Regels
De regels : Zat erin de hologram bord geschreven.
"in mijn klas zijn paar regels waar je aan moet houden, Thomas wil je even voor komen en de regels op lezen alsjeblieft". zei Filjano. Thomas die kwam er aan. en ging het oplezen.
"in deze klas let ik heel goed op mijn taal, ik schel niet met dingen waar ik iemand mee kan schade.
Discrimantie en pesten laat ik achterwegen, Wij zorgen heel goed voor mensen en hun spullen en de omgeving daarvan, Wij moeten afspraken na komen. Proberen om ons te beheersen.
Als wij problemen hebben dat wij een docent op gaan zoeken die ons kan helpen. Niet voor eigen rechter spelen. Wij zetten onze fietsen, scooters in daarvoor bestemde rekken en op slot. de sleutels leveren we in bij je docent. De schoolterrein is geheel rookvrij hier word niet gerookt.
Bij binnenkomst hangen wij onze jassen aan de kapstok of aan onze stoelen, en stop onze waardevolle spullen in de lockers of geven we aan de docent. Wij hebben onze spullen wat we nodig hebben die dag altijd bij ons, en onze huiswerk is op die dag ook netjes af. wij zijn voor de eerste bel gaat aanwezig en bij de tweede bel moeten we in de klas zijn.
Zodra we binnen zijn zetten wij onze mobiel op stil, Muziek luisteren mogen wij best maar dan met oordoppen. en berichten lezen en versturen mogen we alleen doen in de pauzes of als we geen lessen hebben. wij gebruiken onze telefoon als iets noodzakkelijk is of onze docenten hebben toestemming voor gegeven. Ik bel alleen als het pauzes is of als je iets noodzakkelijk is. Tijdens de pauzes of na de schooltijd, is de leraar niet meer de baas.
Wij maken alleen filmpjes en foto`s als de leraren en leerlingen toestemming voor geven.
Een telefoon nummer wat wij krijgen van iemand blijft bij ons prive. wij geven het alleen met toestemming aan de eigenaar aan de anderen.
Als onze mobieltjes hoorbaar overgaat
(dat kan ook een toon van een app o.i.d. zijn) of zichtbaar is, weten wij wat voor straf hierop staat en accepteren wij dat zonder discussie.
Pauze:
Tijdens de lunch zijn wij in onze Mentorlokaal, Behalve wij hoger zijn en hebben we een gezonde lunch bij me dan mogen we in de kantine eten.
wij eten geen chips
(of gelijke producten) en drink geen energy of alcoholhoudende dranken;
Tijdens de pauze zijn wij in de aula of op het plein
wij verlaten de kelder zo snel mogelijk
In de aula zitten wij alleen op de plaatsen waar dat is toegestaan.
Stoelen aanchuiven en rommel opruimen vinden wij vanzelfsprekend.
In de aula zit ik alleen op de plaatsen waar dat is toegestaan". vertelde Thomas aan de klas.
"Dankje wel thomas, we gaan gelijk beginnen met de eerste les, geschiedenis, pakken jullie maar je boek en open die op de eerste bladzijde". zei De meester.
"psst Jonathan, mag ik een pen van jou mijne is thuis". zei Sam. Jonathan die keek achter hem. Hij was nu wel rustig, maar jonathan vergat niet wat hij buiten had gezegt en gaf een pen die even deed. maar daarna niet meer. Sam die pakte de stoel van Jonathan en schoof hem naar achteren.
hij fluisteren iets in Jonathan`s oor. " Als ik je te pakken krijg dan". zei Sam. "SAm Davis , ga is recht zitten en laat jonathan met rust". zei Filjano. "Maar... ik vroeg alleen om een pen". zei Sam. en trok de vulpen uit jonathan`s hand. "geef het terug Sam, en vraag een pen aan mij". zei Filjano. Sam die goode de vulpen naar Jonathan en die ving het op, alleen zijn hand was nu onder de inkt. "Ga je handen wassen, en Sam eerste waarschuwing voor jou". zei Filjano. en er kwam een robot uit sams tafel met een kruisje. De lessen gingen over de oeros- dat dit de uitgestorven runt was. Daarna was het weer tijd voor wiskunde en rekenen. die gegeven werd door een nieuwe lerares genaamd. Daisy.
"welkom klas, ik ben jullie lerares daisy en geef jullie rekenen en wiskunde, vandaag staat er iets op de planning, dus luister goed, jullie krijgen zo een grote boek en die moeten jullie nauwkeurig zonder fouten maken, en woensdag, ja ja dat gaat snel krijgen jullie eerste toets erover". zei Daisy en ging de boeken uit delen. jonathan die ging zijn hand op steken. "ja meneer huh?". vroeg ze. "Dulcan mevrouw, mag het ook met de rekenmachine?". vroeg Jonathan. "Dat mag, maar waarom zal u mr Dulcan met een rekenmachine willen doen? - je kan heel goed rekenen". zei Daisy. "- maar als je echt niet kan, dan mag het". zei ze.
Jonathan die keek naar de sommen van hem was het makkelijk. maar hij gaf rekenmachine aan Dylan.
100+2+681=
5436+5430=
54904+4325=
Na de lessen hadden ze pauzes. Jonathan en zijn vrienden die gingen rondlopen. op de grote prik bord hing een grote bord.
Met daarop heel groot geschreven. Clubberichten
en een bericht daar onder :
Beste leerlingen,
welkom (de nieuwe leerlingen) De voetbal wedstrijd gaat weer van start, we moeten nu tegen 4 scholen voetballen om de grote cub te winnen doen jullie mee ? laat alsjeblieft je naam achter.
Groetjes de Directeur ..
Jonathan die keek naar zijn vrienden. die allebei knikte.
"Zullen we het doen". zei Thomas. "Ja ik ben wel van voetbal". zei Anne. en die ging als eerste haar naam op schrijven.
Anne
De rest volgde.
Thomas
Jonathan
Daniel
leslie
Dylan die kwam er ook aan en die ging het ook doen samen met Noah. die hebben elkaar gevonden. en ze liepen weer verder. Op de luidspreker klonk een geluid het was de stem van de directeur. "Wilt iedereen naar de aula komen, dankje".
De Aula was vol met allemaal leerlingen, en leraren. Ze hadden de foto graaf weer op bezoek.
Er zijn nog geen reacties.