Foto bij Hoofdstuk 2

Dawns outfit.

'Dawn!' roept Bella in mijn oor. Ik slaak een geschrokken gilletje. Ik kijk haar boos aan. Ze geeft me een onschuldige blik en wandeld mijn kamer uit. Ik gooi de dekens van me af en doe mijn sloffen aan. Ik ga voor mijn kledingkast staan en haal er een leuke outfit uit. Ik loop naar de badkamer en stap onder de douche. Ik doe mijn kleren aan en maak me op. Ik doe een dikke laag mascara op met lipgloss en grote oorbellen. Ik stap in mijn hakken en loop naar beneden. 'Wow, hoezo meisjesachtig.' zucht Bella. Ik geef haar een dodelijke blik en eet mijn muesli op. 'Daar is Edward.' roept Bella opgewonden als er een grijze volvo komt te staan. 'Succes.' mompel ik onverstaanbaar en ik grijns. 'Ik heb een eigen auto.' zeg ik wijzend naar mijn zwarte porsche. Ze kijkt me lachend aan en staat op. Ze loopt naar de deur en pakt haar oude schooltas. 'Zie je op school!' roept ze en ze loopt de deur uit. Ik sta ook met tegenzin op en pak mijn nieuwe trendy schooltas. Ik loop de deur uit en stap in mijn auto. Ik start de motor en rij naar het gebouwtje dat een school voor moet stellen. Het regent inmiddels bakken uit de lucht en ik pak mijn lichtblauwe paraplu die ik naast me heb liggen. Ik open de deur en steek de paraplu eruit. Ik open de paraplu en stap de auto uit. Ik loop naar naar Bella, die helemaal doorweekt is. 'Hé Bells.' zeg ik lachend. Ik geef haar mijn lila paraplu en ze neemt hem gretig aan. 'Kom je in de pauze bij ons zitten?' vraagt Bella. 'Wie is ons?' vraag ik achterdochtig. 'Edward en zijn familie.' zegt Bella blozend. 'Is goed.' zeg ik en ik hoor de bel. 'See ya later!' roep ik en ik wandel naar de secretariaat. Ze geeft mij mijn spullen en ik ren naar de les. Ik loop het lokaal binnen. 'Hallo!' roep ik vrolijk. 'Ik ben Dawn Swan.' de leraar kijkt me even geïrriteerd aan. 'Je lijkt anders niet op Bella, die is zo lekker rustig.' zegt hij. 'Tja,' zeg ik lachend. 'Ga maar naast mr. Hale zitten.' zegt hij en hij wijst naar een blonde god. 'Graag.' fluister ik en ik neem plaats naast hem. Hij kijkt me nieuwsgierig aan. 'Ik ben Dawn Swan.' zeg ik nogmaals. 'Jasper Hale, broer van Edward.' zegt hij. 'Echt? Dan kom ik in de pauze bij jullie zitten. Moest van Bella.' zeg ik lachend. Jasper schiet ook in de lach. Ik heb moeite om op te letten met deze god naast me dus ik luister maar half. Het is maar goed dat ik dit allang heb gehad. 'Wat heb je hierna?' vraagt Jasper fluisterend. 'Wiskunde.' zeg ik met een kotsgeluidje. 'Ik ook.' zegt Jasper. De bel gaat en ik prop mijn spullen in mijn tas. We lopen samen naar wiskunde. 'O mr Hale, fijn dat u nog een keer op komt dagen. En wie heeft u bij je?' moppert de lerares. Ik mag haar nu al niet. 'Ik ben Dawn Swan mevrouw.' zeg ik. 'Dat klinkt grappig, Dawn Swan.' zegt de lerares. Ik zucht geërgerd. 'O ja, neemt u plaats.' zegt ze en ze wijst naar Jasper. Ik rol met mijn ogen en ga naast Jasper zitten. 'Wat een freak.' fluister ik en hij schiet in de lach. 'Is er iets mr Hale?' vraagt de lerares. 'Nee hoor.' zegt Jasper schijnheilig. Ik kijk hem lachend aan. De lerares kijkt hem streng aan en wijst naar de deur. Jasper doet alsof hij het niet ziet en kijkt naar zijn boek. De lerares negeert hem en gaat door met de les. Het duurt eeuwen totdat eindelijk de bel gaat. 'Héhé.' zucht ik. We lopen naar de kantine en ik pak een appel. Ik loop achter Jasper aan en negeer al die starende blikken. Jasper gaat aan een lege tafel zitten en het word opeens stil. Ik kijk me om en zie..

Reageer (1)

  • XxDarknessxX

    GEWELDIG <3
    vlug verder !! :D
    Xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen