Hoofdstuk 2 - Niall & Allison
Niall James Horan
Ontspannen zit ik samen met Kian te jammen terwijl toch wel de zenuwen door mijn lijf heen gieren. Ik was een groot fan van Westlife en dat ze uitgerekend ons hadden samen gezet om Ierse muziek en artiesten te promoten op een grote tour was een droom die uitkwam. Niall had al aardig wat succes gehad maar toch bleef een concert spannend, zeker gezien er veel gewisseld werd en het van belang was goed op te letten tijdens de show.
Als ze allemaal omgekleed, vol gesmeerd zijn met make up en hun oortjes en microfoons hebben gaan ze klaar staan en onder luid gejuich en gegil gaan ze omhoog. Ze spelen met zijn allen het openingsnummer en daarna wisselen we elkaar af met liedjes. Elke keer als Niall backstage staat geniet hij met volle teugen van de iets oudere mannen en hij kan enkel hopen dat hij over een aantal jaar er ook nog zo bij mag staan.
Tevreden ga ik weer op en loop naar de piano om The Show te spelen, vanavond hadden ze nog een meet and greet en de mannen hadden afgesproken om, hoe kan het ook anders, in een Ierse pub te gaan drinken om het eerste concert te vieren. Het was niet het meest verstandige gezien ze morgen gewoon weer door moesten maar, en daar waren ze het mee eens geweest, successen moet je vieren net als het leven. Een dagje met hoofdpijn maakte dan ook niet heel erg veel meer uit.
De setlist bestond uit verschillende delen, wat bekendere liedjes van ons allemaal, dan wat rustigere en ballads en daarna nog even rammen en los gaan. Tevreden kijkt Niall hoe het publiek helemaal los gaat en zwaait een paar keer naar het publiek en bedankt hen voor hen komst maar hij bedankt ook Westlife voor de fantastische mannen die zij zijn en dat Niall niet kan wachten op wat dit avontuur allemaal gaat brengen voor hen.
Allison Jade Homes
Met grote ogen kijk ik even naar onze geweldige plaatsen die we hadden bemachtigd. Hoe het geluk hun kant op was gekomen wist Alli even niet meer maar ze hadden gewoon VIP kaarten voor Westlife met Niall. Ze knikt dan ook heftig blij op Maeghan die helemaal gelukkig is met de plaatsen. Al gauw gaat de show van start en we genieten intens. Ik gil even hard als de mensen in de zaal en zing zo hard dat halverwege het concert mijn stem eigenlijk al weg is gevallen. Vol enthousiasme zwaai ik heel hard naar Nicky op het podium en probeer hem te filmen met mijn telefoon.
‘Oh my god, we gaan ze straks ontmoeten Meag’ schreeuw ik in haar oor van enthousiasme als het besef weer binnenkomt. Foto’s maken hoefde niet, want straks zou ik gewoon mijn eigen selfie hebben met Nicky. Als er een paar gevoelige nummers van zowel Westlife als Niall komen sla ik mijn armen stevig om Meaghan heen en moet ik spontaan huilen. ‘ik ben zo mega gelukkig dat we dit samen mogen doen, je bent de beste’ zeg ik half schreeuwend in haar oor omdat ze het anders waarschijnlijk niet hoort. Bij de laatste nummers zijn het weer vrolijke en feestnummers en ik ga helemaal los. Ik zing elk liedje woord voor woord mee en dans erop los samen met Maeghan.
Er zijn nog geen reacties.