Foto bij 003

Toeeeet; de toeter van de taxi galmt door heel de straat. Mama loopt naar buiten met mij en mauranne achter haar aan. Ik loop voorbij het bordje met verkocht op; nu besef ik pas wat me te wachten staat. De chauffeur word ongeduldig en vraagt of ik wil instappen. Natuurlijk niet; wil ik antwoorden maar ik weet dat dat weinig uithaalt, dus stap ik maar in. We rijden langs de supermarkt waar ik elke zondag tegen men zin mee naar toe moest met mama, langs school die ik soms echt wou zien opbranden, langs de bank die ik soms wou overvallen voor geld om te gaan shoppen,langs het huis van meneer Verheyen die ik zohard haatte. Maar plots heb ik niets meer tegen de supermarkt,de school, de bank of het huis van meneer Verheyen. Plots hou ik van alles hier in België.Dzz dzz; ik schrik op uit mijn gedachte, een smsje van Aurelie dat ze me zal missen, ik antwoord dat ik haar ook zal missen en dat ze altijd een goeie vriendin voor me is geweest.
Mauranne zit naas me op de achterbank, ze staart naar buiten waarschijnlijk denk ze hetzelfde als ik. Ik hoor mama zuchten, ik kijk op en we staan in de fille. De chauffeur zegt dat ze zich niet druk hoeft te maken dat we nog veel tijd hebben. Ik zie aan mama haar gezicht dat ze er geen vertrouwen in heeft maar ze legt zich wel neer bij de situatie. Een halfuur later zijn we al uit de fille en nog eens een halfuur later staan we in de inkomsthal van Zaventem. Mama is even naar de stand van Jetair om alles te regelen voor de verhuis. Er is een speciale ruimte in het vliegtuig voor onze persoonlijke spullen, want de meubels doen mama te veel aan papa denken dus wil ze die in NY zelf kopen. Mama komt aangelopen en zegt dat alles in orde is en dat ze kunnen incheken.

Tijdsprong van 2uur

Door de luidspreker galmt de stem van een stewardes om te zeggen dat de reizigers met bestemming NY kunnen inchecken aan balie 23. Reizigers denk ik in mezelf, was ik maar niet meer dan een reiziger. Ik loop achter mama en Mauranne aan naar balie 23 daar checken we in en lopen verder richting het vliegtuig

Tijdsprong van een halfuur

We zitten ergens achteraan in het vliegtuig, Mauranne leest de Girlz terwijl ze naar muziek luistert, Noa daarintegen heft in niks zin!Zij kijkt gewoon uit het raam en schrikt op als de stewardes instructies geeft en zegt dat we gaan opstijgen. ''Riemen vast'' klinkt het. Het vliegtuig komt in Beweging en daar gaat ze dan. Hoog in de lucht kijkt ze nog een laatste keer naar het kleine landje België dat steeds kleiner en kleiner word.
Ny here we come; denkt ze terwijl een traan over haar wang rolt

Reageer (1)

  • Protocion

    i (H)belgium to
    Het sowieso mijn landxD(oke sory)
    -verder-:)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen