Foto bij Blind 6

‘Los Angeles is groot, hè.’ Noah laat mijn hand los. Hij citeert mijn woorden van daarnet zonder schaamte. Ik glimlach en haal mijn schouders op.
‘Kennen jullie elkaar al?’ vraagt Marvel. ‘Ik dacht dat dit een spontane eerste ontmoeting zou worden.’ Hij slaat zijn armen over elkaar heen en loopt naar zijn bureau. Ook Sven kijkt mij niet-begrijpend aan.
‘We hebben elkaar daarnet ontmoet,’ zegt Noah. ‘Beneden bij de toiletten.’ Weer kijk ik naar Sven. Zijn onbegrijpelijke blik veranderd in een geniepige grijns. Ik gebaar hem zijn mond te houden en probeer dan het gesprek aangenamer te maken.
‘Ja, we botsten tegen elkaar op,’ zeg ik. Nu kijkt Marvel ons niet-begrijpend aan. Hij gaat zitten op zijn stoel en wacht duidelijk op een uitgebreidere uitleg.
‘Ze zwijmelde weg bij een poster van Zac Efron.’
‘Sorry?’ Ik kijk Noah verbaasd aan. Hij haalt zijn schouders op en Marvel maakt een instemmend geluid.
‘Dat kan ik begrijpen,’ zegt hij. ‘Efron is een lekkerding.’ Ik trek mijn wenkbrauwen op. Marvel schuift zijn stoel aan. Hij legt zijn armen op tafel en kijkt mij en Noah om de beurt aan. ‘Ik baal hiervan.’
‘Het is toch niet zo’n probleem,’ zeg ik.
‘Nee,’ valt Noah bij. ‘Het was een heel spontane eerste ontmoeting.’ Marvel begint te lachen en schudt zijn hoofd.
‘Goed, ga zitten.’ En dat is wat we doen. Sven blijft bij de deur staan. Hij probeert mij altijd de ruimte te geven om zelf de zaken te regelen. Ik snap eigenlijk niet waarom hij dat nog doet. Ik heb totaal geen verstand van zaken doen. Als ik een contract voor mijn neus krijg, probeer ik alles nauwkeurig te lezen. Toch zie ik altijd iets over het hoofd. Sven daarentegen scant iedere letter en herhaalt dat drie keer. Hij weet ook welke voorwaarden ik mag stellen als bekend persoon. Al moet ik het ook limiteren. Je kan namelijk ook doordraven in alle voorwaarden. De eindstand van dit contract, wat nog ondertekend moet worden, zal zijn dat Sven alles regelt. Ik zal hooguit zeggen dat ik tussen de opnames door ruimte wil om te kunnen sporten. Een persoonlijke eis, voor de laatste 10 kilo.
Via mijn ooghoeken kijk ik naar Noah. Hij zit nonchalant in zijn stoel. Lichtelijk onderuitgezakt wat hem ongeïnteresseerd maakt. Dit lijkt hem vrij weinig te doen.
Ik maak me druk over wat er komen gaat. Noah is mijn tegenspeler. Noah wordt de jongen waarmee ik ga spelen in een romantische komedie. In romantische komedies gaat het eerst altijd fout en daarna komt het goed. De twee hoofdpersonages worden close met elkaar en er wordt gezoend. En zo’n zoenscene kost tijd. Er gaat heel veel gezoend worden. Met Noah. Met een beetje pech wordt het een film waarbij de twee hoofdpersonages veel verder gaan dan zoenen. Dan zouden Noah en ik…
‘Jullie zijn vast benieuwd waar de film over gaat,’ zegt Marvel.
Een seksscene. Noah en ik zouden dan een seksscene moeten spelen. Naakt met elkaar in bed. Om ons heen een crew van dertig man. We zouden naakt naast elkaar liggen en elkaar moeten aanraken. En dan dat zoenen. Ik zou hem zien. Hij zou mij zien. Naakt.
Ik probeer me te focussen op het verhaal van Marvel. Hij vertelt in grote lijnen dat de twee hoofdpersonages een verleden met elkaar hebben. Na acht jaar ontmoeten zij elkaar op een trouwerij van vrienden. En daar start de drama. De twee zullen hartstochtelijke avonturen met elkaar beleven.
‘Ik hoop dat jullie comfortabel zijn met jullie lichaam.’ Ik slik en krijg het warm. Ik begin te stressen. Hij heeft het over verschillende seksscenes. Vooral in bed, maar ook op een tafel. Daar zullen geen dekens liggen om mezelf mee te bedekken. En dan Noah weer. De arme jongen. Hij zal wel balen dat hij het met mij moet doen. Niet letterlijk ‘het’ doen. Hij zal me alleen wel naakt moeten zien. En ik ben nou niet bepaald het voorbeeld van een sexy lichaam. Het is gewoon. Gewoon niet aantrekkelijk.
‘Voordat ik verder ga, bevalt het idee jullie tot nu toe?’ Marvel kijkt ons vragend aan. Ik wil me omdraaien naar Sven om te kijken of ik van zijn blik af kan lezen wat ik moet doen.
‘Absoluut!’ Geschrokken kijk ik naar Noah. Hij zit rechtop in zijn stoel en kijkt mij lachend aan. ‘Het concept is tof!’
‘Ja, vind je?’ Noah negeert mijn vraag.
‘Wat een enthousiasme,’ zegt Marvel.
‘Nou inderdaad,’ mompel ik. Ik kijk over mijn schouder om oogcontact met Sven te maken. Zijn blik geeft geen hint voor wat ik moet antwoorden. Als ik weer recht ga zitten, kijkt Marvel me verwachtingsvol aan. Ook Noah heeft zijn blik op mij gevestigd.
‘Het lijkt me wel wat,’ zeg ik twijfelend. Marvel glimlacht kort. Hij leunt achterover in zijn stoel en gaat verder met zijn verhaal.
Ik heb direct al spijt van mijn antwoord. Ja, ik vind het idee van de film goed, maar ik twijfel of het geschikt is voor mij. Ik zie mezelf geen romantische vrouw spelen. En ik zie mezelf al helemaal geen seksscenes spelen.
‘Nou, dat was het voor nu wel.’ Marvel legt zijn handen op zijn bureau. ‘Laat het even bezinken en dan zie ik jullie morgen terug om de contracten te tekenen.’ Iedereen staat op en ik probeer het verhaal van Marvel te filteren in mijn hoofd. We nemen afscheid van Marvel en samen met Noah lopen Sven en ik het kantoor uit.
‘Rowan?’ Ik draai me om naar Noah en kijk hem vragend aan. Sven legt zijn hand op mijn rug.
‘Ik ga alvast naar de auto,’ fluistert hij. Hij zegt Noah gedag en loopt dan de gang uit. Noah en ik staan ongemakkelijk tegenover elkaar.
‘We zien elkaar toch eerder dan gedacht,’ zeg ik. Ik probeer het ijs te breken, maar het werkt juist averechts. Noah blijft stil en ik schuif weer net zo heen en weer als daarnet bij de toiletten. ‘Wilde je nog iets kwijt?’ vraag ik na een lange stilte. Ik neem aan dat hij mij niet voor niks riep.
‘Ik wil alleen zeggen dat ik uitkijk naar onze samenwerking,’ zegt Noah. ‘Ik ben een groot fan van je. Zoals je bent in de serie. Ik kijk het alleen vanwege jou.’ Het blijft weer stil. Ik weet niet wat ik moet antwoorden. Noah begint zacht te lachen en schudt met zijn hoofd. ‘Ik ga maar eens. Voordat ik het gênant maak.’
‘Ja...,’ antwoord ik.
‘En ik wil wel een goede indruk op je achterlaten.’ Noah kijkt me nog kort aan en loopt dan weg. Ik ga snel naar beneden. Ik pak de trap in plaats van de lift en ren naar beneden. Ik weet niet zo goed wat er daarnet precies gebeurde. Een lading van emoties overviel me in een gesprek van veertig minuten. De twijfels maken overuren en ik vraag me af of ik wel klaar ben voor een film als deze. Qua emotionele waarden ligt dit veel hoger dan de vorige films waar ik een rol in had. De spanning zal gaan snijden op een ander niveau dan normaal.
En ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Noah wil niet uit mijn hoofd. Vanaf het moment dat ik hem zag, bleef hij in mijn gedachten hangen. En hij wordt mijn tegenspeler. Ik zal uren met hem doorbrengen. Dagen zullen veranderen in maanden. En ik zal mezelf moeten beheersen om niet hopeloos verliefd te worden.

Reageer (3)

  • 123NoahCentineo

    Oh, wat naar dit (lol) Ik geniet ervan. Die Marvel is wel een rare trouwens..

    5 jaar geleden
  • Sunnyrainbow

    I love it!

    5 jaar geleden
  • 1DbabeGirl

    hahahaha Rowan is zo ik! Alles overdenken. Heerlijk!

    5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen