Are we an item?
Justin's pov:
Gedesoriënteerd keek ik rond me.
Ja, ik wist wel waar ik was, maar waar was Chloë?
'Chloë?'mompelde ik.
Geen antwoord.
'Chloë?'herhaalde ik.
Weer geen antwoord.
Verbaasd ging ik recht zitten en keek de kamer rond. Niemand. Raar.
Toen merkte ik pas het briefje op Chloë's hoofdkussen op.
Justin,
ben al met Ryan gaan ontbijten.
Je sliep nog en ik wilde je
niet wakker maken.
Kom snel!
Chloë.
PS; Je bent geweldig!
Ik trok even mijn wenkbrauwen op. Ze waren al aan het ontbijten? Ik haalde mijn schouders op en trok snel mijn pyjamabroek en T-shirt weer aan. Dan liep ik vrolijk de trap af.
Lachend viel ik de keuken binnen. 'Hoi iedereen!'
Ryan & Chloë keken me verbaasd aan. Dan grijnsde Ryan. 'Hey Justin!'
Chloë keek met een rood hoofd naar beneden. 'Hé, Justin,'mompelde ze.
Ik liep naar haar toe, ging naast haar zitten en kuste haar zacht op de wang. Ze keek met een rood hoofd op en wierp me een flauwe glimlach toe.
'Nog wat leuks gedaan, gisteravond?'vroeg Ryan, nog steeds met een grijns.
Chloë bleef naar beneden kijken en werd nog wat roder.
'Jup,'antwoordde ik grijnzend.
Ryan's gezicht stond plots serieus. 'Dat... meen je niet.'
'Jawel hoor,'zei ik vrolijk. 'We hebben gisteravond nog gescrabbeld. En Chloë heeft gewonnen.'
Ryan lachte en gaf me een schop onder tafel. 'Man, dat bedoelde ik toch helemaal niet? Djeezes!' Hij keek even naar Chloë, die zo aandachtig naar haar cornflakes keek, dat je zou denken dat er een leven van afhing. 'Is hij bij jou ook zo bijdehand?'
Chloë keek verward op. Ryan nam haar rode gezicht in zich op. 'Jullie... No way!'riep hij uit. 'Oh my god!'
Ik nam Chloë's hand in de mijne en kneep er zacht in.
Toen kwam mam binnen. 'Ryan, jij kan nog eens roepen, zeg! Wat is er 'Oh my god?'
Ze keek verbaasd naar Chloë's rode gezicht. 'Is er wat, meisje?'
Chloë schudde snel haar hoofd.
Mam's blik ging van Chloë, die héél erg rood was, naar Ryan, die me nog steeds met een verbaasde, ongelovige, opgewonden blik aankeek, naar mij, ik die zowat straalde.
Ze schudde even haar hoofd en liep dan de keuken terug uit.
Verbaasd keken we haar alledrie na.
Toen ging de bel. Niemand maakte aanstalten om op te staan.
2 seconden later kwam Nicole binnenvallen, samen met Annelien, Veerle en Bart.
Nicole vloog me meteen rond mijn nek.
'Justin jong, waar heb jij in godsnaam uitgezeten?'
Ze keek vluchtig naar Chloë en grijnsde. 'Hi Chloë! Wat leuk je hier te zien! Jullie zijn een koppel hé! Ik wist het! Ik wist het! Ik wist het al van in het begin! Weet je nog wat ik tegen je zei? Nadat ik je mijn verhaal had verteld? Ik zei toch dat Justin op je was hé? Zei ik het niet!'riep ze vrolijk uit.
Annelien, Veerle, Bart, Ryan en ik bedekten onze oren tegen het gegil van Nicole.
'Nicole, graag een beetje dempen,'mompelde Annelien, terwijl ze Nicole een por gaf.
Nicole lachte. 'Ik heb het toch gezegd hé, Chloë? Ik zei het je!'
Chloë knikte braaf.
Veerle lachte en Bart sloeg zijn arm om haar heen. Annelien grijnsde. 'Nou, Nico, iedereen heeft nu precies een vriend hé?'
Nicole deed alsof ze droevig was. 'Nou ja. Annelien, we gaan vanavond op jongensjacht!'
Annelien knikte glimlachend. 'Zeker weten, Nico, het is al minstens een week uit met Jason. Ik zou dringend een nieuw lief zoeken.'
We lachten allemaal.
'Is het uit met Jason?'vroeg ik toen, verbaasd. Dit had ik nog niet gehoord. Ook Chloë keek verbaasd. Nou ja, zij had het natuurlijk nog niet gehoord.
Nicole knikte. 'Jup. Het was...'
'Te veel voor hem,'vulde Bart lachend aan. 'Al dat getater. Ik snap volledig dat je dat wel eens moe word.'
Nicole stak haar tong naar hem uit. 'Helemaal niet! Ik heb het uitgemaakt.'
'En waaróm, Nico?'vroeg ik, nieuwsgierig.
Ze haalde haar schouders op. 'Ik zou het niet weten. Ik denk dat ik hem beu was.'
'Hij kon vast niet goed kussen,'lachte Veerle.
Reageer (2)
Verder.
1 decennium geledensnel verder -
1 decennium geleden