FAERÛN
magic

Magie is overvloedig in Faerûn, van grote velden die hele steden kunnen beschermen tot alledaagse taken die ermee vergemakkelijkt worden. Over het algemeen kan magie worden onderverdeeld in twee bronnen: arcane en goddelijk. Arcane magie wordt ontleend aan de Weave die zich over de hele material plane uitstrekt, terwijl goddelijke magie aan iemand wordt verleend via hun connectie met een god. Aan de Cloakwood Academie wordt alleen arcane magie bestudeerd. Magiestudenten hebben vaak een natuurlijk talent voor het ontlenen van kracht uit de Weave, hoewel het ook mogelijk is voor enkele zeer slimme mensen om magie te leren tijdens het bestuderen ervan. Arcane magie is onderverdeeld in de volgende scholen: abjuration, conjuration, divination, enchantment, evocation, illusion, necromancy and transmutation.
abjuration
De school van Abjuration omvat beschermende spreuken, hoewel sommige ervan ook agressieve toepassingen hebben. Ze creëren fysieke of magische barrières, neutraliseren magische of fysieke vermogens, verwon­den indringers, of zenden zelfs het onderwerp van de spreuk naar een ander vlak van bestaan.

Bekende abjuration spells zijn: alarm, arcane lock, banishment, counterspell, dispel magic, shield.


conjuration
De school van Conjuration binnen de arcane magie roept materialen, wezens of energie naar de caster en kan ook worden omgekeerd om wezens naar andere plaatsen te sturen, hetzij over lange afstanden of zelfs naar een geheel ander vlak van bestaan. De spreuken hebben betrekking op het transport van objecten en wezens van de ene locatie naar de andere.

Bekende Conjuration spells zijn: conjure animals, find familiar, flaming sphere, misty step, summon beast, teleport.


divination
De school van Divination binnen de magie bevat spreuken waarmee de caster informatie kan onthullen — om geheimen die lang vergeten zijn te leren kennen, dromen te interpreteren, de toekomst te voorspellen, verborgen dingen te vinden, of bedrieglijke spreuken te doorzien. Binnen de reikwijdte van waarzeggerij vallen ook de mogelijkheden om magie te detecteren.

Bekende divination spells zijn: Detect magic, guidance, identify, locate object, scrying, see invisibility.


enchantment
Enchantment spreuken beïnvloeden de geesten van anderen en sturen of controleren hun gedrag. Dergelijke spreuken kunnen vijanden laten denken dat de caster een vriend is, wezens dwingen een bepaalde actie te ondernemen, of zelfs een ander wezen als een marionet controleren.

Bekende enchantment spells zijn: Animal friendship, calm emotions, command, dominate beast, hold monster, zone of truth.


evocation
De school van Evocation binnen de magie omvat spreuken die energie manipuleren of een onzichtbare bron van kracht aanboren om een gewenst resultaat te bereiken. Met andere woorden, ze creëren iets uit het niets. Veel van deze spreuken produceren spectaculaire effecten, en evocatiespreuken kunnen aanzienlijke hoeveelheden schade veroorzaken.

Bekende evocation spells zijn: Burning hands, cure wounds, fireball, heal, magic missile, shatter.


illusion
De school van illusie (Illusion) omvat spreuken die de zintuigen of geesten van anderen bedriegen. Ze zorgen ervoor dat mensen dingen zien die er niet zijn, dingen niet zien die er wel zijn, valse geluiden horen, of dingen herinneren die nooit zijn gebeurd.

Bekende illusion spells zijn: Disguise self, hallucinatory terrain, hypnotic pattern, invisibility, mirror image, silence


necromancy
Necromancy, ook wel aangeduid als de "Donkere Kunst" of "de Donkere School", is een school van magie wiens spreuken de energieën of krachten van de dood, het onleven en de levenskracht die in alle levende wezens aanwezig is, manipuleert. Dergelijke spreuken kunnen een extra reserve levenskracht verlenen, de levensenergie van een ander wezen afnemen, ondoden creëren, of zelfs de doden weer tot leven brengen.

Bekende necromancy spells zijn: Animate dead, bestow curse, inflict wounds, resurrection, revivify, summon undead.


Transmutation
De school van Transmutation binnen de magie bestaat uit spreuken die de fysieke eigenschappen van een wezen, object of toestand veranderen. Ze kunnen een vijand in een onschadelijk wezen veranderen, de kracht van een bondgenoot versterken, een object laten bewegen op bevel van de caster, of de aangeboren genezingsvermogens van een wezen verbeteren om snel van verwondingen te herstellen. De school stond voorheen bekend als Alteration.

Bekende transmutation spells zijn: Alter self, catapult, control flames, disintegrate, fly, mending.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen