Blind 10
*Twee weken later – Juli 2019*
‘Daar gaat ‘ie!’ Rutger maakt een bommetje en springt vlak voor Merel in het water. Ze begint te gillen en probeert weg te zwemmen. Tom en Maurice houden haar tegen waardoor Rutger haar kan onderdompelen. Chanel doet een poging om haar te redden, maar valt in de handen van Maurice, die haar vastpakt en nat spettert. Stan en Bob spelen een potje tafeltennis. Ze hebben beide hun shirt uit en zijn bezweet van de warmte. Ik bekijk hun spel aandachtig vanaf de loungebank. Vooral Stan is een plaatje om naar te kijken. Zijn donkerblonde krullen dansen heen en weer rond zijn gezicht en zijn bovenlichaam glinstert van het zweet. We maken kort oogcontact, maar hij kijkt snel weer weg. Ik bijt op de binnenkant van mijn wang. Sinds een paar dagen doet Stan vreemd. Hij heeft veel commentaar op de dingen die ik doe en zeg en als het kan negeert hij me. Ik ben er nog niet achter wat ik fout heb gedaan. Het is een raadsel voor me.
‘Hoe staan de zaken ervoor?’ Corry laat zich naast mij op de bank neervallen en kijkt naar mijn laptop. Ik zucht en open mijn mail.
‘Ja, wel goed,’ zeg ik.
‘Hebben alle gasten al laten weten of ze komen?’ vraagt Corry. Ze pakt mijn laptop af en scrolt door de gastenlijst. Ik trek mijn wenkbrauwen op en sla mijn armen over elkaar.
Vanavond hebben we een groot feest in ons appartement. Ter ere van ons verblijf in Amerika. Er zijn zowel bekende sterren als onbekende gasten uitgenodigd. Aangezien we allemaal aan de weg willen timmeren voor een succesvolle carrière, zijn sommigen uitnodigingen gericht gestuurd.
‘Tevreden?’ vraag ik als Corry voor de derde keer door de gastenlijst gaat.
‘Harry staat er niet op,’ zegt ze teleurgesteld.
‘Klopt. Hij zit in China vanwege zijn tournee.’
‘Kon je hem niet overhalen om te komen? Jij bent zo goed bevriend met hem.’ We hebben het hier over Harry Styles. De Britse knapperd van dit moment. De afgelopen jaren heb ik hem geregeld gezien en zijn we min of meer vrienden geworden. Corry heeft sinds de eerste ontmoeting al een crush op hem. Het gaat vrijwel alleen om seksuele aantrekkingskracht. Ze heeft het nooit echt toegegeven, maar ik vermoed dat er meer gebeurd is tussen die twee dan gezegd wordt.
‘Geen tijd voor gehad,’ zeg ik. Zuchtend zet Corry mijn laptop op tafel en gaat ze languit op de bank liggen. Ze kijkt naar Stan en Bob. Aan haar blik kan ik zien dat ze niet snapt waarom ze in de hete zon spelen. Het is meer dan 35 graden. In Nederland zouden de vogels van het dak vallen.
‘Komt Noah vanavond wel?’ Via mijn ooghoeken zie ik Corry naar mij kijken. Ik tover een lichte glimlach op mijn gezicht. Noah. Bij het horen van zijn naam voel ik me net iets te blij.
‘Ja,’ zeg ik en ik kijk Corry aan.
‘Jullie zijn wel een ding aan het worden, hè,’ zegt Corry. Ik kijk haar vragend aan. ‘Het is duidelijk dat jullie elkaar leuk vinden. Ook al ontkennen jullie beide.’ Ik moet lachen en ga recht zitten. Het is moeilijk te verbergen dat ik Noah leuk vindt. Ik vind hem echt heel erg leuk. De afgelopen twee weken heb ik hem een stuk beter leren kennen. Iedere keer als ik hem zie, bevalt zijn aanwezigheid mij meer en meer. En dat kan voor problemen gaan zorgen.
‘We doen het.’
‘Echt?’ Marvel kijkt ons ongelovig aan. Hij moet vooral mij hebben. ‘Jij ook?’
‘Ja,’ zeg ik knikkend. ‘Waarom ook niet.’ Marvel zijn ongeloof veranderd in een oprechte lach. Hij geeft mij een knuffel en tikt Noah op zijn schouders.
‘Geweldig! Jullie moeten vandaag al in het openbaar verschijnen. Laat zien dat jullie elkaar leuk vinden. Zoen met elkaar in het openbaar. Jullie moeten laten zien dat jullie elkaar aantrekkelijk vinden en dat de liefde diep zitten. En vergeet vooral niet..,’
‘Nee.’ Noah onderbreekt Marvel. ‘We moeten niks.’
‘Maar jullie doen het toch?’ vraagt Marvel. Hij kijkt ons om de beurt aan. Ik houd wijselijk mijn mond.
‘Zeker,’ zegt Noah. ‘Maar onder een aantal voorwaarden.’
‘Ik vind hem ook leuk, maar we zijn niet echt.., een ding,’ zeg ik aarzelend. Ik moet goed op mijn woorden letten. Niet te veel ontkennen en niet het idee geven dat ik niet opensta voor een relatie met Noah.
‘Dat komt wel,’ zegt Corry. ‘Geloof mij maar. Misschien gebeurt het wel vanavond.’
‘Wat?’
‘Weet ik het. Dat jullie aan elkaar toegeven dat jullie elkaar leuk vinden, dat jullie zoenen. Of je neemt hem mee naar je kamer en belanden in je bed.’
‘Ho eens,’ zeg ik. ‘Dat gaat sowieso niet gebeuren.’ Corry zucht en gaat op haar zij liggen. Ze kijkt me indringend aan.
‘Waarom niet? Jij bent altijd zo netjes. Nooit een scharrel, nooit een one night stand.’
‘En dat maakt me saai?’ vraag ik.
‘Nee, netjes. Gewoon netjes. En je hebt weinig te maken met drama in je leven.’ Ik herhaal Corry haar laatste woorden in mijn hoofd. Weinig drama, hè. Dat is twee weken geleden wel geëindigd. En het verbaast me niks als het alleen maar meer gaat worden. Een relatie neppen kan nooit goed aflopen. Ondanks dat Noah en ik het op ons eigen manier doen. Als één van ons echt gevoelens krijgt, en ik gok dat ik dat ben, gaat het fout. Het zou een fiasco kunnen worden.
Ik sta op en pak mijn laptop op. Het wordt tijd om me langzaam klaar te maken voor vanavond. Wat Corry niet weet, is dat vanavond de avond wordt. Er wordt veel van me verwacht. En vanavond ga ik dat bezegelen.
‘Daten?’
‘Heel normaal daten. Dat moet je ons op het minst gunnen.’ Noah slaat zijn arm om mij heen en drukt mij tegen zich aan. Hij overvalt me ermee, maar ik besluit hem bij te staan door mijn arm rond zijn middel te slaan.
‘Je kan ons niet vragen om te doen alsof we elkaar al maanden kennen,’ zeg ik.
‘We zullen openlijk daten, maar zoenen of meer kunnen je van ons niet eisen,’ vult Noah aan. Ik kijk naar hem terwijl hij Marvel strak aankijkt. Er verspreidt zich een lichte teleurstelling door mijn lichaam. Noah wil ook niet zoenen om wat voor reden dan ook. Ik begrijp het wel. Ik zou mezelf ook niet zoenen als ik hem was.
Marvel kijkt ons peinzend aan en slaat zijn armen over elkaar heen. Hij heeft er de pest in dat we opstandig zijn.
‘Jullie krijgen twee weken. Dan wil ik dat het internet vol staat met speculaties over jullie relatie en gaan jullie openlijk jullie gespeelde liefde tonen. In de tussentijd mogen jullie doen wat jullie willen.’
‘Deal,’ zegt Noah en hij schudt Marvel de hand.
‘Zijn Noah Centineo en Rowan Bakker een zetje? De afgelopen dagen wordt het stel steeds vaker met elkaar gespot. Gisteren leken de love birds het iets te gezellig te hebben in een restaurant in LA.’
‘Ro, je bent op het nieuws!’ roept Rutger. Hij zit met Stan en Tom voor de televisie. Hij zet het geluid harder terwijl ik met Chanel de keuken uitkom. Ik kijk naar de televisie en zie verschillende paparazzi foto’s van mij en Noah voorbijkomen.
Gisteravond waren we met z’n tweeën uiteten om het een en ander over vanavond te bespreken. Niet alleen zullen er genoeg mensen zijn die hun speculaties over mij en Noah al hebben uitgesproken, ook Marvel zal aanwezig zijn. Hij wil met eigen ogen zien dat we de relatie aangaan en ons volledig willen geven voor de film.
Noah had het plan om mij nep verkering te vragen waar de gasten en mijn vrienden bij zijn. Van tevoren wil hij Corry vragen of ze denkt dat ik hem zie zitten. Ze hebben elkaar al een paar keer gezien, dus hij weet aan wie hij het moet vragen. Corry zei juist tegen mij dat hij mij absoluut zit zitten. Ik wuifde het weg en wilde er niet op ingaan. Maar dat terzijde. Ook wil hij Stan vragen wat hij denkt, omdat hij mijn beste vriend is. Dat heb ik Noah afgeraden. Stan heeft het niet zo op Noah. Hij vindt hem te aanwezig en denkt dat Noah een spel met me speelt. Omdat ik mijn interesse in Noah toch moest tonen en het echt moet laten lijken, heb ik gezegd dat Stan spoken ziet. Dat leverde een kleine discussie tussen ons op en sindsdien praat hij amper nog tegen me.
Als laatste wil Noah me zoenen in de gang. Hij wil dat doen als hij naar huis gaat, zodat het niet te veel opvalt, maar toch ook weer wel. Ik heb volledig ingestemd met zijn idee. Het is niet te overdreven en niet te doorzichtig. Het voelt eigenlijk een beetje alsof we terug op de middelbare school zijn. Het is allemaal wat kinderlijk, maar we moeten er maar voor gaan. Anders gaat het grote gevolgen hebben.
Chanel springt heen en weer als het nieuwsitem over mij en Noah voorbij is. Ook Tom is enthousiast.
‘Rowan en Noah zitten in de bus,’ begint Chanel plagend. ‘Toen gaf Rowan Noah een kus.’ Tom en Rutger vallen haar bij en zingen luidkeels mee.
‘Zal ze met hem trouwen ja of nee.’
‘Jongens stop,’ zeg ik lachend. ‘Er is niks tussen ons.’
‘Niet?’ Stan kijkt me vragend aan. Ik slik en kijk naar de televisie. Het voelt nogal ongemakkelijk om tegen hem te liegen.
‘Nee,’ zeg ik. Ik pak de afstandsbediening van tafel en druk de televisie uit. ‘Dus hou alsjeblieft op met dat kinderachtige gedoe.’ Ik loop de kamer uit en ren naar mijn kamer. Ik moet mijn zondes even overdenken, voordat ik vanavond definitief iedereen voor de gek ga houden.
Reageer (4)
nawh Harry komt niet haha,
5 jaar geledenmijn schatjeStan heeft sowieso een oogje op Ro haha zoiets denk ik dan
Damn Girl! Rowan is in trek
5 jaar geledenHuhh? Ik snap er niks meer van. Stan heeft toch een vriendin? En Noah en Rowan gaan finally meer doen!!!!
5 jaar geledenStan heeft een oogje op Rowan! Love it
5 jaar geledenWho knows...
5 jaar geleden