Foto bij 1. I am Enyo ||  Scorpius Hyperion Malfoy

Amayra raakte de trainingsmat hard en rolde snel door zodat Katastrofeas, haar zwaard dat nog op haar rug hing, niet beschadigd zou raken of haar zou verwonden. Haar zwaard was eeuwen geleden van de godin Bellona geweest. Zij was de godin van oorlog en vernietiging. De reden waarom Amayra dit wapen bezit is omdat zij de laatste Guardian is die van de godin Bellona afstamt. Alleen zij kan de wapen activeren en gebruiken. Het was dus haar recht om dit wapen te claimen.
'Alles goed?' Raffael raakte de mat naast haar wat lichter; hij was niet gewapend en had alleen zijn trainingskleren aan. Raffael was haar beste vriend en ook hij is een Guardian en stamt af van de God Thor.
'Prima' zei Amayra en stond op. Raffael keek haar onderzoekend aan.
'Ben je zenuwachtig om naar Zweinstein te gaan?' vroeg hij.
Amayra begon te lachen en schudde haar hoofd.
'Ik wil dit gewoon niet verpesten' zei ze nu serieus en schudde de knopen uit haar spieren. Veel Elders waren erop tegen dat Amayra Kinamon zou gaan verlaten. Ze vonden haar te gevaarlijk en wouden haar niet zonder toezicht wegsturen.
Raffael legde zijn beide handen op haar schouders.
'Maak je niet druk je bent de laatste van je soort en ook nog eens van een machtig bloedlijn, Zweinstein zou juist zenuwachtig voor jou moeten zijn' en knipoogde naar haar.
Amayra keek haar beste vriend dankbaar aan, hij wist haar altijd op te vrolijken.
'Dankjewel' zei ze en deed een stap naar voren om hem een knuffel te geven.
Ze voelt hoe zijn brede armen langs haar schouders over haar boven armen naar beneden glijden. Hij drukte haar wat steviger tegen zich aan. Ze zouden een jaar gescheiden van elkaar zijn omdat zij vandaag zal gaan vertrekken naar de toverschool.
'Let goed op jezelf en maak geen studenten bang alsjeblieft'
Amayra begon te grinniken en maakte haarzelf los van haar beste vriend.
'Dat mijn vriend kan ik je dus niet beloven' grapte ze.
'Hallo!' riep iemand. Amayra en Raffael keken op. Het was Castiel haar Elder die de trainingszaal binnen liep.
Castiel heeft Amayra grootgebracht omdat haar ouders de doodstraf kregen wegens het schenden van de wetten van de heilige schriften. Haar vader en moeder stamde beide af van een andere bloedlijn. Guardians mogen alleen met hun eigen bloedlijn samen zijn en niet met een ander. Het was te gevaarlijk om een kind te krijgen die verschillende bloedlijnen zou gaan bezitten. Het zou tot chaos leiden en de balans verstoren.
Amayra bezit dan ook twee bloedlijnen, maar de bloedlijn van haar vader is nog niet geactiveerd. De elders hadden een manier gevonden om dat deel te onderdrukken. Castiel was de enige Elder die hoop voor haar had en nam de verantwoording om haar te trainen en om voor haar te gaan zorgen. Hij was tevens ook de beste vriend van haar ouders, maar kon er helaas niks aandoen om hun te beschermen.
Zijn lange grijze lokken dansen op en neer terwijl hij met grote passen naar de jonge Guardians toeloopt.
'Amayra het is tijd' zei hij

'We vertrekken naar Zweinstein'







Zijn grijze ogen bleven haar minuten lang aanstaren. Hij zei geen woord maar zijn aanwezigheid had iets duisters iets wat haar aantrok.

Reageer (4)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen