{Narnia}When 2 enemies fall in love[Two hundred and three]
HAPPY VALENTINE : D
Een paar dagen later- De bibliotheek van Doctor Cornelius.
'Pete?' vroeg Selena en streek met haar vinger over de gladde ruggen van een rij boeken. 'Ja?' hij verscheen aan de kant van een kast. Met zijn haar nonchalant warrig maar dat maakte hem wel onweerstaanbaar, allesinds voor Selena,'Wat is er?' Ze keek uit het raam en perstte haar lippen op elkaar:' Wat moet een koningin zoal doen?' Hij glimlachte en keek haar aan;'Wel. eu..' 'Jij en Caspian doen het meeste? Nu is dat toch..' vroeg ze en keek hem terug aan. Ze wist dat het waar was. Omdat ze de oudsten waren. Maar Selena was ongeveer even oud en wist niet hoe het in elkaar zat. 'Wel..' hij keek haar glimlachend aan,' We doen allemaal wel wat. Maar.. ja, ik en Caspian discussiëren hetmeeste. Als je het van Lucy's kant bekijkt, ben je gewoon een prinses met een hogere titel.' Selena moest lachen; het was waar. Wat voor geweldig belangrijks kon ze nu voor Narnia doen als vechten en alles regelen? Daar was ze nog allemaal te klein voor. 'En wat moet een prinses hier dan doen?' ze keek hem met een grijns aan. 'Oh, ik dacht dat je dat toch wist?'vroeg hij en kwam dichterbij,'Je bent immers een prinses.' Hij haalde zijn hand door haar haar en glimlachte, schattig. 'Van Andalusia, ja. Narnia is misschien wel heel anders dan Andalusia.' 'Dan moeten we misschien Barbie's advies erbij halen.' grinikte hij. Selena keek hem niet-begrijpend aan:'Barbie's advies? Waarom hebben we nou Barbie's advies nodig?' 'Wacht maar,'zei hij en begon. 'Als je prinses bent, eet je netjes en discreet. Als je prinses bent, heb je schoenen bij de vleet. En je loopt niet maar je schrijdt, je bent nooit je houding kwijt. Altijd vriendelijk correct, niet al te star. Als je prinses bent, raak je zelden in de war. Maak nooit een buiging voor de lol, denk altijd aan het protocol. Want een prinses is bij de les en altijd fraai. Blijf je emoties steeds de baas. Bijt op je lop, en doe niet dwaas. Knik elegant, draag schoeisel aan je hand en zwaai! Schouders recht en borst vooruit en pink gestrekt en kin omhoog. Draai je hoofd heel langzaam, zit niet schreef.' 'Ik snap het.''Adem zachtjes, stap lichtjes, lach stralend, schrijf gedichtjes. Een prinses gaat nooit over de schreef. Zweef! Als je prinses bent, zijn er kapers op de kust. Als je prinses bent, krijg je nooit een keertje rust. Moet je poseren, urenlang, mag je niet rennen in de gang. Zeer welbespraakt, je jas gemaakt van kostbaar nerts. Groet de baron en barones, ga je op clavecimbel-les. Zing je een harmonie, begin je op de terts. Terts.' 'Terts' ' En ik verdrink in haar blik. Ik geef geen kik, zij heeft mij in haar macht.' 'Ah juist.' 'Deur dicht, ik verdwaak in haar licht. En haar gezicht. Als een bloesem zo zacht. Maak dus je buiging af.' 'En beslist niet voor de lol.' ' Loop niet op 'n draf.' 'Schenk het kopje niet te vol.' 'Wees bereid te leven in een glazen kooi, bijt zachtjes op je lip.' 'Hou jezelf in de hand. Neem geen slok maar nip.' 'En gebruik toch je verstand.' ' Hou je hele leven altijd in de plooi. Als je prinses bent, ruim je nooit je kamer op. Als je prinses bent, loop je altijd trots voorop.' Na een tijdje ploften ze alletwee lachend op de grond neer. 'En heb jij dat ook net als Edmund geleerd van jullie pap?' Selena keek hem lachend en wat spottend aan. 'Neen, dat heb ik van Lucy,'zei hij schouderophalend,'Kleine meisjes verplichtten hun oudere broers om mee naar zulke films te kijken.' 'Vertel mij wat,' zei Selena,' Ik ook.' 'En ik ken een liedje nog helemaal. Van die films.'zuchtte ze. 'Wel, zing het dan eens.'
Reageer (2)
Jij ook een fijne valentijnsdag!
1 decennium geledenEn die foto is blijft inderdaad geweldig. -Will's kont:9~-
Zingen, zingen, zingen.
1 decennium geledenJa steek het op je kleine zusje. Dat doe ik ook altijd maar ze zijn best leuk:$
ja zing eens!!