Foto bij Blind 16

Heel subtiel was het niet. Een normale opstelling ook niet. Noah staart me aan terwijl ik mezelf op mijn bed laat landen. Ik rommel met mijn dekbed waardoor deze in de knoop raakt. Alles om tijd te rekken en mijn zwakte voor Noah te verbloemen. Ik haal mijn dekbed weer uit de knoop. Daarna pak ik de kussens, die ik een voor een door elkaar schudt.
‘Zo,’ begin ik. ‘Dan kan jij zo ook lekker liggen.’ Ik verspreid de kussens aan het hoofdeind. Als ik alleen in bed lig, lig ik altijd in het midden. Helaas zit de zeester er vannacht niet in. Tenzij Noah het fijn vindt dat ik mijn been over de zijne leg. Of zou dat te intiem zijn voor een nep relatie. Ik klop op de lege plek naast me. ‘Kom je liggen?’
Noah staart me aan. Zijn mond hangt open. Hij had een andere reactie verwacht. Dat is duidelijk. Ik kijk hem vragend aan en probeer mijn lach in te houden. Ik ga hier te goed op. Het voelt fijn om mijn zwakte op deze manier weg te drukken. Noah heeft niks door.
‘Of wil je toch beneden op de bank?’ vraag ik na een lange, voor mij onaangename stilte. Ik wijs al naar de deur. Noah schudt wild met zijn hoofd. Hij kijkt verward, loopt naar mijn bed en blijft aan het voeteneind staan.
‘A-alsj... alsjeblieft niet zeg,’ stamelt hij. Ik trek mijn wenkbrauwen op. Qua zelfverzekerdheid komt er nu weinig uit.
‘Worden we zenuwachtig?’ vraag ik. Het liefst sla ik mijn hand voor mijn mond. Dit is niet de standaard opmerking die ik naar Noah maak. Hij is het niet gewend van me. De speelse opmerking. Eigenlijk is dat wie ik ben. Zo druk ik mezelf altijd uit bij mensen waar ik comfortabel bij ben. Met Noah is het soms stroef, maar het begint te komen. Ik merk het aan de knop die ik uit paniek heb omgezet.
‘Nee,’ zegt Noah. ‘Ik heb wel vaker bij een vrouw in bed gelegen.’
‘Maar nog niet bij je nep vriendinnetje.’ Ik klop weer naast mij op het bed. Noah lacht. Hij loopt naar de zijkant van het bed en blijft weer staan.
‘Vind je het niet gek dat ik zo...,’ Noah wijst naar zichzelf.
‘Ik wilde het al zeggen. Vind je dit niet een beetje gek,’ zeg ik. Ik leun met mijn ellenboog op mijn been en steun met mijn hoofd in mijn hand. Mijn andere hand houd ik in de lucht. Al wijzend met mijn vinger volg ik Noah zijn contouren. Ik begin bij zijn benen. Langzaam gaat mijn vinger omhoog. Bij zijn boxershort stop ik. Noah en ik kijken elkaar aan. Ik trek mijn wenkbrauwen op. ‘hm.’
‘Nou zeg,’ lacht Noah. Met een knipoog vervolg ik mijn pad langs Noah zijn lichaam. Ik kijk specifiek naar zijn torso. Heel opwindend. Strak en lustopwekkend. Was de zeester nou maar toegestaan. Ik had wel geweten waar ik mijn hand kwijt moest.
‘Kom nou maar. Als ik het erg had gevonden, had ik je allang het huis uitgeschopt.’ Ik ga liggen. De dekens sla ik over mij heen. Ik ga op mijn zij liggen. Noah aarzelt geen seconde als de dekens over zijn kant wil spreiden. Hij springt in bed. Met een zucht gaat hij liggen. Op zijn zij, met zijn gezicht naar mij toe. ‘En dit zal vast niet de enige keer zijn dat je hier slaapt.’
‘Niet?’ Noah steunt met zijn hoofd op zijn hand. Hij buigt zich lichtelijk naar mij toe.
‘Tuurlijk niet, mijn nep vriendje.’ Ik tik Noah op zijn neus. Het is het makkelijkst om hier comfortabel mee om te gaan. Misschien moet ik Noah echt behandelen als mijn vriendje. Dat moet de situatie versoepelen. Leuk is anders, maar daar moeten we zelf ook voor zorgen.
‘Oké dan..., nep vriendin.’
‘Misschien is het handig als we afspraken maken.’
‘Die hebben we toch al? We doen alles op onze manier,’ zegt Noah.
‘Ja, maar ik bedoel gedetailleerde afspraken.’ Ik ga op mijn rug liggen. Afwachtend van Noah zijn antwoord, staar ik naar het plafond. Het is zinloos om hem smekend aan te kijken. Puppy ogen werken niet. Dit is een kwestie van door de grond zakken of een geslaagd plan in werking stellen.
‘Zoals wat?’ Noah kijkt mij vragend aan. Ik heb het idee dat hij mij niet helemaal begrijpt.
‘Zoals...,’ Ik wend mijn blik af en kijk even om me heen. Moed opsparen. De kans is groot dat hij me voor gek verklaard. Van ons twee ben ik degene die nog altijd tegen dit alles is. En dan ga ik iets merkwaardigs opperen. ‘Het echt officieel maken.’ Ik duik ineen.
‘Huh.’ Noah gaat rechtop zitten. ‘Een officiële relatie?’
‘Zeg ik nu iets geks?’ vraag ik.
‘Eh, ja. Een beetje wel.’ Ik bijt op mijn lip. Slecht idee dit. Een geslaagd plan of door de grond zakken. Optie twee wint. ‘Hoe zie je het voor je?’ vraagt Noah dan. Hij kijkt me niet aan.
‘Hoe zie jij een officiële relatie voor je?’ vraag ik terug. Ik ga ook rechtop zitten en leun naar Noah toe. Ik leg mijn hand op zijn been. Hij kijkt me aan.
‘Ja..., nou...,’
‘Dingen met elkaar delen.’ Ik gooi een bal op. Misschien dat het dan minder raar is. Noah peinst. Hij perst zijn lippen op elkaar. Er ontstaat een frons op zijn voorhoofd. Ik haal mijn hand langzaam weer weg. Het was een slecht plan.
‘Tijd doorbrengen samen,’ zegt hij dan uiteindelijk.
‘Bijvoorbeeld,’ zeg ik. ‘Of er zijn voor de ander als het even tegenzit. Heel handig om de buitenwereld ervan te overtuigen als er eens wat ergs gebeurd.’
‘Leuke dingen ondernemen?’ vraagt Noah. Hij kijkt me vragend aan.
‘Samen op vakantie gaan.’ Noah trekt zijn wenkbrauwen op.
‘Typisch,’ zegt hij cynisch. Ik lach en por hem in zijn zij.
‘Hey, ik probeer dit minder complex te maken.’
‘En een echte relatie helpt daarbij?’
‘Weet ik niet. Misschien. Het proberen kan geen kwaad.’ Ik ga weer liggen. Mijn ogen worden zwaar. Het is al vijf uur en Noah en ik zitten hier te praten over een eventuele echte relatie. Met alles erop en eraan.
‘Maar in een relatie doe je ook aan...,’ Noah draait zich naar mij om. We kijken elkaar aan. Lichamelijk contact. Seksueel contact. Als we voor officieel gaan, dan moet het ook officieel. Niks overslaan. Gewoon, all-in.
‘Zoenen moet niet zo’n probleem zijn,’ zeg ik. ‘Knuffelen, handen vasthouden, en als een verliefd stel over straat lopen ook niet.’
‘En se-..., de liefde bedrijven?’ Ik moet mijn lach inhouden. Hij zegt het hardop. De liefde bedrijven. Netjes verwoord, maar seks is het juiste antwoord. Van wederzijdse liefde zal ondanks de officiële relatie geen sprake zijn. Dat maakt het hebben van seksueel contact niet anders als gevoelloze seks.
‘Dat zou kunnen,’ zeg ik twijfelend. ‘Maar ik vind niet dat het per se moet als de connectie er niet is. En er is niemand die ziet wat er tussen deze muren gebeurd.’
‘Klinkt begrijpelijk.’ Noah laat zich zakken en gaat opnieuw naast me liggen. Hij slaat de dekens over me heen en beland op zijn zij. Ik kijk hem aan en knik langzaam.
‘Dus...’ Noah slaat zijn arm om mijn middel. Hij trekt mij naar zich toe. Even kijk ik hem onbegrijpend aan. Zijn naakte lichaam voelt warm tegen mijn huid. Zo zeker als ik daarnet was, zo zacht en week word ik nu. Er gaat een spanning door mijn lijf. De hartkloppingen ontstaan weer. Onze gezichten raken elkaar bijna aan. Ik kijk Noah in zijn donkerbruine ogen en bijt op mijn lip. Dit voelt goed. Iets te goed.
‘Laten we het maar doen,’ zegt Noah. Hij drukt zich nog dichter tegen mij aan. De hitte kan me te veel worden. Met een beetje pech voelt hij mijn hart bonken. ‘Dus, Rowan..., na twee weken om elkaar heen te hebben gedraaid...’ Noah schraapt zijn keel en ik begin te lachen. Hij gaat het serieus doen. ‘Wil jij mijn vriendinnetje zijn?’ Hij kijkt mij verwachtingsvol aan. Ik heb moeite om niet nog harder te lachen. Het is lastig om niet om Noah te lachen. Hij is grappig en brengt het op een speelse manier. De manier waar ik van hou.
‘Ja,’ antwoord ik. Noah lacht.
‘Is dit dan het moment waarop we moeten zoenen?’ vraagt hij. Ik voel mijn wangen rood kleuren en wil het liefst uit bed stappen. De hitte wordt me meer dan teveel. Het bed lijkt in vuur en vlam te staan.
‘Ik denk het,’ zeg ik zacht. Dat is voor Noah het teken om mij een kus te geven. Een lange, tedere kus. Geen tongzoen. Gewoon een kus die hoort bij een relatie. Lief, zacht en beminnend. Als Noah mij loslaat, kijkt hij me grijnzend aan. Hij gaat met zijn hand door mijn haar en zucht. Met moeite zoen ik Noah niet nog eens. Hij is zo dichtbij. Zijn lippen roepen me, maar ik doe het niet. Zowel sensatie in een nacht kan ik niet aan. Een ding is wel zeker.
Noah is nu mijn officiële vriend. En dat gaat vast voor problemen zorgen.

Reageer (3)

  • 123NoahCentineo

    Noah grijpt zijn kans schoon haha

    5 jaar geleden
  • 1DbabeGirl

    Dit verhaal neemt echt wendingen die ik niet voor ogen had! Ze hebben gewoon een relatie hahaha

    5 jaar geleden
  • Sunnyrainbow

    O Rowan... je brengt jezelf in de problemen..

    5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen