VAMPIERS











                        VOEDSEL

Bloed
• Mensenbloed smaakt heerlijk en is noodzakelijk om te overleven. Hoeveel bloed er nodig is en om de hoeveel tijd iemand moet voeden, hangt van vampier tot vampier af, maar er zijn er niet veel die langer dan een maand zonder kunnen.
• Weerwolfbloed smaakt verschrikkelijk en is daarbovenop giftig voor vampiers. Huid op huid zal het niet veel doen, maar als ze het binnen krijgen, kunnen ze er goed ziek van worden. Dodelijk is het niet.
• Jagerbloed heeft een afschuwelijke smaak, maar is wel even voedzaam als het bloed van normale mensen.
• Vampierbloed smaakt even goed als dat van mensen, maar heeft geen voedzame functie.
• Dierenbloed is noch smakelijk, noch voedzaam.


Ander voedsel
• Voor nieuwe vampiers smaakt mensenvoedsel meestal flauw, al kunnen oudere vampiers er best van genieten. Hoe jonger de vampier, hoe nuttelozer mensenvoedsel is. Om onverklaarbare redenen halen oudere vampiers er wel degelijk energie uit - maar niet voldoende om te overleven. Ze hebben nog steeds mensenbloed nodig.
• Drugs en alcohol hebben bij grote hoeveelheden dezelfde invloed als bij mensen. Het is niet dodelijk, en een verslaving is moeilijker te krijgen en makkelijker te overwinnen (geen afkickingsverschijnselen).











                        ZWAKTES

Vampiers kunnen enkel vermoord worden door snel zware schade toe te brengen aan hun vitale organen (hersenen en hart) zodat ze niet meer in staat zijn die schade te herstellen met hun bovennatuurlijke geneeskracht. In principe kunnen ze al hun organen verliezen buiten hun hersenen en hart en blijven verder leven.

Zonlicht
• Vampiers verbranden in zonlicht en ook hun ogen zijn erg kwetsbaar. Het verbranden lijkt meer op verschroeien dan dat ze echt in brand schieten. (Stel je voor, tho)
• De snelheid en schade hangt van hun leeftijd af. Vampiers die nog geen 100 jaar oud zijn, kunnen het beste de dag zo veel mogelijk vermijden, aangezien de zon dan al snel dodelijk wordt. Tussen de 100 en de 500 kunnen ze al wat langer buiten rondlopen zonder elk stukje huid te moeten bedekken. Degenen ouder dan 500 zullen wel nog last van irritaties en pijnlijke plekken hebben, maar kunnen verder vrij normaal door het leven.
• Alleen de ogen blijven dus heel kwetsbaar; geen enkele vampier kan rechtstreeks (in de richting) van de zon kijken, zelfs met wolken. Zonnebrillen verhelpen wel al veel.


Wapens
• Normale wapens hebben weinig effect bij vampiers. Enkel het hart is vrij kwetsbaar, maar door hun krachten is dit niet altijd even makkelijk te raken. Wonden van normale wapens genezen razendsnel en laten enkel blijvende schade achter wanneer ze een amputatie veroorzaken (al is er een theorie dat verdwenen lichaamsdelen wél terug kunnen groeien, maar dat het gewoon eeuwen duurt). Een kogel door het hoofd kan de vampier vertragen en doet ook genoeg zeer, maar is niet noodzakelijk dodelijk.
• Bommen worden weinig gebruikt, maar zijn wel vrij dodelijk voor vampiers, aangezien de schade zo groot kan zijn, dat genezen niet meer mogelijk is.
• Vuur is ook een goed wapen. Vampiers kunnen verbranden, maar als dit niet volledig gebeurt, genezen ze uiteindelijk wel volledig.


Rituele bloedmagie
• Vampiers hebben geen idee hoe Jagers het doen, maar op de één of andere manier zijn zij erin geslaagd rituelen te bedenken om specifieke plaatsen en materialen om vampiers vast te zetten (zoals handboeien en cellen) te bezweren.
• De enige bekende plekken in Greenstone die momenteel bezworen zijn via zo'n ritueel zijn Zilverhuis en de Kathedraal van St-Adrianus in Hillside, alsook een klein stukje grond in Montandon dat recent in de handen van de Kolonie gevallen is.
• Wanneer vampiers een afgeschermd huis willen betreden, moeten ze ofwel bloed van de eigenaar drinken of een mondelinge uitnodiging krijgen om binnen te mogen. Als ze toch binnengaan zonder uitnodiging ervaren ze al snel een onbeschrijfelijke pijn en beginnen hun neus, oren en ogen te bloeden. Na verloop van tijd barst hun huid zelf en begint die ook te bloeden. Vaak triggert zo'n situatie thymos (zie verder).


Zilver
• In principe zijn vampiers niet kwetsbaar voor zilver, maar is zilver vooral een middel om vampiers op te sporen. Ook wordt zilver gebruikt in combinatie met rituele bloedmagie om huizen af te schermen of om bijvoorbeeld cellen en handboeien te maken om vampiers vast te houden. Vaak wordt dit in combinatie met peridoot gedaan, al is men niet zeker of het zilver effectief ook effect heeft op vampiers zoals het dat op weerwolven heeft.
• Spiegels die nog met zilver gemaakt zijn (wat nog steeds het geval is in 1633), zijn een handige tool om vampiers op te sporen. Bij dergelijke spiegels hebben ze namelijk geen reflectie.


Peridoot
• Peridoot, een zeldzame edelsteen, is de meest schadelijke materie voor een vampier, al weet niemand precies waarom. Wanneer het in hun bloedbaan terechtkomt, heeft het zo'n beetje hetzelfde effect als wanneer ze een afgeschermd huis binnengaan zonder uitnodiging.

Weerwolven
• Zoals eerder al gezegd, heeft de inname van weerwolfbloed geen aangename uitwerking.
• De beet van een weerwolf is extreem pijnlijk en geneest uitermate langzaam. Op de juiste plekken is het dodelijk (keel, hartstreek). Een vampier kan nooit een weerwolf worden, noch er eentje geweest zijn.
• Weerwolven in weerwolfvorm zijn sterker dan vampiers, maar vampiers in thymos zijn sterker dan weerwolven in weerwolfvorm.











                        STERKTES

Zintuigen
• Hun zicht is overdag heel goed - maar niet extreem veel beter dan mensen - zolang de zon niet te fel staat. 's Nachts is het wel heel wat beter dan menselijk zicht.
• Hun reukzin is sterker dan een weerwolf in mensvorm, maar zwakker dan een weerwolf in wolfvorm. Vooral bloed heeft een sterke geur.
• Hetzelfde geldt voor hun gehoor (al maakt bloed geen scherper geluid, dat zou maar vreemd zijn...).
• Hun smaakzin is daarentegen onderontwikkeld en vereist training om weer op menselijk niveau te krijgen. Sommige vampiers proeven zelfs geen verschil tussen zout en peper, terwijl anderen wel nog een beetje kunnen genieten van een stuk chocola. Over het algemeen heeft enkel bloed een sterke smaak. Oudere vampiers, die zich meer in menselijke kringen begeven, zijn meestal wel in staat om van eten te genieten.


Fysiek
• Alle vampiers, ongeacht lichaamsbouw, zijn extreem sterk. Er is wel een onderling verschil, een 20-jarige man zal sterker zijn dan een 5-jarig meisje, maar dat is meestal niet te merken.
• Het neemt wat tijd en oefening in beslag, maar de meeste vampiers zijn razendsnel. Hun reflexen zijn sowieso beter, maar ongeoefende vampier zou het afleggen tegenover een ervaren Jager. Lopend kunnen ze een deftige snelheid behalen, maar niet meteen bovennatuurlijk. Hiervoor gebruiken ze teleportatie.
• Hun uithouding is uitstekend, waardoor je zelden een vampier echt kan uitputten.


Teleportatie
• Vampiers kunnen teleporteren. Het bereik hangt af van de leeftijd en hoeveel oefening er voordien is geweest.
• Het is mogelijk om uit gesloten ruimtes en boeien te teleporteren, tenzij iets hen blokkeert (zoals bloedmagie of peridoot).
• De grenzen komen overeen met hun reikveld. Dit reikveld is een soort zesde zintuig waarmee ze waarschijnlijk onbewust de trillingen van de aarde mee opwekken en een soort map in hun hoofd krijgen. Ze zien het niet echt, maar kunnen bijvoorbeeld wel met wat concentratie weten hoeveel mensen er in een gebouw aanwezig zijn. Hoe verder ze zo kunnen zien/voelen, hoe verder ze teleporteren. Het is lichtelijk te vergelijken met de echolocatie van een vleermuis (vandaar ook de mythe).
• Het is mogelijk om dingen mee te nemen, maar ook dit vergt veel oefening. Een enkel percentage van vampiers kan zelfs levende wezens meenemen, of dingen groter dan een boek.


Heling
• Vampiers genezen enorm snel. Zelfs weerwolven zijn er niet bij.
• Uitzonderingen zijn weerwolfbeten en wonden veroorzaakt door zonlicht of peridoot.
• Tenzij de vampier er aan sterft, genezen uiteindelijk alle wonden en littekens. (De littekens van voor hun verandering blijven wel, al vervagen ze een beetje.)


Charisma
• Jagers en weerwolven zijn hier zo goed als immuun voor, maar de normale mens is makkelijk gecharmeerd door een vampier. Het is niet zo dat ze meteen hopeloos verliefd worden, maar vampiers zijn voor hen interessante mensen en kunnen mensen sneller overhalen hen een gunst te verlenen. Er zijn verhalen die zeggen dat hele machtige vampiers zelfs in staat zijn mensen dingen te doen vergeten.









                        BIOLOGIE

Voortplanting
• Vampiers zijn bij hun verandering nog steeds even vruchtbaar als toen ze nog mens waren. Die vruchtbaarheid daalt geleidelijk, wanneer het vampirisme alle menselijkheid uit hun lichaam drijft. Toch kunnen vampiers ook tijdens die vruchtbaarheidsperiode geen kinderen voortbrengen. Een vrouwelijke vampier kan niet genoeg voedsel voorzien aan de embryo, terwijl een menselijke moeder zelf niet sterk genoeg is om de foetus te dragen. Doordat het kind in principe "half-dood" is, vergt het enorm veel voorzieningen om te blijven groeien. Het is dus niet mogelijk om een halfvampier op de wereld te zetten.
• Vampiers kunnen echter wel andere vampiers "maken" door normale mensen bloed te geven (via de maag, of rechtstreeks in het bloed) en ze daarna te vermoorden (maar niet door een hartwonde, het hoofd af te hakken of de persoon in kwestie in de fik te steken). Wanneer een mens bloed ontvangt van een vampier, maar niet sterft in de dagen daarop, komt die in een vreemd soort thymos terecht totdat het vampierbloed uit hun bloedbaan gefilterd is. De meesten sterven toch door de infectie.


Lichaamsfuncties
• Vampiers lopen erg weinig risico op oververhitting, waardoor ze zelden zweten.
• Ze doen normaal pipi. Kaka gebeurt enkel als ze ook iets vast gegeten hebben.
• Omdat ze technisch gezien al dood zijn, hebben ze geen ademhaling nodig en kan ook het hart stoppen met kloppen, maar dit wordt onbewust toch geregeld omdat het lichaam tegelijk denkt dat het nog leeft.
• Vampiers worden niet ziek, tenzij ze weerwolfbloed hebben binnengekregen. Ze kunnen wel dragers zijn van bepaalde ziektes en hier dus mensen mee besmetten.
• Ze hebben geen slaap nodig, maar ze kunnen wel in slaap vallen.
• Ze zijn zeker in staat om pijn te voelen.
• Hun lichaamstemperatuur is iets kouder dan bij een mens, maar niet verdacht laag; 34°C - 36°C.


Leeftijd
• Vampiers verouderen niet.
• Wel bouwen ze meer en meer weerstand op, waardoor oudere vampiers vaak machtiger en moeilijker te doden zijn.


Tanden
• Zolang ze niet jagen of een thymos hebben, behouden ze hun tanden van bij hun dood. Deze zijn vaak wel sterker geworden en correcties hebben ook echt invloed.
• Vanaf dat ze zich moeten verdedigen of voeden, veranderen deze. Bij sommigen vallen ze uit, bij anderen veranderen ze gewoon. Hoe dat in elkaar zit, weet niemand.
• Voor de Genocide waren er altijd fases met bepaalde tanden bij een bepaalde generatie vampiers. De laatste fase was er één waarbij het gebit werd omgevormd naar twaalf lange, scherpe punttanden (zes boven, zes onder). Enkel degenen die de Genocide overleefd hebben en in de laatste fase "geboren" werden, hebben deze tanden nog. Zo goed als niemand dus. Sinds de Genocide zijn er geen fases meer, waardoor er heel wat verschillende gebitten rondlopen. De één heeft de kenmerkende hoektanden, de andere heeft vier minidolkjes. De combinaties zijn eindeloos.











                  VERANDERING

Eerste dood
• Wanneer een mens het bloed van een vampier binnenkrijgt en kort daarna sterft, zal deze in een vampier veranderen.
• Het bloed kan via de maag of via de bloedbaan opgenomen worden. Via de bloedbaan is een veel sneller en dodelijker effect merkbaar. Als de mens niet vermoord wordt, wordt deze ernstig ziek en sterft vaak aan de infectie. Als hij het toch overleeft, zal het vampierbloed uiteindelijk uit het lichaam gefilterd worden en blijft die mens in een soort thymos tot dat punt. Dit kan van een dag tot een week duren, afhankelijk van het lichaam van het slachtoffer en de hoeveelheid hij/zij heeft binnengekregen.
• Als het hoofd eraf wordt gehakt, de vampier ontploft, de persoon bijna volledig opbrandt of sterft door ernstige schade aan het hart, zal de verandering niet doortreden.
• Vampiers vergeten nooit hoe ze zijn gestorven, wat soms tot bepaalde fobieën kan leiden. (bvb watervrees bij iemand die verdronken is).
• Littekens die opgelopen zijn tijdens/voor de dood, blijven, al vervagen ze wel doorheen de jaren. Soms geeft het wel eens weg hoe de vampier gestorven is (schotwonden, messteken, de afdruk van het touw rond hun nek...).


Thymos — CASE 1 | CASE 2
• Een thymos treedt op bij extreme stress of honger, of wanneer de vampier zijn/haar dood herleeft. Het is een berucht verdedigingsmechanisme dat niet onderschat mag worden.
• Bij een thymos keert het lichaam van de vampier terug naar de staat waarin het was toen het stierf. Een verdronken vampier zal dus erg bleek zijn en waterschade hebben. Bij dodelijke wonden gaan deze weer open en bij verhanging kan de nek gebroken lijken. Ook andere wonden van dat moment keren terug. Ze zien er simpelweg net zo uit als op het moment dat ze stierven.
• Verder worden de sclera van de ogen volledig zwart en worden de irissen zilver, en komen de voedingstanden tevoorschijn. Al bij al is een vampier in thymos geen aangename verschijning.
• Mentaal verliezen ze erg veel van hun menselijkheid en zijn ze enkel ingesteld op voeden en eventueel ontsnappen, afhankelijk van de situatie.
• Ook keren ze mentaal terug naar het moment van hun dood, waardoor oudere vampiers vaak enkel hun moedertaal nog begrijpen en ze de technologie om zich heen plots niet meer kunnen plaatsen. Ook de mensen die ze later hebben leren kennen, zijn ze op dat moment vergeten. Dit maakt het nog lastiger om de vampier te kalmeren.
• Hun kracht(en) zijn op hun sterkst in een thymos en ze behouden wel hun intelligentie. Hoe ouder een vampier in thymos dus, hoe gevaarlijker.
• Na een tijd zal dit uitwerken (bij voeding of doordat de bedreigende factor is verwijderd).
• Geen enkele vampier kan vrijwillig een thymos beginnen en het vergt extreem veel wilskracht en ervaring om het tegen te houden.
• Bij de eerste ontwaking na verandering, komt een vampier altijd in een thymos terecht.


Echte dood
• Je kan een vampier voorgoed doden door:
      - hem in brand te steken. Het moet dan wel blijven branden tot ze helemaal opgebrand zijn.
      - ze in het zonlicht te zetten. Dit werkt enkel bij jongere vampiers en vergt zelfs dan nogal wat geduld. Het is daarom niet de meest gebruikte manier.
      - hun hoofd eraf te hakken of zodanig te beschadigen dat het niet meer kan herstellen/genezen.
      - ze op te blazen.
      - hun hart zodanig te beschadigen dat ze meteen dood zijn en het niet meer kunnen herstellen.
• Wanneer ze sterven, veranderen ze niet in stof of een skelet, maar ze gaan wel terug naar het moment van hun eerste dood.











                        HIERARCHIE

Terminologie
• Voor de maker van de vampier:
      - is Master of Meester een officiële term, maar deze wordt vooral gebruikt bij een dominante/tirannieke maker.
      - is Paramount of Para ook een officiële term die vaker wordt gebruikt en meer gelijkheid toont tussen de twee vampiers. De meeste Jagers gebruiken ook deze term.
• Voor de gemaakte vampier:
      - is Subject een officiële term, maar deze wordt vooral gebruikt bij een onderdanig slachtoffer en staat bijna gelijk aan slaaf.
      - is Subordinate of Sub ook een officiële term die vaker wordt gebruikt en meer gelijkheid toont tussen de twee vampiers. De meeste Jagers gebruiken ook deze term.


Band
• De Para is de vampier die de Sub in een vampier verandert. Hierdoor krijgen ze een bepaalde connectie met elkaar.
• Er is onderling een telepathische band die verder gaat dan die bij weerwolven. Het is mogelijk om met elkaar in gedachten te spreken, maar geen van beiden kan in het hoofd van de ander binnendringen. Er moet altijd een soort toestemming gegeven worden. Helias Vanparys is de enige die er tot nu toe (voor zover men weet) in geslaagd is om een soort hivemind te creëren, waarbij hij een deel van zijn mentale sfeer openstelt voor al zijn Subs zodat die met hem en met elkaar kunnen communiceren. Als een van zijn Subs dieper in zijn hoofd wil binnendringen, gelden voorgaande regels wel nog steeds.
• Wel heeft de Para een bepaalde macht over zijn Subs. Hij kan een bepaalde mentale pijn bij zijn onderdanen oproepen, die erg onaangenaam is.
• Verder is er geen speciale aantrekkingskracht tussen de twee, waardoor veel Para's en Subs elkaar uit het oog verliezen. Toch lijken ze elkaar altijd wel eens op een bepaald punt in hun geschiedenis tegen te komen.
• De reikwijdte van de telepathische krachten is in feite ongelimiteerd, al kost het veel meer moeite om elkaar te bereiken wanneer een fysieke connectie lang geleden is.
• Een Sub voelt altijd wanneer zijn Para sterft. Velen beschrijven het als een soort bevrijdend gevoel, alsof de druk in hun hoofd wegwaait.
• Een Para voelt het wel wanneer een Sub sterft, maar als hij er geen aandacht aan schenkt, kan het zijn dat hij het niet doorheeft.






                  GESCHIEDENIS

                  TOT VANDAAG

(Eigenlijk hoef je enkel het stukje na de spoiler te weten, maar we hadden dit toch nog van een oude RP dus zetten we het er even bij)
Pre-Genocide
• Niemand weet waar vampiers vandaan komen, al zijn er wel veel theorieën (van een fout gelopen vloek tot een gemuteerd virus). Wel is iedereen er zeker van dat ze al langer bestaan dan de geschiedenis die wel gekend is.
• Die geschiedenis begint duizenden jaren terug, maar omdat het niet erg relevant is, zal ik het kort houden (wat een grap). De gevonden geschiedenis begint bij wat het Eerste Rijk werd genoemd. Europa en delen van West-Azië en Noord-Afrika was een geheel van tien kleine rijken (die niet altijd met de toen bestaande landsgrenzen overeen kwamen) die overheersd werden door tien Keizers en Keizerinnen.
• Na verloop van tijd werden deze vermoord en begon het Tweede rijk met andere leiders en ook verschoven grenzen.
• Dit gebeurde opnieuw bij het ontstaan van het Derde en ook meteen laatste rijk. De tiende en elfde eeuw (na Christus) was het ware hoogtepunt in de geschiedenis van de vampiers (en hierdoor een dieptepunt in die van de Jagers).
• Door de macht werden de vampiers overmoedig en gingen ze jacht maken op de Jagers, iets dat de Kleine Genocide werd genoemd. Deze begon in 1083 en eindigde al snel in 1145. Hoewel er niet heel veel moeite in werd gestopt, was hij wel vrij effectief.
• De Jagergemeenschap - die toen nog niet veel voorstelde - werd opgeschrikt en ze begonnen zich te organiseren om dan uiteindelijk terug te vechten.


De Grote Genocide (1138-1190)
• De Grote Genocide slaat op de grootschalige jacht op de vampiers door de Jager. Dit verspreidde zich uiteindelijk wereldwijd, maar ik zal het nu op Europa houden.
• In wat nu het Arabisch schiereiland is, was toen al een vrij goed onderhouden systeem onder de Jagers. Het was echter nog niet sterk genoeg om de vampiers te overtreffen, maar dat veranderde toen een groepje westerse Jagers met de kruistochten mee kwam en ze hun krachten bundelden.
• Chaos brak uit onder de vampiers en in die chaos werd de Keizer (Ismaël) van dat deel vermoord in 1138, wat het officiële begin is van de GG in de geschiedenisboeken.
• Nadat dat deel was schoongeveegd, verspreidden de gestructureerde Jagers zich. Een deel ging naar Azië en een ander deel gaat naar het Oude Perzië (1142 - Iskandar) en Noord-Afrika (1143 - Mu’tamid). Ondertussen verspreid hun vernieuwde aanpak zich en de kleine genocide wordt tot een halt geroepen.
• Na Noord-Afrika volgen het Nabije Oosterse rijk (Hongarije, Bulgarije, Turkije & Griekenland - 1158 - Máté), Noordoost Europa (1160 - Raleíca), Duitsland & Italië (1165 - Wolfram), Spanje & Portugal (1167 - Eusebio), Frankrijk & de Benelux (1171 - Aubin) en Scandinavië (1179 - Björn). Dat laatste gebied ging moeizamer door de vele volkeren en het woeste landschap.
• Groot-Brittannië was het laatste gebied dat stand hield. Aelia, de toenmalige Heerser, had gehoord van de Genocide, en had haar voorzorgsmaatregelen genomen. Haar schuilplaats was goed bewaakt, niet enkel door vampiers, maar ook door de vele oorlogen waarin het land verzeild was (zowel binnen- als buitenlands).
• In 1186 wordt ze toch vermoord, niet door een Jager, maar door één van haar eigen Subs. Het enige wat ze nog van hem weten, was dat zijn naam met een T begon en dat hij jong was. Later werd ‘jong’ geïnterpreteerd als vampierjaren, en niet als mensenjaren. Dit is niet het einde van de GG.
• Wat de geschiedenis vergeten is, is dat T. dit absoluut niet op zijn eentje heeft gefixt. Doorheen de jaren had hij een kleine groep opstandelingen weten te verscharen. Samen hebben ze dan het plan bedacht en uitgevoerd. T. was dan wel degene die haar vermoord heeft, maar de kans tot die moord was niet enkel zijn verdienste. De brand die volgde, doodde een groot deel van zijn vrienden, en de rest werd later eveneens vermoord door de Jagers.
• Ondertussen blijkt dat de GG toch niet zo'n goede invloed had op de wereld ivm balans en dit zorgt voor tweedracht onder de Jagers, waarna het feitelijke einde van de Grote Genocide uit voortkwam in 1169. Ondertussen was 95% van de vampiers vermoord in de iets meer dan dertig jaar van zware oorlog, al zou het nog tien jaar extra duren voordat het Concordaat ondertekend werd en er officieel ook een einde aan gemaakt werd.
• T. vluchtte vrijwel onmiddellijk na de moord op Aelia, en werd jarenlang op de hielen gezeten door zowel aanhangers van zijn Para, als de Jagers die hem aanschouwden als een gevaarlijke tegenstander. Hij probeerde niet op te vallen, maar bleef nooit lang veilig. Ook de andere overlevenden deden hun best om die naam te behouden.
• Ondertussen begonnen andere Genocide-overlevenden met het heropbouwen van hun Rijken. Dit werd altijd meedogenloos neergeslagen, maar resulteerde wel in een stijging van de vampierpopulatie
• Door de tweedracht in de Community/Gemeenschap, overleven er steeds meer vampiers. T. krijgt meer rust en begint contacten te leggen met andere, “sterkere” vampiers en zijn huidige reputatie werd toen opgebouwd.
• In 1175 stichtte hij, samen met enkele bondgenoten, een vestiging in een oud kasteel in het Schotse dorpje Dubhaile. Hij kreeg de bijnaam Beschermer (T. Magen). Hij bleef, en de anderen verspreidden zich over Europa om zo verder ook nog enkele schuilplaatsen te stichten. De meesten overleefden het uiteindelijk niet, maar het idee, en vooral de contacten, bleven. Door de moeilijke ligging, bleef de oorspronkelijke vestiging lang uit het oog van de Jagers.
• Uiteindelijk kwam het toch tot een confrontatie, maar voor de eerste keer in de geschiedenis kwamen de twee groepen zonder bloedvergieten samen. In 1190 werd het Eerste Concordaat opgesteld, waardoor de Genocide officieel voorbij is en T. Magens groepje vampiers min of meer rechten krijgen. In 1230 worden deze bijgesteld in het Tweede Concordaat, waardoor het ontstaan van de Eerste/Centrale Kolonie een feit was. De andere, kleinere vestigingen kregen dezelfde rechten, zolang de vampiers lid zijn van deze Kolonie. T. Magen stuurt zijn meest loyale subs uit om deze kleinere vestigingen te leiden.
• Het is niet helemaal duidelijk wanneer de oorspronkelijke T. Magen uit het zicht verdween, maar feit is wel dat er nu nog maar heel weinig mensen/monsters zijn die weten wie hij is/was en of dat hij nog leeft. Doordat er om de zoveel tijd een nieuw gezicht bij de onderhandelingen met de Jagers verschijnt, is de meest aangenomen theorie dat T. Magen geen persoon meer is, maar een naam.


De Kolonie
• T. Magen richtte de Eerste Kolonie op in 1230, toen het Tweede Concordaat opgesteld werd. Hierin staan de regels waaraan kolonievampiers moeten voldoen om niet door Jagers gedood te worden. Als machtssymbool koos de Eerste Kolonie de edelsteen waaraan vampiers het meest kwetsbaar zijn: peridoot.
• Hoewel het niet bekend is wie T. Magen origineel was, is er wel een algemene aanname bij Jagers en vampiers dat de titel in de vroege dagen van de Kolonie gedragen werd door ene Helias, die later (rond 1486) in Nederlandse geschriften opdook als Helias Vanparys. Ondanks dat de Kolonie een groot deel van haar groei aan Vanparys te danken heeft, verdween hij een tijdlang uit Europa.


Amerika
• In 1606 duikt Helias Vanparys op in geschriften van de London Company wanneer die de tocht naar Amerika maken.
• In 1620 reist een groep Jagers mee met de Mayflower in de hoop om op de Oostkust een safe haven te vinden dat vrij van monsters is. Helaas waren de monsters hen voor en verandert hun hoopvolle ontdekkingstocht in een territoriale oorlog.









                  DE REBELLEN

      EN HUN TERRITORIUM

• De rebellen (zo genoemd door de Gemeenschap) zijn een groep vampiers onder leiding van Helias Vanparys. Zij waren in Greenstone voordat de Jagers arriveerden en hebben een groot stuk van de huidige infrastructuur in Montandon op de zuideroever van de Green River gebouwd, alsook Bloodlight Bridge die Montandon met Hillside verbindt en de Montandon Harbor. Een groot deel van hun gebouwen zijn ondertussen beschadigd door aanvallen van de Gemeenschap.


Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen