Story: Problemen in het dorp #3 Een misverstand?
'Waar heb je het over, moet je niet iemand anders hebben!?' zei Henk met een boze toon. 'Nee ik heb dat filmpje op je mobiel gezien, ik weet dat het dorp omgebouwd wordt.' zei ik snel. 'ooooo je bedoelt het filmpje van mijn neef.' zei Henk. 'Je neef?' zei ik alsof ik niet wist wat neef betekende. 'Ja, mijn neef heeft plannen om het dorp hiernaast om te bouwen tot universiteit voor mensen die doorstuderen. Er komen allemaal gebouwen en scholen te staan daar.'zei Henk geruststellend. Toen begreep ik eindelijk waarom niemand mij geloofde...Omdat het niet waar was!!!!! 'Maar er is wel iets waar ik mee zit....'zei Henk een beetje verdrietig. 'Oja? Wat is er dan Henk.' vroeg ik. Hij legde uit dat zijn moeder daar nog woont en dat zijn neef het gemunt heeft op de baas van dat dorp. Hij zei ook dat zijn moeder niet meer kan verhuizen, daar is ze te oud voor. Ik vond het heel erg jammer voor Henk en zijn moeder dus ik besloot om thuis een plan te bedenken, maar wat ik niet wist is dat hij me nog wat wilde vertellen...
Ik was thuis en raad eens, ik werd weer gebeld door Melissa. Ze was weer net als altijd heeeeelemaal met haarzelf bezig, maar weet je wat... ik heb helemaal geen zin in dit gedoe.Ik wil gewoon weer even rusten.......'AMBER!!!!!!!!' riep mijn moeder. ' Wat krijgen we nou weer.' mopperde ik. Ik liep naar beneden totdat me iets opviel. Ik keek nog niet de woonkamer in maar ik kon horen dat er meerdere mensen waren dus ik liep de woonkamer in om te kijken wat er was. Als eerst zal ik Henk dus ik vroeg me af of het iets met dat ene dorp te maken had. Toen ik verder liep zag ik een vreemde man, ik kende hem nog niet dus het werd een beetje vreemd. Toen vroeg mijn moeder of ik even kon zitten dus dat deed ik. 'Lieverd dit is Jeremy, hij is de neef van Henk.' zei mijn moeder. 'Ja ehm dat is de man waar ik het over had.' Zei Henk verlegen. 'Ik kom praten omdat jij weet waar mijn plannen over gaan.' zei Jeremy. Ik schrok een beetje omdat hij best serieus klonk. Mijn moeder zat erbij alsof ze nog nooit zoiets had gezien....En trouwens, ze geloofd Jeremy en Henk niet eens omdat ze denkt dat ik nog nooit iets stouts heb gedaan, ook al is dit nog niet zo stout toch? 'Mag ik Amber anders even helemaal alleen spreken?' vroeg Jeremy. Mijn moeder wist het niet helemaal maar zei wel ja. 'Oke jongedame, jij houd je er nu meteen buiten ander zwaait er wat, is dat begrepen?!' riep Jeremy streng. 'Ja meneer' zei ik een beetje bangig. 'Mooi zo, mijn taak hier zit erop!' zei Jeremy tevreden. Jeremy riep iedereen weer terug en ik mocht niks zeggen tegen mijn ouders van Jeremy want hij weet nu waar ik woon. Ik ben wel bang! 'Hij heeft je toch geen pijn gedaan he schatje?' vroeg mijn moeder ongerust. ik zei maar ja omdat ik echt heel erg bang was! Toen Jeremy net weg was wilde ik het eigenlijk gelijk zeggen, maar mijn moeder gaat dat vast en zeker gelijk naar Jeremy toe en daar ben ik bang voor! Ik ben gauw maar naar boven gerent en op mijn bed TV gaan kijken omdat ik mijn gedachten er vanaf wilde houden. Na een paar uur na dat ik al min gemiste serie's had gekeken ging ik maar slapen omdat ik de dag daarop weer naar school moest. Ik hoorde plots wat kabaal buiten dus ik keek door mijn raam. Het was Henk, Jeremy liep tegen hem te schreeuwen. Arme Henk, wat denkt die Jeremy wel niet, dat hij alles is?!
Er zijn nog geen reacties.