Gale pakt voorzichtig zijn hand beet en dat leid Liam effectief een beetje af. Het ijs smelt en zijn hart kalmeert weer een beetje.
Ze kijken elkaar aan en Liam stemt zijn ademhaling af op die van Gale.

"Kom, dan trekken we je iets warms aan en dan maak ik heerlijke warme thee voor je. Hoe klinkt dat?” Stelt Gale dan voor. Liam haalt trillerig adem en kijkt om zich heen. De muren vol ijs en de ramen met ijsbloemen. Zijn krachten hadden dit allemaal gedaan, hadden alles tot een bar Winterland gemaakt.

“De kantinedame heeft heerlijke suikerkoekjes gebakken. Ik durf te wedden dat ik er wel een paar zou kunnen halen. Ze mag mij graag” haalt Gale hem uit die gedachten.

Liam knikt en samen komen ze recht.
"Koekjes, huh?" Vraagt hij zacht."ik wil wel koekjes."
Zijn handen zien nog altijd blauw van de koude, en zijn lippen zouden vast ook donker zijn.
"Moeten we dit niet opruimen?" Vraagt hij dan twijfelend aan Gale terwijl ze naar de deur van het lokaal lopen.

Als ze eenmaal op de gang zijn ziet Liam het meisje lopen waar de leerkracht zo hard voor was. Liam snelt naar haar toe.
"Hey, gaat het een beetje?" Vraagt hij het blonde meisje met grote groene ogen.
Als antwoord laat het meisje bloemen groeien tussen haar handen en maakt ze er een bloemenkroon van die ze bij hem op zet.

Een beetje overdonderd knippert Liam met zijn ogen.
"Ben je oke?" Vraagt hij haar zacht. Ze knikt en wijst naar hem.
"Ik? Ja, ik geloof dat het wel gaat nu." Zegt hij.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen