Foto bij -35- brief 3

Hey Elia!

Sorry, ik had het een beetje druk! Ik moest lachen om het artikel, ik zal het maar eens gaan proberen!
Ik had je vorige brief met plezier gelezen, ik geloof dat we dus -heel toevallig- een beetje dezelfde interesses hebben. Alhoewel, dat fotograferen kan ik dan weer niet. Heb je anders nog wat tips voor mij? Ik bak er namelijk niks van!
Eten fotograferen is ook niet zo goed voor mij, ik denk dat ik het spontaan allemaal eerst moet proeven omdat ik er ontzettend honger van krijg!

Maar goed, een update dus waarom ik het druk heb:
Ik heb werk! Het is voor een blad dat gaat over mode en lifestyle. Ik schrijf de artikelen gelukkig niet, of nou ja eigenlijk wel een beetje. Het is een lang verhaal. In principe, daar ben ik namelijk voor aangenomen, werk ik voor de baas als een soort van assistente. Het werk is wel leuk en afwisselend, wat fijn is. Dat schrijven is er half toevallig bij gekomen, ik doe soms nog wel een column vullen.
Naast het werk doe ik eerlijk gezegd niet veel, behalve dan een troep maken in mijn keuken en het appartement nog net niet laten ontploffen. En oh ja, natuurlijk ook opruimen, schoonmaken en neerploffen. Boeken lezen doe ik vooral nog in het weekend. Ik heb nog een aantal titels op mijn lijstje staan; misschien dat jij ze ook wel leuk vindt of al hebt gelezen?
- Italiaanse streken (politiek)
- Off The Pages (een Engels boek)
- The Cakeshop In The Garden (ook een Engels boek, echt een leuk boek! Aanrader!)

Villa Magdalena heb ik ook gelezen! Dat was echt wel een mooi boek. Ik vond het ook mooi hoe de personages van het boek uit die herinneringen zo weer bij elkaar komen in het heden. Wat vond jij ervan?
De bovenste uit mijn lijstje gaat trouwens wel over de Italiaanse politiek, maar de schrijver vertelt het we heel mooi en het is -in mijn ogen- een heel interessant boek.
Over Italië gesproken, ik heb niet zo heel veel contact met mijn Nonno en Nonna. Ja, ik noem mijn opa en oma gewoon in het Italiaans zo. Dat scheelt verwarring omdat ik ook een Nederlandse opa en oma heb. Contact hebben we wel via Whats'app. Mijn Nonna is een hele moderne vrouw, ze heeft een smartphone. Erg fijn als je snel iets wil sturen en foto's zijn beter en sneller verstuurd. Erg fijn dus! Bellen is ook niet heel erg mijn ding eerlijk gezegd, net zoals jij ook aangaf.
Ik heb geen keus als ik moet reizen; ook ik moet met het vliegtuig. Ik voel me altijd een beetje opgelucht als ik het vliegtuig uitkom. Niet opluchting omdat we aan de grond weer staan en veilig zijn geland, maar opluchting omdat het een soort thuis komen voelt. Zoals jij het omschrijft; ik herken het!
Mijn vader komt eigenlijk uit Zuid-Italië. De zon schijnt er vaak gelukkig, maar dat is ook wel wat minder fijn! Al die mensen liggen vanaf mei op het strand, dus als ik daar kom val ik daar wel op met de zon die we hier in Nederland hebben! Ik voel me net een mozzarella, maar goed; je kunt niet alles hebben!

Verhalen schrijf ik wel met een bepaald thema. Het moet niet te donker zijn en ik schrijf geen thrillers. Ik hou zelf niet zo van spanning en moord of misdaad... Ik schrijf eerder over het dagelijks leven en liefde. Klinkt erg cliché; vooral omdat ik geen vriendje heb. Ik probeer het ook zo luchtig te houden.
Eigenlijk heb ik je hulp nodig; ik zit een beetje in de knoei met mijn verhaal. Het gaat over een personage; een meisje. Ik kom er zelf niet uit dus wil ik eigenlijk een rare vraag aan je stellen...... Hoe zou jouw ideale vriendin eruit zien? En je mag ook een naam verzinnen, ik heb me suf gezocht maar heb nog niks kunnen vinden wat me leuk leek. Dat is ook wel lastiger als je de personage nog niet heb vormgegeven. Dus als jij iets hebt, laat maar weten! Niets is te gek. Als je wil mag je haar ook een oogkleur, haarkleur en karaktereigenschappen geven. Hoe meer, hoe beter!

Over eruit zien gesproken: de vraag over hoe ik eruit zie, is geen rare vraag hoor! Ik heb ook donkerblond haar. Ik heb donkergroene ogen, maar sommige mensen vinden het een mix tussen bruin, groen, grijs en oranje erin. Ja, erg apart, maar ikzelf zou het niet precies weten. Hou het daarom maar op groen, dat is lekker makkelijk! ;-)
Granita en Brioche moet je echt eens proberen! Misschien als je op vakantie gaat naar Zuid-Italië, dat je het dan kan bestellen. Je hebt verschillende smaken Granita, mijn favoriete smaak is chocolade met slagroom!
Heb jij een lievelingstoetje of taart? En wat eet je het liefste?


Hoe gaat het nu ondertussen met je studie? Is het een lastige studie?
Wat fotografeer je het liefste? En waar wil je nog het liefste naar toe reizen? Heb je broertjes of zusjes? Woon je nog bij je ouders of 'zelfstandig'?
En, hoe bevalt het je (dat wonen)? Waar uit Italië komt jouw familie vandaan? Welk Italiaans gerecht maak jij het liefste klaar voor jezelf?

Woah, heel veel vragen sorry!
Ik zal proberen weer eerder te schrijven, sorry!

Heel veel groetjes,

een niet-zo'n-keukenprinses-die-de-keuken-gisteren-weer-bijna-heeft-laten-ontploffen.

P:S: Heb jij nog een tip over dat koken? Ik kan het totaal niet en wil het graag leren! Alle tips zijn welkom!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen