wouden afspreken vandaag om elkaar beter te leren kennen” fluisterde ik.
“ Sinds wanneer heb je met hem gepraat!” zei Lotte iets harder en keek me grijnzend aan. “ In de pauze” zei ik. “ Ga met hem, ik verzin wel wat, dat je met iemand huiswerk moet maken.” Zei ze en gaf me een knipoog. “ Maar waar gaan jullie heen dan?” zei ze “ Naar Piccolini’s “ antwoorde ik en pakte mijn spullen om naar gym te gaan.
“ We moeten zwemmen he” zei Lotte lachend, ik wil Ghino wel weer in een zwembroekje zien” ik grinnikte en gaf haar een vriendschappelijke duw.
“ Ik ben benieuwd of Percy zo gespierd is “ zei Lotte grijnzend en we liepen de kleedkamers binnen. Ik trok mijn bikini aan en liep met Anna naar buiten, Lotte was nog steeds in gevecht met haar bikini. Ik sprong het water in en zag Percy met zijn rug om naar mij met zijn nieuwe vrienden praten, hij draaide zich om en onze blikken kruisten elkaar. Ik glimlachte en hij kwam mijn kant op en sprong in het water. Hij kwam naast me staan en zei :” Hee, alles goed?” met een glimlach. Woow wat heeft hij een mooie glimlach dacht ik.
“ Jaa hoor en met jou dan?” zei ik en keek hem aan. “ jaa, als ik in het water ben , word ik rustig” zei hij en ging in het water liggen en stond weer op. Ik glimlachte en zei, ik niet, water doet iets met me , ik vind lucht veel leuker, soms wou ik dat ik kon vliegen zo ver als ik kon” zei ik en grinnikte. “ Dus je bent graag in de lucht?” zei hij grinnekend.
“Nou jij bent graag in het water “ zei ik en keek hem arogant aan. “ Niet arogant kijken” zei hij “ Wat wou je doen dan?” zei ik en stak mijn tong uit. “ Nu ga je er aan.” Zei hij en ging kopje onder. Hij was echt weg. Wel 5 min. En hij is niet 1x boven water gekomen. “ Percy? “ zei ik en keek om me heen,, “ Percy waar ben je? Je maakt me bang” zei ik , god waar is hij! Raasde er door mijn hoofd, iets pakte mijn pols en trok me onder water ik gilde en werd het water in genomen, ik zag Percy en keek hem aan hij knipoogte naar me en ik werd boven water getrokken door een sterke arm. Ik hapte naar adem en keek naar het gezicht van Jay. “ Alles goed! “ zei hij geschrokken en keek kwaad naar Percy.
“ Ben je gek ofso!” schreeuwde hij naar Percy. “ Er is niets” zei ik kwaad tegen Jay. “ hij trok je onder water!” zei Jay kwaad. “ Ja dus, dat doe jij toch ook wel is.” Zei ik.
“ Je schreeuwde als een psychopaat! Dan is er wel heel wat anders aan de hand Stormy!” zei hij kwaad. “ Hij liet me alleen maar schrikken meer niet! Jay!” zei ik kwaad.
“ Laat ik jou nooit meer in haar buurt zien Percy Jackson “ zei Jay kwaad. “ Ga nou niet de macho uit hangen Jay. Ik beslis zelf wel met wie ik omga.” Zei ik kwaad en keek hem aan.
“ We bespreken dit vanavond wel wanneer we uit gaan “ zei hij. “ Nee.” Zei ik. “ Hoebedoel je nee?” zei hij en keek me vragend aan. “ Ik heb wat anders te doen vanavond, ik ga huiswerk maken met iemand” zei ik en trok mijn arm los die hij nog steeds vast hield. “ Met wie ga je huiswerk maken dan?” vroeg hij. “ Gaat je niets aan.” Zei ik en liep weg.
“ We gaan vandaag wedstrijd zwemmen.” Zei mvr. Candace. “ De vrouwen tegen vrouwen en de mannen tegen elkaar.” Zei de lerares en iedereen ging achter elkaar staan.
Ik zag dat Percy tegen Jay moest, en iedereen ging kijken. “ Op jullie plaatsen.. en af! “ zei de lerares en ze sprongen in het water, Percy was hartstikke snel, en dan echt snel, hij kwam als eerste aan en stapte uit het zwembad en kwam richting mijn kant op lopen. Het viel me nu pas op dat hij hartstikke gespierd was. “ Hee.” Zei hij en bloosde. “ Hee “ zei ik terug.
School was afgelopen en ik liep naar mijn vader’s restaurant Piccolini. “ Hee Marshall” zei ik en gaf hem een kus. “ Heem eis” zei hij. “ Wil je wat te eten?” vroeg hij.
“ Nog niet, er komt zometeen een jongen van school hier heen, we gaan wat huiswerk enz. maken dan eten we wel wat.” “ Okee rondje van de zaak dan maar” zei hij en grinnikte.
“Hoezo is je pols zo rood?” zei Marshall en pakte mijn arm. “Meningsverschil met Jay” zei ik. “ Slaat hij je?” zei Marshall geschokt. “ Nee tuurlijk niet, hij moet is proberen” zei ik en liep naar de tafel bij het raam. Ik zag Percy al binnen komen en ik zwaaide hier heen. “ Ik ben hier “ zei ik en hij kwam naar me toe en ging zitten.
“ Wil je wat te eten?” vroeg ik en mijn Marshall kwam naast ons staan, “ zo dus jij bent de jonge waar mee ze huiswerk gaat maken” zei Marshall en keek Percy van top tot teen.
En fluisterde tegen mij :” Hij ziet er beter uit dan Jay” zei hij en gaf me een knipoog. “ Dit is mijn stiefvader Marshall” zei ik en stelde hem voor aan Percy.
“Aangenaam meneer, ik ben Percy Jackson” zei Percy. “ Noem me maar Marshall Percy” zei mijn vader en gaf hem een hand. “ Willen jullie een pizza? “ vroeg mijn vader.
“ ja pa” zei ik en wuifde met mijn handen dat hij weg moest gaan.
Na 20 min. Kwam eindelijk de pizza , Percy en ik waren al in gesprek geraakt en moesten paar keer hard lachen, we hadden het over alles, maar nog niet over het ond. Waar hij voor gekomen was, dat was ik helemaal vergeten. “ Wat grappig dat jij ook Grieks bent !” zei ik. “ We hebben wel veel gemeen” zei ik lachend.
“ Wat doet hij hier godverdomme Stormy!!” schreeuwde Jay die opeens naast ons stond. “ Jay?” zei ik geschrokken en keek hem aan.
“ Ben je met hem huiswerk aan het maken?!” zei Jay kwaad en pakte Percy bij zijn kraag. “ Doe normaal gast!’ zei Percy kwaad en keek hem drijgend aan.
“Wat wou je doen dan?” zei Jay en keek hem aan. Ik zag het glas water aan ons tafeltje heftig bewegen, alsof het reageerde op de woede van Percy.
“ Laat hem los Jay” zei ik “ Anders schop ik je de winkel uit.” Zei ik en keek hem serieus aan. “ Ik ga al “ zei hij “ Wij praten hier over later Stormy” zei hij en liep weg.
“Wat een eikel, dat je hem leuk vind” zei Percy. “ Ja , ik snap het ook niet” zei ik. “ ik denk maar dat ik ga “ zei Percy.
“ Okee “ zei ik en gaf hem een knuffel en een kus op zijn wang, beiden bloosden we en hij liep de winkel uit.

Reageer (3)

  • hallootjes

    kei leuk(yeah)
    snel verder he?

    1 decennium geleden
  • Awrighter

    (flower)

    1 decennium geleden
  • Awrighter

    I LOVE IT SNEL VERDER

    !!!! JE MOET HET WEL MELDEN ALS JE VERDER GAAT :P

    xxxxxxxximissyou:((flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen