Redenen waarom STAR WARS geweldig is
1. De Jedi
Mijn grootste reden waarom ik zo'n STAR WARS fan ben, is vanwege de Jedi, de bewakers van recht en vrede in het sterrenstelsel en de republiek. Zoals je ook kunt zien aan mijn username. En ze hanteren ook nog eens het coolste voorwerp in STAR WARS: De lightsaber.
2. Lightsabers
De lightsabers, het favoriete wapen van zowel de Jedi als hun aartsvijanden, de Sith. Beschikbaar in verschillende kleuren. Als je je afvraagt waarom lightsabers de tweede plek veroveren: Natuurlijk! Lightsabers zijn cool. zoals in STAR WARS episode I: The phantom menace bewezen wordt, kan het zelfs door driedubbele deuren heen.
3. De muziek
De epische muziek van John Williams verdient zeker een eerbetoon in dit lijstje. De muziek de essentie van de film weer; van het sterrenstelsel dat vol met avonturen te wachten staat, tot de lightsaber duels, voor ieder moment is er wel een geschikt nummer.
4. Lightsaber duels
STAR WARS staat bekend om de Jedi en Sith, de grootste rivalen van elkaar die elkaar proberen te domineren met hun verschillende filosofieen, en met elkaar strijden in de meest epische, flitsende lightsaber duels.
5. Het is leerzaam
Je kijkt een STAR WARS film, het bevat actie, lightsaber duels en ruimtegevechten. Maar dat is nog niet alles. Iemand die STAR WARS nog dieper bekijkt, ziet de betekenissen van de mooie lessen die erin verborgen zitten. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld de wijze lessen van Yoda aan de jonge Luke Skywalker. Hoe hij zegt dat hij zich niet op de toekomst moet focussen, maar op het het hier en nu. Met deze lessen kun je zelfs een Jedi als jou rolmodel hebben. STAR WARS is fictie, maar de wijsheid die erin zit niet. Daar kun je veel van leren.
6. Het is niet alleen de film
Wat ik hiermee bedoel, bij STAR WARS hoort alleen meer dan de films en series. Zoals het boek The Jedi Path. Daar wordt de geschiedenis, training, de Jedi code, enz. heel gedetailleerd geschreven. De gechiedenis van STAR WARS is tienduizenden jaren lang. Om dat allemaal te beschrijven, is meer dan alleen de film voor nodig
7. Lichtbogen
Behalve lightsabers is er nog een STAR WARS wapen dat ik heel cool vind: De lichtbogen! Dit is mijn tweede favoriete STAR WARS wapen.
8. Het is op veel dingen gebaseerd
STAR WARS is zo uniek omdat het gebaseerd is op veel verschillende dingen. De Force bijvoorbeeld, dat kun je zien als een soort Yin en Yang, en het galachtisce keizerrijk is heel erg te vergelijken met het romeinse rijk. Ook blijkt dat George Lucas geinspireerd was door de films van Akira Kurosawa, en dat Jedi gebaseerd zijn op Samurai. Je vindt er dus ook een hele geschiedenis in terug.
9. Het bevat humor
Tussen alle actie en avontuur door, zit er ook een vleugje humor in de trilogie. Bijvoorbeeld hoe Jar Jar Binks in The Phantom Menace per ongeluk door zijn onhandigheid een groot deel van het separatistenleger vernietigde.
May the Force be with you.
Er zijn nog geen reacties.