1O5 - A lie about a lie
De middagzon scheen door mijn raam. Er werd hard geklopt op mijn deur. Geschrokken keek ik op. 'Kom binnen,' zei ik echter. Severus Snape liep naar binnen. Ik stond op en ik keek hem kort aan. Vervolgens omhelsde ik hem zacht. 'Ik heb ze laten gaan,' zei ik zacht waarna ik hem los liet. Severus keek mij opgelucht aan. 'Ze zaten opgesloten in de kelder,' zei ik, 'ik heb de poort geopend.' Severus legde zijn hand op mijn schouder. 'Dat heb je goed gedaan,' zei hij, 'je bent dapper geweest.' Ik knikte zacht. 'Hij zou ze vermoord hebben,' zei ik zacht. Severusknikte. 'Ben je oké?', vroeg Severus, 'The Dark Lord was woedend hoorde ik. De Malfoys hebben huisarrest.' 'Niets wat ik niet gewend ben,' zei ik, 'ik ben oké.'
'Nadat hij me martelde zag ik iets,' zei ik, 'hij heeft een andere stok.' 'Ja, hij heeft de stok van Lucius. Al een paar maanden,' zei Severus. Ik schudde mijn hoofd. 'Nee, nee,' zei ik, 'hij heeft de stok van Dumbledore. De Elder Wand.' Severus zijn gezicht betrok. Hij kreeg een bezorgde frons op zijn gezicht. 'The Elder Wand?', vroeg hij, 'Weet je dat zeker?' 'Ja, ik vroeg hem erna.' Severus begon te ijsberen. 'Dit is ernstig, Sarah,' zei Severus, 'erger dan je denkt?' 'Hoezo? We kunnen hem nog steeds verslaan.' Severus stond stil. 'Klopt,' zei hij, 'de stok zal nooit volledig gehoorzaam aan hem zijn.' Vragend keek ik hem aan. 'Hoezo?', vroeg ik.'hij heeft hem toch?' 'De Elder Wand behoort toe aan degene die de laatste eigenaar ontwapend,' zei Severus. 'Dus?', zei ik nadenkend, 'Draco? Hij ontwapende Dumbledore in de Astronomy Tower.' Severus knikte. Maar toen dacht ik dieper na. 'Harry,' fluisterde ik. Severus keek mij vragend aan. 'Harry?' 'Harry heeft Draco ontwapend, gisteren.' Severus lachte even. 'Dan is er nog hoop,' zei hij.
Maar toen kreeg zijn gezicht weer een bezorgde uitdrukking. 'Maar Voldemort denkt er anders over,' zei hij, 'hij denkt dat de stok toebehoort aan degene die zijn laatste eigenaar heeft vermoord, niet ontwapend.' Geschokt keek ik hem aan. 'Maar dat ben ik,' zei ik zacht, 'maar waarom leef ik dan nog?' 'Ik denk dat hij het nog niet beseft.' Ik keek hem bedenkelijk aan. 'Maar hij heeft mij vermoord, zou hij niet-' 'De stok zou niet werken, en hij zou het nog een keer proberen.'
'Sarah, ik heb een idee,' zei Severus. Vragend keek ik hem aan. 'We liegen tegen The Dark Lord.' 'Liegen? Over wat?' Severus pakte mijn handen vast. 'Over wie Dumbledore heeft vermoord,' zei hij, 'we zeggen dat ik het heb gedaan.' 'Wat? Nee!', riep ik uit, 'hij zal je vermoorden!' 'Zachtjes!', zei Severus, 'Sarah, je bent een vriendin van me. En je hebt het recht op een normaal leven.' 'En jij dan?', zei ik, 'je hele leven offer je jezelf al op voor anderen.' Severus schudde zijn hoofd. 'Alsjeblieft, Sarah, grijp deze kans en leef,' zei Severus, 'je bent nog jong, ik ben oud. Ik heb mijn kans gehad. En daarbij, Lily is dood.' Ik was even stil. De tranen prikten in mijn ogen. 'Nee,' zei ik zacht, 'ik wil niet dat je dood gaat. Niet voor mij.' Severus omhelsde mij. 'Maak alles weer goed met Draco,' zei hij, 'leef een lang en gelukkig leven samen.' Ik keek hem aan. 'Draco haat me.' Severus schudde zijn hoofd. 'Ik moet je wat vertellen, The Dark Lord wilde jullie uit elkaar hebben,' zei hij, 'ik gaf de opdracht door aan Draco.' 'Wat?', siste ik en ik trok me los uit zijn omhelzing. Woedend keek ik hem aan. 'Draco vreest The Dark Lord,' zei Severus, 'als alles voorbij is zal hij bij je terug komen.' Ik knikte zwakjes.
'En de Death Eaters die er die avond bij waren?', zei ik, 'zij zullen de waarheid weten.' 'Dat is iets wat de Imperio Curse kan oplossen,' zei Severus. Ik schudde mijn hoofd. 'Dit plan is waanzin, liegen tegen The Dark Lord om een leugen te creëren.' 'Het is de enige oplossing,' zei Severus. Ik zuchtte. 'Wanneer vertel ik het aan hem?' 'Als alle Death Eaters die er bij waren onder de Imperio Curse verkeren. Ik zal dat deel regelen.' Ik knikte zwakjes. 'Vanavond om 11 uur.'
Er zijn nog geen reacties.