Hoofdstuk 1

Het was een warme zomer avond en Melody zat buiten nog een boek te lezen. de zomer was al bijna weer gedaan. Dit vond ze wel heel jammer, ze hield van de zomer. Heerlijk zwemmen in het meer. Lekker lang uitslapen want ze moest toch niet vroeg op voor naar schol te gaan. Wandelen in het bos, maar het leukste van alles vond ze om met haar vader en moeder te gaan kamperen. Vandaag waren ze bij oma Moon op bezoek geweest. Dat doen ze elke vrijdag. en op zondag gaan ze naar omie en opie, zo noemt ze de ouders van haar moeder. "Melody, het is tijd voor bed!" hoor ze haar moeder roepen vanuit de keuken. "Je wilt toch uitgeslapen zijn voor je feestje morgen" Vroeg ze. Melody nikte en ruimde haar boek op. Morgen is het haar verjaardag, dan word ze 11 jaar. Ze kroop in haar bed en dacht na over haar feestje. "wat zou mam toch allemaal geplant hebben? En zou ik de brief wel krijgen?" dacht ze. Ella de moeder van Melody kwam nog even slaapwel zeggen. ze ziet dat Melody een beetje verdrietig kijkt. " wat is er meid" vroeg ze.
Melody antwoord, " wat als ik geen brief krijg? misschien ben ik wel niet goed genoeg om naar Zweinstein te gaan." " Waar haal je dat nu van?" vraagt Ella. "Sophia en James hadden hun brief al rond deze tijd." Antwoord Melody
"morgen zal je brief wel komen" troost Ella haar. Ze geeft Melod een zoen op haar hoofd. " probeer nu maar wat te slapen, brief of geen brief we maken er een geweldige dag van." Zei Ella als ze de kamer uitloopt. Melody word wakker en kijkt op de klok. " ohnee het is al 11uur en de gasten komen over een uur al. ik moet nog super veel doen. waarom heeft mama me niet wakker gemaakt? Oke, ik moet eerst vlug douche." Zegt ze tegen zichzelf. Na een half uurtje is ze klaar en gaat ze aar beneden. Als ze de deur open doet roept iedereen" VERASSING". Melody kan haar ogen niet geloven. "Gefeliciteerd liefje." zegt haar vader Simon. " ik heb een super leuke verassing" Zegt Ella. Ze haalt een envelop te voorschijn. Melody kan niet wachten om hem open te doen. En ja hoor, het is de brief waar ze zolang op gewacht heeft.
ze leest de brief voor.

Zweinstein hogeschool voor Hekserij en Hokes-Pokes

Hoofd: professor Anderling.
(commandeur in de orde van merlijn, INT. tovermeester, heksenleider eerste klas, opperste Hotemetoot van de wereldbond van toverlieden)


Geachte Melody Moonlight
Het doet me een genoegen u te kunnen mededelen dat u in aanmerking komt voor een plaats aan Zweinstein Hogeschool voor hekserij en Hokes-Pokes.
Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodigdheden.
Het schooljaar begint 1 september.
Gelieve voor 31 Augustus per uil te reageren.

Hoogachtend,
professor Langbottel.
Assistent - schoolhoofd.



Ze is toegelaten op Zweinstein. Maar waarom is iedereen zo vroeg hier? vraagt Melody."Wel aangezien je nu pas je brief hebt, kunnen we nu naar de Weg is Weg voor je schoolspullen. Overmorgen vertrekt je trein al. Antwoord Ella. Als iedereen een stuk taart heeft gegeten en alle cadeaus zijn uitgepakt vertrekt iedereen naar huis. Melody pakt haar tas en schoenen en rent naar de auto. "lieverd ben je niks vergeten?" Vraagt Simon. Ahja, de lijst met alles wat ik nodig heb moet ook mee. Zegt Melody. als ze alles bij elkaar gepakt hebben, vertrekken ze naar de WegisWeg.



(einde hoofdstuk 1)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen