3. Dream
Twee mannen in kapmantels kwamen naar ons toe. Ze kwamen voor ons staan.
‘Kan ik jullie helpen?’ vroeg ik beleefd. De mannen keken me aan.
Wat zou Aro van hun willen? Maar we moeten ze gewoon brengen. Mischien wil Aro hun als dessert. dacht één van de twee mannen.
Hmm, ze ruiken best lekker. Vooral het blonde meisje. Hoe zou haar bloed smaken? dacht de andere. Oké, nu wordt ik bang. Bestaan Vampiers?
‘We willen jullie uitnodigen voor een rond leiding in de klokkentoren. Onze baas heeft jullie uitgenodigd en jammer genoeg is dat geen geduldige man.’ zei één man.
‘Oh leuk, oude gebouwen.’ riep Rune meteen hyper.
Rune doe normaal! dacht mijn broer.
Wat heeft dat meisje? vroeg een man zich af.
Oh my god! Geen hyperactief kind! dacht één van de twee wanhopig.
‘Rune, doe normaal!’ riep mijn broer.
‘Maar ik wil dat gebouw zien,’ zei Rune met een pruillipje.
‘Ik heb geen zin een irritante Rune die haar zin niet krijgt.’ zei ik tegen mijn broer. Mijn broer knikte.
Als het nodig is om ons te gaan verdedigen dan geef je me een signiaal. zei mijn broer in mijn gedachten. Hij had mij wantrouwen gevoeld. Ik knikte naar hem.
‘Kom Rune dan gaan we met deze heren mee dan krijg jij dat gebouw te zien en dan moet je niet meer zeuren vandaag of ik wordt pist.’ zei ik tegen Rune.
‘Wauw dan wordt je pas pist. Ik ben al lang pist.’ zei Raphaël. Ik schoot in de lach. De mannen moesten ook lachen enkel Rune keek niet echt blij. We volgde de mannen naar de klokken toren. Ik verveelde me al snel en Rune was een en al hyper.
We brengen hun nu naar de troonzaal dan zien we wel wat Aro van hun wil. dacht een man.
Broertje hou je klaar als ik “nu” zeg moet je aanvallen. De volgende kamer zit een persoon waar deze mannen ons voor moesten halen. Stuurde ik door naar Raph en hij knikte.
Daar komen Dimitri en Felix met de twee meisjes en jongen. Ik wil weten wat Dream kan. Ze is zo anders dan de rest. Ik denk dat ze mijn mate is. dacht iemand die ik niet kende. We kwamen aan een grote deur. De twee heren deden de deur open en leidde ons naar binnen. We kwamen in een ronde kamer met drie tronen. Op elke troon zat een man. De eerste man had lang golvend bruin haar en keek enorm verveld. De man in het midden had zwart haar en was enthousiast om een of andere reden. De laatste man had witblond haar en keek enorm geïrriteerd. Hij leek wel op mijn broer als Rune haar kuren weer eens kreeg. De middelste man stond op.
Ze is zo knap. Hoe moet ik haar aanspreken? Oh my god, hoe doet ze het? Waarom maakt ze me zo onzeker? Zou ik haar kunnen aanraken? Aro hou je hoofd er bij. dacht de man. Ik moest enorm hard mijn best doen om niet in de lach te schieten.
‘Wat is er grappig, meisje?’ vroeg de kwade man.
‘Niets bijzonders’ zei ik zacht. ‘enkel dat Aro grappige gedachten heeft.’ De mannen keken me met open mond aan.
Fuck ik wist het maar was het vergeten. dacht Aro
Is zij een gedachtelezer? dacht iemand anders
‘Je meent toch niet dat je een gedachtelezer bent.’ vroeg de man.
‘Een beetje maar,’ antwoorde ik. Aro keek beschaamd.
We moeten nu echt wel niet te hard nadenk met haar in de buurt. Daarom wou Aro hun hier. Het zou veel wantrouwiger over komen als we haar alleen zouden vragen. dacht iemand.
‘Waarom liep je dan mee? Ik bedoel je zou toch moeten weten…’
‘Dat jullie vampiers zijn. Inderdaad, het zou helpen als je niet zo aan bloeddrinken denkt.’ onderbrak ik Dimitri lachend.
Ja, dat kan ik me voorstellen. Je weet zoveel meer als je mensen hun gedachten kan horen. Ik snap het want als ik iemand aanraak zou ik hun hele verhaal horen. dacht Aro. Oké Aro, dank je voor me te waarschuwen.
‘Wat, Dream! Kun je ons niet waarschuwen!?’ riepen Raphaël en Rune.
‘Oeps, vergeten’ zei ik snel. De vampiers keken me met een glimlach aan.
Noemt zij nu serieus Dream? Sommige mensen moeten echt hun kinderen een normale naam leren geven. dacht de witblond harige vampier.
‘Dream wat zou je er van vinden om bij ons te komen?’ vroeg Aro.
‘No, thanks! Ik moet die twee in het oog houden dat ze elkaar niet uitmoorden.’ zei ik terwijl ik op Rune en Raphaël wees.
‘Dream!’ riepen ze boos. Ik glimlachte naar hun en keek met een blik “of heb ik geen gelijk?”
‘Oké Dream, je hebt gelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het daarom moet zeggen.’ zei Raph.
‘Maar broertje, je moet toch weten dat ik bezorg ben om jullie.’ zei ik.
‘Stop met mij broertje te noemen. Ik ben vijf jaar ouder kleine!’ zei Raph terug.
Typisch ik hoor Alec en Jane die discussie ook soms hebben. Het is altijd vermakelijk. dacht een vampier. Namen zouden handig zijn weet je.
Ze zijn echt broer en zus. Ze lijken zo verschillend. dacht Aro.
‘Dream en Raphaël doe normaal.’ riep Rune.
‘Ja hoor wie het zegt’ zeiden Raph en ik in koor. De vampiers keken ons geamuseerd aan.
Als ze broer en zus zijn zou Raphaël ook een gave moeten hebben. Misschien dat andere meisje ook. Ik wil haar zo graag aanraken. Ik wil haar mijn noemen. dacht Aro. Ik keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. Oké een gedachtelezer is irritant. Nu snap ik waarom iedereen dat zegt je hebt geen privacy. Ik moest nu echt hard mijn best doen om niet te lachen. Ze zou ze er uit zien zonder kleren? Hoe zou ze kussen?
‘Aro hou je gedachten voor jezelf.’ zei ik tegen hem. Hij keek nu heel beschaamd. ‘Ik hoef die dingen niet te weten.’
‘Ja, zusje gedachtelezen is niet altijd leuk hé.’ lachte Raph. Ik keek hem dodelijk aan.
‘Maar leuk om jullie te ontmoeten maar we gaan eens door.’ zei ik tegen de vampiers.
‘Ik dacht het eigenlijk niet,’ zei Aro.
‘Nu broertje!’ zei ik tegen Raph. Hij maakte een cirkel van vuur rond ons. Rune stond achter mij en Raph. ‘Doe maar Rune’ zei ik glimlachend tegen haar. Rune liep haar zwaard verschijnen. Haar zwaard was zwarte en rode steen gemaakt. Op haar zwaard stonden allemaal manen. Ze was een warrior en een water meester. Ik maakte een gedachten gang tussen alle drie onze gedachten.
Rune klaar? vroeg ik. Raph op mijn teken. Laat je Rune en mij door het vuur en geef je ons back up.
Ja, zusje! dacht Raph.
Klaar stuurde rune
Nu! Rune links. Daarna begon het gevecht. Een van de vampiers glimlachte naar mij. Daarna vloeide pijn door mijn aders.
‘Dream breek de gedachten band!’ riep Raph. Ik probeerde hem te breken. Toen het eindelijk lukte werd er een vuurbal naar de vampier gegooid. Waardoor de pijn stopte. Aro trok me recht en hield me vast. Ik zag Rune een vampier afmaken met haar zwaard. En Raph was in gevecht met drie vampiers.
‘Zeg dat ze moeten stoppen en ik laat de vampiers stoppen.’ zei Aro in mijn oor. ‘Je weet dat jullie nooit kunnen winnen.’ Aro zijn hand lag om mijn nek en zijn andere hand hield mijn armen vast. Ik probeerde de gedachten van de vampier binnen te dringen. Aro kneep in mijn armen. ‘Ik zou dat niet proberen. Ik ben ook een gedachtelezer dus elke beweging die je wilt maken weet ik.’ Hoe kan ik me hier uit redden? Rune hielp Raph met de vampiers maar ze konden ze niet aan. ‘Maar wees niet bang Dream ik zal je niet doden. Enkel je broer en vriendin kunnen sterven. Dus laat hun stoppen voor ik hun moet afmaken.’
Rune, Raph stop! stuurde ik naar hun. Meteen keken ze naar mij. Raph stuurde een vuurbal naar Aro. Broertje, niet doen! De vuurbal verdween in de lucht. Rune liet haar zwaard verdwijnen en Raph liet al het vuur verdwijnen.
‘Neem hun gevangen! Ze zijn te kostbaar om te laten sterven.’ zei Aro.
Er zijn nog geen reacties.