Waking up
Als je reacties, commentaar, tips hebt? Laat maar horen.
Ik zal vlugger proberen te posten maar het is zeer druk.
Ik werd me bewust van een gevoel, een gevoel dat ik nog niet had gevoeld. Haat, echte haat maar ik wist niet tegen wie. Ik opende mijn ogen en zag dat ik in mijn bed lag. Mijn plafond zag er uit als een heldere nacht. Lucius had mijn plafond betoverd toen ik 3 was. Ik genoot ervan om naar de sterren te kijken en dan in slaap te vallen. Het ontspande me. Ik voelde me dood op, alsof ik een marathon gelopen had. Wanneer ik mijn hoofd draaide om men kamer te kunnen bekijken, zag ik mijn tijgertje liggen aan het voeteneinde. hij lag rustig te slapen. Verder was er niets veranderd, alleen dan in de hoek naast mijn kast. Oorspronkelijk stond er een lege zwarte zetel maar nu lag er een hoopje iets in. Het leek op een hoopje lakens. Tot ik goed keek en zag dat het Draco was. Ik had een goed zicht in het donker en kon hem makkelijk onderscheiden.
Ik voelde me vuil en had een leeg gevoel. Ik wou uit bed gaan maar merkte dat ik nog niet helemaal uitgerust was. Ik viel met mijn gezicht op de grond en maakte veel lawaai met een korte gil. Draco stond naast me en hielp me terug op het bed.
“bedankt” kwam er zeer stik en zonder veel energie uit.
Hij glimlachte even “hoe voel je je?”
“slapjes, vuil en hongerig”
“haha, kom, ik help je naar de badkamer.”
Samen sliepen we naar de badkamer. Ik meer strompelend en leunend op Drako maar we kwamen er wel. Hij hielp me tot aan de rand van het bad en verliet dan de kamer.
“Ik wacht buiten op je, roep als er iets is.”
Ik knikte en genoot even van de stilte. Vanwaar ik zat kon ik door het grote raam de tuin in kijken. Op het moment dat ik over men pols wreef en naar buiten keek, liep er een hert voorbij. Het was zo betoverend. Dat zo iets onschuldig in deze wereld nog kon rondlopen. Alles van voor de black out kwam terug en ik stokte even. Niet moeilijk dat ik me als een oude vod voel. Het hert liep verder en verdween uit mijn zicht. Ik begon me uit te kleden en vulde mijn bad met veel zeep en een beetje bloedsinaasappel aroma. Het bad was gloeiend maar vulde mijn lichaam met energie. Na een half uurtje kwam ik er uit en droogde men haar en nam een nieuw slaapkleedje. Erboven trok ik mijn kamerjas en stapte uit de badkamer. Draco stond naast de deur en leek verbaasd.
“Het heeft je duidelijk deugd gedaan, ik ben al wat eten gaan halen voor je.”
“Bedankt Draco.”
Samen liepen we naar mijn bed en genoten van een zeer vroeg ontbijt.
“hoelang…?”
Hij antwoorde vlug. “een week.”
“WAT!!!”
“Ja, mam en pap zijn alle uren komen kijken. Je had koorts en droomde de hele tijd maar we konden je met niets helpen. Mam wou je naar Sint Holisto brengen maar we mochten niet. Ik denk dat hij hoopte dat je stierf. Ik heb hem nooit zo gezien. Het was erg. Wat ik er eigenlijk gebeurd. Mam en pap weten het ook niet.”
“Ik heb les gekegen in de onvergefelijke vloeken, het lukte me niet dus ben k gestraft. Op het einde kreeg ik zijn teken als cadeau maar het lukte niet. Ik kreeg dit “ en toonde hem mijn handpalm. De vlammen leefde nog altijd en hielden mijn pols en hand in een warme gloed.
“wouw” Draco stak zijn hand uit en voelde met zijn vingers. “het is warm, het leeft. Wat zou het betekenen.
“Ik weet het niet.”
We hoorde een deur die open ging en voetstappen. Draco en ik keken elkaar aan. Er klopte iemand aan de deur.
“Ja”
Het was Narcissa die binnen kwam.
“Oh god, Eleanor, je bent beter en al gewassen en aan het eten.”
“Ja, Draco is wat gaan halen.”
“Zeer goed”. Zei ze. “Draco, wil je terug gaan naar jouw kamer. We ontbijten binnen een uurtje. Ik moet wat dingen met Eleanor afspreken.”
Draco vertrok in stilte maar raakte mijn hand nog eens aan en glimlachte. Hij gaf me een gevoel van steun. Narcissa kwam naast me zitten en keek me aan.
“Eleanor, je vader heeft niets meer gezegd, alleen als je er door zou komen, dat je een week maar eens moet nadenken over de toekomst. Erna wilt hij je zien. Ik zal je niet dwingen om iets te zeggen of te praten over wat er gebeurt is maar weet jat ik er ben voor jou. Tussen 1uur en 6uur is de tuin vrij en kan je genieten van de buitenlucht. De andere uren verblijf je in je kamer. We brengen je wel eten en alles wat je wilt.”
Ze streelde over mijn kaak en vertrok.
De badkamer
Er zijn nog geen reacties.