Lees maar, echt waar.
Naarmate de tijd verstrijkt en je ouder wordt, zal je merken dat mensen veranderen.
En ook dat je je steeds erger gaat vergissen in degene die zich vrienden noemen.
Want iedereen weet diep in z'n hart dat je niemand kan vertrouwen.
Ook al denk je dat een vriendschap voor eeuwig is, en dat iemand alles voor je betekent en alles van je weet... later blijkt het toch allemaal weer fake.
Mensen zijn gemeen.
Ze staan voor je klaar, net als jij voor hen.
Maar zodra jij iets doet wat iemand niet zint, zullen ze gaan haten.
Ze praten en hebben er alles voor over om je de grond in te krijgen.
Het mooiste is dat ze daar alles wat jij hun hebt toevertrouwd voor kunnen gebruiken.
Ze zullen mensen tegen je opzetten.
En aangezien je niemand kan vertrouwen, en dus ook die mensen niet, hoef je ook niet van hun te verwachten dat ze het voor je op zullen nemen.
Tuurlijk maakt iedereen fouten, daar zijn we mensen voor.
Maar de fouten die we maken moeten wel menselijk blijven en menselijk opgelost worden.
Jammer genoeg ziet niet altijd iedereen dit in, of sommigen trekken zich er gewoon niks van aan.
Als je iemand nou beloofd, dat je er voor altijd zult zijn.
Dan hoor je die belofte na te komen.
En ook al lukt dat gewoon niet altijd doordat iemand iets onvergeeflijks flikt, leer er dan van.
Bekijk iemand eerst en zet niet zomaar een stap.
Want vroeg of laat zul je gekwetst worden.
En proberen mensen je kapot te maken keer op keer.
Lees dit als een les voor jezelf.
Wordt niet als iedereen maar maak je eigen keuzes; wat jouw hart je zegt.
En bedenk dan dat je nu overal en van iedereen moet genieten, en trek je niks aan van wat mensen zeggen omdat je aan het einde van je leven, maar 1 echte vriend over zult houden.
De tijd zal het leren.
Reageer (1)
Mooi geschreven <3
1 decennium geleden