Foto bij Hoofdstuk 1

'Bella!' gil ik vrolijk. Bella draait zich naar mij toe. 'Dawn!' gilt ze meteen. Ik vlieg haar om de nek. 'Ik heb je zo gemist!' grijns ik. 'Ik jou ook!' roept ze. Ik laat haar los en ze opent de deur voor me. 'Charlie!' roep ik vrolijk en ik geef hem ook een knuffel. 'Dawn.' glimlacht hij. 'Ik vind het zo spannend!' roep ik terwijl ik in mijn handen klap. Bella kijkt Charlie grijnzend aan. 'Waar is mijn kamer!' roep ik terwijl ik de trap op ren en de eerste de beste deur opentrek. Het is Bella's kamer. Ik sluit de deur weer en open de volgende deur. Charlie's kamer. Ik open de deur naast de badkamer. Ja, dit is mijn kamer. De muren zijn lichtroze met lichtblauw. De gordijnen zijn wit en er staat een hemelbed in. 'Wauw!' gil ik keihard. Ik hoor iemand de trap op stommelen en mijn deur gaat open. 'Vind je het mooi?' vraagt Bella verbaast. 'Ja! Jij niet dan?' vraag ik geschrokken. 'Veels te meisjesachtig.' zegt ze en ze loopt weg. Ik kijk haar beledigd na. Ik ben misschien wel meisjesachtig maar ik ben een meisje dus. Ik begin mijn knalroze koffers uit te pakken. Ik richt mijn make-up hoekje in en mijn kast die veels te klein is. 'Dawn?' roept Charlie onderaan de trap. Ik ren mijn kamer uit. 'Ja?' vraag ik. 'Eten.' mompelt hij en hij sloft weer naar binnen. Ik loop de keuken in. 'Lasagne!' roep ik vrolijk. 'Hoe bevalt het tot nu?' vraagt Charlie. 'Nou de kamer is mooi maar de kast is veels te klein, Bells en ik gaan heel vaak shoppen en..' begin ik. 'O nee!' onderbreekt Bella me. 'Dacht het niet.' roept ze erachteraan. Ik begin te grijnzen. 'Maar ik moet toch kleren hebben? Ik ken hier verder niemand!' smeek ik. 'Nee!' roept Bella. 'Alsjeblieft?' vraag ik met een pruillipje. 'Goed als je daar mee ophoudt!' zucht ze en ik zet mijn gezicht weer in plooi. 'Mooi zo, ik wil nog shirtjes en truien hebben. Een regenjas lijkt mij ook wel handig hier. Een jas, want die ben ik thuis vergeten. Zijn jullie altijd zo stil?' kwebbel ik en Bella en Charlie zuchten. 'Ja dus.' zeg ik en ik neem een hap van mijn eten. Als ik klaar ben met eten werp ik een snelle blik op de klok. Het is al negen uur en morgen moet ik naar school. 'Ik ben naar bed!' gil ik en ik ren naar boven. Ik doe mijn hakken uit en zet ze in mijn schoenenkast. Ik doe mijn zwarte nachtjapon aan en kruip onder het wol. Ik besef me dat het raam nog openstaat en sla, met tegenzin, de warme dekens van me af. Ik sluit de raam en ga weer liggen.

Reageer (1)

  • XxDarknessxX

    GEWELDIG <3
    vlug verder !! :D
    Xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen