Foto bij 7. De schoolkrant

[Previously]
Binnen is het nu pauze. We drinken wat cola en krijgen veel complimentjes. Ik voel me net een celebrity.

[weer in het heden]
Nu we dit verhaal zo aan het ophalen zijn uit onze herinneringen bedenk ik me opeens iets. Ik storm naar mijn spullen met Mieke’s blik die mij vreemd aankijkt. ’Wat doe je?’ Ik haalde een oud verfrommeld tijdschriftje uit mijn koffer en laat het aan Mieke zien. ‘Herinner jij je dit nog?’ ‘Wow! Dat is wel een hele oude schoolkrant, waarom heb je die nog?’ ’Omdat dit de schoolkrant was waar ons interview instaat na het optreden weet je nog?’ ’Serieus? Heb je die nog? Weetj hoe stoer!’ Al lachend lezen we de schoolkrant door. Er staan heel veel oude foto’s in. Jemig wat een broekies, wat is iedereen nog jong daar! Dat zal lachen worden bij de reunie over een paar maandjes.
Onze leuke herinneringen worden verstoord door een stem in de deur opening ‘Jullie moeten je klaarmaken, komen jullie?’ ’Klaarmaken waarvoor? Het optreden is pas over 4 uur’ ’Heeft niemand dat jullie verteld dan? De band van het hoofdprogramma tijdens het concert vanavond wil jullie ontmoeten’ ’Okee, maar kan iemand ons dan eindelijk vertellen wie het zijn? vraagt Mieke op zo’n heerlijk nieuwsgierige manier dat ik ervan moet lachen. ’Daar komen jullie dan denk ik zo wel achter’ In mijn hoofd begin ik weer te bedenken over wie het nou zal kunnen zijn. Ik ben zo diep in gedachten dat ik niet eens doorheb dat we er al zijn en ik knal met volle vaart tegen Mieke aan. Slim kind! Wel opletten. De meneer klopt op de deur die met een zwaai word open gedaan. ‘Maar, maar… ‘ stamel ik.

Reageer (2)

  • Sjannekeee

    snel verder!!!
    echt super!
    kuzzies mij(H)

    1 decennium geleden
  • lienerd

    whii
    'gaaf,
    ik beloof dat de volgende snap komt (A)
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen