118 - It all ends here
Toen brak de hel los. Diverse Death Eaters Verdwijnselden, ze hadden de hoop in Voldemort opgegeven. In de chaos rende ik achter Harry aan. Hij merkte dit. Ook Voldemort zag dit. Hij vuurde een curse op mij af. Harry en ik renden het kasteel in. ‘Dankje,’ zei Harry hijgend. Ik knikte. Ik wist waar hij het over had. Over het moment in het bos. ‘Ik lok hem het kasteel in, we moeten de slang doden,’ zei Harry toen, hij hijgde nogsteeds. ‘Nagini? Is zij-‘ ‘Zijn laatste Horcrux, ja.’ Ik knikte. ‘Jullie zullen dit nodig hebben!’, riep Neville en hij rende op Voldemort af. Voldemort vuurde een vloek op hem af en Neville werd naar achteren geslagen. Hij kwam hard op de grond terecht. Ik keek naar Voldemort, woedend keek hij mij aan. Ik slikte bij het zien van de blik in zijn ogen. Ik zag niets anders dan haat en woede. Daarna Verdwijnselde hij met Nagini. ‘Hij weet dat ik hem verraden heb,’ mompelde ik. ‘Oh, denk je?’, zei Ron sarcastisch. Ik grijnsde zwakjes. Veel tijd om te praten hadden we echter niet. Want de Death Eaters stormden richting het kasteel.
Samen met Harry liep ik door het kasteel. We zeiden beiden niets. Harry hoorde iets bewegen en hij vuurde een spreuk af. Een deel van de muur explodeerde. ‘Hij is er niet,’ mompelde ik. ‘Ga weg,’ zei Harry, ‘hij vermoord je als hij je ziet.’ Ik schudde mijn hoofd. ‘Voor jou geldt hetzelfde,’ zei ik, ‘en daarbij, de Dark Lord heeft me het een en ander geleerd. Het maken van Horcruxes, bijvoorbeeld.’ Harry keek me even geschokt aan. ‘Ik heb er een al-‘, begon ik. Maar Harry trok me achter een muurtje. ‘Ik zag hem,’ fluisterde Harry, ‘ik val aan deze kant aan, jij vanaf de andere kant.’
Voldemort stond op de trap. Harry sprong van achter de muur vandaan. En vuurde spreuken op Voldemort af. Ik hoorde dat Voldemort in een rap tempo spreuken op Harry af vuurde. Harry kon ze alleen maar blokkeren. Voldemort Verschijnselde aan de andere kant van Harry. Boven Harry. En vuurde een curse op hem af. Ik Verschijnselde achter Harry, en vuurde een curse op Nagini af. Ze ontweek deze. Op dat moment zag Voldemort mij en richtte zijn stok op mij. Wederom zag de haat en woede in zijn ogen. ‘Avada Kedavra!’, schreeuwde hij. Ik dook aan de kant. De curse miste mij op een haar na. Met een harde klap viel ik op de grond. Daarna hief ik mijn stok op. ‘Bombarda Maxima!’ De trap boven hen viel naar beneden. Recht op Voldemort.
Toen was Harry alleen met Nagini. ‘Nu!’, riep ik. Harry had de tand van de Basilisk in zijn handen. ‘Nee!’, riep Voldemort uit die zichzelf onder de stenen vandaan had gerkegen. Hij vloog op Harry af. Voldemort duwde Harry de trap af naar beneden, door de reling. Ik keek naar beneden. Nagini siste achter mij. Harry viel hard op de stenen en de tand viel uit zijn handen. Voldemort hief zijn stok op en de tand van de Basilisk verdween in het niets. Ik keek om naar Nagini. Dreigend kwam ze op me af. Harry had iets nodig om de slang te kunnen vermoorden. ‘Het zwaard,’ mompelde ik. En ik Verdwijnselde naar de Great Hall, waar Neville bewusteloos lag. En ik ontweek hiermee een andere Killing Curse van Voldemort.
In de Great Hall vlogen de spreuken je om de oren. Ik zag een Death Eater in gevecht met een 7e jaars Hufflepuff jongen. Hij was aan het verliezen. Ik hief mijn stok op. ‘Avada Kedavra!’ De Death Eater viel dood neer. De Hufflepuff keek mij dankbaar maar geschokt aan. Ik negeerde hem en ik ging opzoek naar Neville. Al snel vond ik hem. Ik voelde aan zijn hals, zijn hart klopte nog. ‘Neville, sta op!’, siste ik naar hem toe. Hij reageerde niet. Ik zuchtte. Maar toen zag ik het zwaard van Gryffindor. Enkele meters bij hem vandaan. Ik pakte het vast en ik Verdwijnselde terug naar waar ik net was.
Er was niemand meer. Harry, Voldemort en Nagini waren allemaal weg. Echter hoorde ik Nagini luid sissen. Dus ik rende naar het geluid toe. Met twee treden tegelijk rende ik de trap af. Ik zag Nagini achter Ron en Hermione aan glibberen. Ron vuurde een spreuk op Nagini af, maar ze ontweek deze. Ron en Hermione vielen samen op een berg stenen. Nagini kwam omhoog. Klaar voor de aanval. Ze siste luid en opende haar bek. Ik rende op haar af. Met het zwaard in mijn handen. En in één enkele haal hakte ik de gigantische slang in twee stukken.
Reageer (1)
Wauw awesome!!! Doordat je je excuses aanbied vergeeft neville het je vast en zeker ❤️
5 jaar geleden