They begin to know each other
Rob. pov.: Aangekomen in een cafeetje, gaan we ergens in de hoek gaan zitten. Catherine is ook mee. Vanaf we binnen waren heeft ze nog geen seconde gezwegen. Ze verwacht echt veel van deze film. Achjh, laat haar maar, denk ik. a een paar minuten gaat ze naar de wc.
"pf, Eindelijk effjes stilte, die kan ook nooit zwijgen." zegt Michael.
"Ja, echt vermoeiend eigenlijk" zegt Kristen me een kleine glimlach.
en toen was het weer stil. Dus ik dacht het initiatief te nemen. "Hoelang acteer jij al?" vraag ik Kristen. Ze had het blijkbaar niet verwacht dat ik dit ging vragen. ze knipert even me haar ogen en ze kijkt mij aan en zegt. "euhm, van rond mijn 10de" en jij?
Tevreden dat ik een gesprek heb kunnen beginnen met haar, vertel ik. "Wel, acteren was niet het eerste wat ik had verwacht te doen, ik maak ook muziek , ik speel piano en Gitaar. Maar ik ben dan als hobby in een theater gegaan, en als tiener liep ik de ene auditie na de andere af. Ik kreeg af en toe een rol, de ene groter dan de andere natuurlijk." "uhu, zo gaat dat hé" antwoord ze. "Ik speel ook gitaar" zegt ze daarbij. Op dat moment komt Catherine er weer bij zitten, en ze kijkt van Kristen naar mij. en kijkt dan terug naar Kristen met een betekenisvolle blik. Op dat moment vraagt Kristen aan Thomas wat hij al gedaan heeft in zijn verleden in verband met acteren.
Kris. Pov.: pf, moest Catherine weer aan komen te lopen... Aan die Thomas valt eigenlijk niet zoveel te beleven , en ik wou nog wat vragen aan Robert. Maar hoe ze mij aankeek, had ik wel door wat ze bedoelde met die glimlach, ze keek mij aan alsof die Robert en ik verliefd zaten te doen ofzo, zo onozel. We kennen elkaar amper en ik heb al een vriend... dus ben ik maar beginnen praten met die thomas. Maar deze gast is boring. Dus ik besluit om effe met de andere te praten. zo gaat de tijd verder. En vertrekt Thomas, en niet veel later Michael ook. Daarna volgde een ongemakkelijke stilte. Ik merkte soms op dat Robert mij vanuit zijn ooghoeken aankeek. Ik weet wel wat in zijn weg zat om iets te zeggen, Catherine. Maar toen alsof ze mijn gedachten kon lezen, staat Catherine op en neemt ze afscheid. En toen zaten we daar alleen. "dus, euhm, jij speelt ook gitaar?" zegt hij. "euhm jah," "hmm",,
"euhm jouw achternaam is Pattinson? toch?" vraag ik. "Ben je soms familie van Lizzy Pattinson?" Hij begint te lachen, ik kijk hem aan, ik weet niet goed wat er zo grappig is. "jah, dat is mijn zus, dat wordt mij wel veel gevraagd" "ah, mijn moeder luistert graag naar haar muziek" "ow zal ze graag horen 'hey ken je Kristen Stewart, wel die haar moeder luistert graag naar je muziek', ik weet zeker dat ze een gat in de lucht springt van blijdschap" We lachen samen. We hebben nog veel plezier, maar dan werd het laat en besluiten we om te vertrekken.
"tja, dat was best gezellig" zegt hij.
"ja,"
"Ik hoop echt dat ik die rol van Edward te pakken krijg, het is echt prettig praten metjou."
"Maar we kunnen toch ook nog afspreken ookal heb je de rol niet?"
Zijn ogen beginnen te glinsteren.
"jah natuurlijk,"
"hier, mijn nummer"
ik geef mijn nummer en hij dat van hem.
op dat moment gaat mijn gsm af. het is Michael -mijn vriend.
"Euhm, sorry, ik moet opnemen"
Robert knikt even.
"jah hallo? jah mike, ik was nog effe met de laatste drie kandidaten voor die rol van die ene film en Catherine naar een cafeetje gegaan om elkaar te leren kennen, jah natuurlijk kom ik nog af vanavond. hmmm, echt, oh ma dan zal ik mij haasten. ok liefj,,, ik zie je ook graag ,, uhu, bye."
"sorry dat was mijn vriend" zeg ik tegen Robert.
"uhu"
ik zie dat zijn ogen niet zo erg meer glinsteren als tevoren.
"jah dan ga ik maar naar huis dan" zegt hij.
"euhm ok" hij draait hem om en loopt richting zijn auto. ik blijf staan, en roep dan vlug.
"Robert!"
hij draait hem terug om.
"jah?"
"Ik denk echt wel dat je veel kans maakt op deze rol"
Ik kan het niet goed zien, het is al donker, maar ik dacht dat ik hem zag lachen.
"uhuu, ok dan, en trouwens, zeg maar Rob"
"jah ok, Rob, bye, tot de volgende keer"
"jah tot de volgende"
Reageer (1)
Je maakt van Kristen een beetje een bitchy. haha.
1 decennium geleden